Sport op school

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
headsupskdl
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2016, 12:57

Sport op school

Bericht door headsupskdl »

De vraag is waarschijnlijk al gesteld in het verleden, maar ik had graag een update van de (fysieke) verwachtingen voor de opleiding van inspecteur aan Campus Vesta. Kan iemand hierop een antwoord geven?

- Wat zijn de verwachtingen qua lopen? 5 km op?
- Hoeveel uur in de week wordt er gesport?
- Wat is, naast lopen, een belangrijk aspect?

Momenteel train ik mijn fysiek 6u in de week, lopen doe ik echter (nog) niet.

Alvast bedankt!
Start opleiding Campus Vesta: 3 april 2017
Belientje
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2015, 08:23

Re: Sport op school

Bericht door Belientje »

Hoi hoi!

Ik had vernomen dat je toch een 10km moet kunnen lopen.

Er is ook een tijd voorzien waarbinnen je 2200 m moet kunnen lopen (voor vrouwen is dit onder de 12min, voor mannen weet ik het niet exact. Staat wel in het boekje van Politeia en kan miss ook wel teruggevonden worden op de website). Daarnaast moet je het parcours binnen dezelfde tijd kunnen lopen, maar aan het einde van de opleiding moet je dit 4 keer kunnen in dezelfde tijd ipv 3 keer :-).

Daarnaast zou er toch zo'n 4 uur per week worden gesport en zou krachttraining ook wel belangrijk zijn. Gevechtsport/verdedigingstechnieken worden er ook gegeven.

Wie meer weet, vul maar aan :-).
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: Sport op school

Bericht door JeVa »

@Headsupskdl, om even op je vragen te antwoorden

- Wat zijn de verwachtingen qua lopen? 5 km op?
=> Om te slagen (12/20 behalen) op de 5km wordt er van mannen (onder 40j) verwacht dit af te leggen rond de 24 minuten. Ben de exacte tijd even kwijt.

- Hoeveel uur in de week wordt er gesport?
=> Dit hangt van week tot week af. Sport is een transversale cluster van 90u verspreid over het hele jaar. De bedoeling is uiteraard dat je zelf nog extra gaat trainen buiten deze uren.

- Wat is, naast lopen, een belangrijk aspect?
=> Buiten het lopen zijn het functioneel parcours en dojo nog belangrijke aspecten.

mvg,
Jeva
BUTTON_POST_REPLY