Deelname agentproeven: stamelen

BUTTON_POST_REPLY
Googke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2018, 23:45

Deelname agentproeven: stamelen

Bericht door Googke »

Geachte,

Graag wil ik me kandidaat stellen voor de politieopleiding om inspecteur te worden. Ik heb me geïnformeerd op een opendeurdag in m'n provincie en heb met een beroepsvoorlichter gesproken. Om toch een zo volledig mogelijk beeld te krijgen wil ik polsen hoe ervaren agenten of hoe er op het persoonlijkheidsonderzoeke en medische geschiktheidsproef wordt gekeken naar stamelen.

Ik stamel, wat dus een periode niet zichtbaar is en een periode dan weer wel. Ik heb er logopedie voor gevolgd en accepteer dat het een deel blijft van mezelf. Met zenuwen manifesteert zich dit wel nadrukkelijker maar ook weer niet extreem. M'n gezicht trekt rare gezichten, zolang ik maar gezegd krijg wat ik bedoel.

Op de opendeurdag sprak ik op de infostand met een recruiter en die zei dat mensen er niet voor afgekeurd worden. Assertief ben ik wel, en als iemand me uitlacht, dan laat ik het niet aan m'n hart komen.

Wordt hier rekening gehouden; direct afgekeurd of maakt het niet uit in de praktijk?

Sorry als deze vraag verkeerd staat, ik twijfelde fel tussen deze categorie of die van het persoonlijkheidsonderzoek.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Deelname agentproeven: stamelen

Bericht door vdv »

Je wordt er niet automatisch voor afgekeurd, maar men zal wel testen in hoeverre dit nadelig is in de uitvoering van uw beoogde job. Dus men zal u onder druk zetten om het stamelen te 'triggeren' en dan kijken hoe je je stand houdt.
Als inspecteur zal je er immers ook in stresssituaties en conflicten komen. Als je dan stamelt verlies je je geloofwaardigheid misschien. Dat zal men dus testen en beoordelen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY