Competentie definities Beveiligingsagent

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Competentie definities Beveiligingsagent

Bericht door Flemishwarcry »

Beste leden,

De persoonlijke proef komt stilaan dichterbij en ik begrijp de definities niet van het selectieprofiel, ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit in "normale taal" om te zetten zodat ik juiste voorbeelden kan zoeken. Ik zou het enorm appreciëren als iemand mij hiermee kan helpen, dit is een enorme obstakel voor mij.

Managen van informatie

Informatie begrijpen

Instructies, procedures en gegevens juist begrijpen en inschatten. Het hoe en het
waarom van de dingen inzien en ambigue informatie correct begrijpen. De eigen
beperkingen kennen en beseffen dat men zelf niet alles kan weten.

Managen van taken

Taken uitvoeren

Uitvoerende taken zelfstandig, correct en systematisch uitvoeren volgens geldende
voorschriften en normen. Een geheel van taken binnen de gegeven tijd uitvoeren door
een prioriteitenlijst op te stellen.

Managen van interpersoonlijke relaties

(Intern) Samenwerken

Groepsgeest creëren en bevorderen door de eigen mening en ideeën te delen, door zich
te identificeren met de gemeenschappelijke doelstellingen en door conflicten met
collega’s bij te leggen.

(Extern) Klantgericht optreden

Partners (publiek en overheid) de best mogelijke dienst verlenen en hen begeleiden
naar de meest passende oplossing door op een constructieve manier contacten te
onderhouden.

Managen van zichzelf

Inzet tonen

Zich ten volle inzetten voor het werk door steeds het beste van zichzelf te geven en
hoge kwaliteit na te streven.

Coping

Reageren op frustraties, obstakels en tegenwerking en hierbij de resultaten voor ogen
te houden, door kalm te blijven, de eigen emoties te controleren en constructief te
reageren op kritiek.

Waarden

Betrokkenheid-motivatie

Een intrinsieke motivatie aantonen door interesse te tonen voor de functie en door
over een professioneel bewustzijn te beschikken.

Normbesef-integriteit

Aan geloofwaardigheid winnen door op een gedisciplineerde manier te werk te gaan, door
zijn eigen opvattingen in te schrijven in de normen en verwachtingen van de
organisatie.

Afwezigheid van extremisme

De rechten en de vrijheden van het individu respecteren. Mensen niet discrimineren op
basis van geslacht, levensovertuiging, etnische afkomst, enz. Gedrag dat afwijkt van
de eigen waarden niet veroordelen en de mensen die dit gedrag stellen niet verwerpen.

Afwezigheid van psychopathologie

Emotionele stabiliteit vertonen, t.t.z. zich kunnen beheersen en emotionele impulsen
kunnen onderdrukken. Er is sprake van psychopathologie als men gedrag vertoont dat
afwijkt van een sociale norm en als dit gedrag een belemmering uitmaakt voor of
ongemak bezorgt aan de betrokkene zelf of aan de omgeving en op deze manier een
verstoring van het sociaal en professioneel functioneren veroorzaakt.
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
BUTTON_POST_REPLY