functioneel parcours oefenen

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
anke7520
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2016, 20:43

functioneel parcours oefenen

Bericht door anke7520 »

hallo,
ik ben op mijn uitnodiging aan het wachten voor de eerste proeven.
ik ben al een aantal weken aan het oefenen, vooral dan start to run en wat krachttraining.
spijtig genoeg ben ik even op stop gezet voor het lopen omdat ik met een scheenbeenblessure zit..
ben een beetje ten einde raad wand nu kan ik niet verder doen, heeft er iemand tips of ideeën om mij toch nog verder voor te bereiden zonder te moeten lopen?
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: functioneel parcours oefenen

Bericht door JeVa »

anke7520 schreefCOLONhallo,
ik ben op mijn uitnodiging aan het wachten voor de eerste proeven.
ik ben al een aantal weken aan het oefenen, vooral dan start to run en wat krachttraining.
spijtig genoeg ben ik even op stop gezet voor het lopen omdat ik met een scheenbeenblessure zit..
ben een beetje ten einde raad wand nu kan ik niet verder doen, heeft er iemand tips of ideeën om mij toch nog verder voor te bereiden zonder te moeten lopen?
Beste Anke
Uit ondervinding, ben absoluut geen sportcoach of dergelijke :-)
Start-to-run is goed om je basisconditie op te bouwen, maar de fysieke proeven zijn eerder kort en krachtig (ongeveer 4 minuten je hartslag de hoogte in jagen). Indien het lopen terug lukt zou ik je aanraden om intervaltraining bij in je trainingsschema te plaatsen. Een alternatief voor als het lopen er nog niet in zit is bijvoorbeeld boksen of andere intensieve sporten.
saralaureyssens
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2016, 19:04

Re: functioneel parcours oefenen

Bericht door saralaureyssens »

ik ben het parcours al eens gaan oefenen op campus vesta. Best wel handig, want in het echt is het toch wel zwaarder dan dat iedereen denkt. ben zelf al redelijk sportief maar dit was toch een uitdaging, instructeur heeft me wel gezegd dat ik er wel ging door zijn op detest maar extra voorbereiding kan nooit geen kwaad,is uiteindelijk een weerstandsproef waar je wel voor kan trainen, tijdens lopen paar keer alles geven en sprinten en dat terug rustig tempo en dit herhalen . Komt wel goed ! Ben ook aan het wachten op een uitnodiging voor de proef af te leggen.
WimD
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:29

Re: functioneel parcours oefenen

Bericht door WimD »

Hallo,

Ik heb begin oktober het functioneel parcours met succes afgelegd.

Zoals hier al meermaals vermeld werd, is het zeker en vast doenbaar, maar een goede basisconditie is zeker wel vereist. Ikzelf ben een regelmatige loper (1 à 2 keer per week +-10km), maar had het de laatste ronde toch ook wel zwaarder dan ik had verwacht. Daarom is het zeker aan te raden om ook wat interval- en krachttraining te doen. De hindernissen volgen elkaar snel op en wegen snel door.

Je krijgt voordat je begint wel nog even tijd om elke hindernis in te oefenen (in groep weliswaar).
Fysieke proeven - 10/10/2016 : Geslaagd
Persoonlijkheidsproeven - 08/12/2016 : Geslaagd
Commissiegesprek : 09/01/2017 : Geslaagd
Medische keuring : 31/01/2017 : Geslaagd
ATTEST VAN SLAGEN : 16/02/2017
start opleiding : 02/05/2017 - PLOT
BUTTON_POST_REPLY