Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Bericht door VicW »

Ik heb op 21 April mijn persoonlijkheidsproef gedaan en ben daar ook voor geslaagd. Ik heb zelf ondertussen al 5 keer gebeld om een afspraak te maken voor de commissie maar er waren of geen commissies voor het basiskader die maand of ze hadden de planning nog niet en zeiden dat ze terug gingen bellen. Ik wacht dus al 5 maand ongeveer, nu vroeg ik mij af of dit normaal was aangezien ik toch geen kans kwijt wil omwille van administratieve miscommunicatie.

Ik heb ook bij mijn persoonlijkheidsproef aangegeven dat ik nog geen rijbewijs heb dus kan het zijn dat ze daar op wachten aangezien je niet kan beginnen zonder? (I know, mijn eigen fout dat ik zolang met dat rijbewijs gewacht heb, 24/11 heb ik mijn praktisch examen)
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
Brams
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2016, 22:05

Re: Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Bericht door Brams »

Hey Vicw,

Je zou moeten vragen of je antecedentenonderzoek afgerond is !
Het heeft volgens mij weinig te maken met jouw rijbewijs maar wel met jouw antecedentenonderzoek. Na de persoonelijkheidsproef start er een antecedentenonderzoek om jouw verleden, overtredingen, famillie, vrienden,... te controleren. Het kan best wel lang duren als ze iets dieper moeten onderzoeken of als je bijvoorbeeld in contact bent met mensen die ooit in aanraking zijn gekomen met politie voor wat zwaardere feiten.

Veel succes verder !
Brams
CBTrooper
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2016, 18:55

Re: Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Bericht door CBTrooper »

Mij hebben ze gezegd dat er een groot personeelstekort is bij rekrutering en daardoor alles vertraging oploopt. De selectie Antwerpen krijgt ook voorrang.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Bericht door Kevin_Fox »

Er is inderdaad vertraging.
Als ik u een advies kan geven: Niet te veel bellen naar DSR. Want op de duur worden ze dat ook wel beu als iedereen dit doet (al kan ik u wel begrijpen).
Normaal zal je snel uw commissie mogen doen (alléz als ze nog mensen voor december nodig hebben).
Succes alvast!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Re: Duurtijd tussen persoonlijkheidsproef en commissie

Bericht door VicW »

Het probleem was het volgende: De PZ waar ik woon hun wijk coördinator was verplaats naar een andere PZ. Het bericht vanuit Brussel naar mijn PZ dat ik mijn antecedentenonderzoek moest krijgen ging blijkbaar verloren. Had dat onderzoek eigenlijk al 6 Juni moeten krijgen, maar eerder deze maand kreeg ik telefoon van het hoofd commissariaat van mijn PZ dat ik mijn antecedentenonderzoek kon doen, vandaar dus de vertraging. Heb nu ook al een datum voor de selectiecommissie! Toch bedankt voor de antwoorden!
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
BUTTON_POST_REPLY