Cognitieveproef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Kelly0000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2017, 21:35

Cognitieveproef

Bericht door Kelly0000 »

Is er iemand dat recent zijn cognitieveproef heeft afgelegd? En mij hierover wat kan uitleggen? Worden er 4 testen gedaan zoals op jobpol? Of test men Nederlandse taal via het filmverslag? Zijn de wiskunde oefening gelijkaardig aan de oefeningen op jobpol? Zo ja, is dit haalbaar zonder rekentoestel?

Alvast bedankt :)
LouiseD12
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2017, 20:47

Re: Cognitieveproef

Bericht door LouiseD12 »

Ik heb mijn cognitieveproef gedaan op 25/10. De testen zijn inderdaad hetzelfde zoals de testen op de site. Gewoon andere oefeningen gebruikt.

Je begint eerst met het filmpje te bekijken. Was bij ons een 8-tal minuten. Daarna moet je een verslag schrijven in 20-25 lijnen. Je mag nog geen details gebruiken of personen beschrijven. Dus alles zo neutraal mogelijk proberen op te schrijven. Daarna krijg je een tal van meerkeuzevragen over de details. (Kleur van trui, nummerplaten, merk auto’s, ...)

Daarna volgende de redeneertesten. Er mag inderdaad geen rekentoestel gebruikt worden maar je krijgt wel een kladblad waar je dingen mag opschrijven. Bij het gedeelte van wiskunde heb ik niet alles kunnen invullen. Elke test heeft 40 vragen maar ik had te weinig tijd om alles op tijd uit te rekenen. Er is geen aparte test voor het Nederlands zoals dat wel op Jobpol het geval is. Het Nederlands leiden ze af uit het verslag dat je getypt hebt over het filmfragment dus goed letten op hoofdletters en leestekens ook. :)

Nog veel succes!
nickke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2017, 23:08

Re: Cognitieveproef

Bericht door nickke »

Dus bij het videoverslag beschrijf je de personen meteen met Man A, Man B,... of begin je eerst met een korte beschrijving over een persoon?
En als je een auto ziet dan praten we simpelweg over een auto of zeggen we bijvoorbeeld "een bruine volkswagen"?
LouiseD12
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2017, 20:47

Re: Cognitieveproef

Bericht door LouiseD12 »

Ja inderdaad met Mr A, Mr B en bijvoorbeeld witte auto of bruine auto. Beschrijvingen van personen of automerken mogen niet gebruikt worden. Maar eens je de test mag doen krijg je eerst een ganse uitleg over wat mag gebruikt worden en wat niet :).

Een tip: probeer alles zo kort mogelijk maar wel zo volledig mogelijk te beschrijven. Het videoverslag in 20-25 lijnen schrijven is heel kort. Probeer ook zo objectief mogelijk te zijn.
Jeffreydw
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 12:30

Re: Cognitieveproef

Bericht door Jeffreydw »

aan iedereen die mij geholpen heeft om de tips te geven van de cognitieve testen, ne dikke merci want ik ben geslaagd!!!! Op naar de volgende proef...
tips zijn welkom!!!



kandidatuur: 01/10/17
Cognitieve en fysieke proef:22 /11/17 - geslaagd (uitslag 18/12/17)
Persoonlijkheidstest: in afwachting
Selectiecommissie: in afwachting
medische geschiktheidsproef: in afwachting
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Cognitieveproef

Bericht door F3nix »

Jeffreydw schreefCOLONaan iedereen die mij geholpen heeft om de tips te geven van de cognitieve testen, ne dikke merci want ik ben geslaagd!!!! Op naar de volgende proef...
tips zijn welkom!!!

Hi Jeffrey, super nieuws! Proficiat!

kandidatuur: 01/10/17
Cognitieve en fysieke proef:22 /11/17 - geslaagd (uitslag 18/12/17)
Persoonlijkheidstest: in afwachting
Selectiecommissie: in afwachting
medische geschiktheidsproef: in afwachting
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
Jeffreydw
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 12:30

Re: Cognitieveproef

Bericht door Jeffreydw »

Ja merci kwa wel content moet ik zeggen. Vanwaar ben jij eigenlijk?
En weet je al iets meer van u volgende proef?
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: Cognitieveproef

Bericht door F3nix »

Jeffreydw schreefCOLONJa merci kwa wel content moet ik zeggen. Vanwaar ben jij eigenlijk?
En weet je al iets meer van u volgende proef?
Regio Kortrijk, en op dit ogenblik is er nog steeds een lange wachtlijst (6 maanden) voor de persoonlijkheidsproef. Dus we wachten we geduldig af :-D
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
Jeffreydw
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2017, 12:30

Re: Cognitieveproef

Bericht door Jeffreydw »

Serieus, damn zeg da wordt idd geduldig afwachten. Ik ben ook van die streke. Was u fb?
BUTTON_POST_REPLY