Nog een kans voor Agent van Politie?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Aykut
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2016, 15:41

Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Aykut »

Misschien iemand over iets weet?
Waneer een vacature open is?
Ik wil eigelijk als Agent van Politie eerst beetje ervaring opbouwen, en dan gaan voor inspecteur.
Timdh
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011, 17:20

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Timdh »

Hoi,

Er is meestal maar 1 keer per jaar een kandidaatstelling mogelijk voor dit kader. In 2015 waren er spijtig genoeg geen.
Het kader wordt binnenkort nieuw leven ingeblazen. Ik verwacht in het najaar meer duidelijkheid.

grt
eddyvanacker
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2016, 16:22

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door eddyvanacker »

Wanneer kan je weten in welke zone ze agenten aanwerven?
Heb al men selectieproeven gedaan en morgen heb ik al medische keuring in Brussel.
Heb wel nog geen officiele bevestiging gekregen dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie,maar heb vorige week eens gebeld
en toen zeiden ze dat wanneer je voor de medische mag gaan,je dan geslaagd bent.

grtz
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Neo*T »

Momenteel is er over heel belgie 0 vacatures voor agent.
Hoop doet leven zegt men, maar realistisch gezien kans om aangeworven te worden is ZEER klein momenteel.
Het struikelblok ligt volgens mij : de zone die een agent aanwerft moet de opleiding betalen , en je kan ze geen ongelijk geven : waarom betalen voor iemand met minder bevoegdheden,
terwijl je een inspecteur kan krijgen waarvan de opleiding fed. bekostigd is....
Daarbij komt nog eens dat wanneer er een vacature is , dit eerst intern bekend gemaakt wordt, als je al geluk hebt dat deze intern niet ingevuld geraakt zullen agenten op de wervingsreserve aangeschreven worden.
Dan volgt er nog een sollicitatie gesprek(proeven) tussen de kandidatEN.


uitnodiging selectie agent v politie : 10/11/2014
Attest van slagen: 10/10/2015
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Greg2003 »

Ik denk niet dat je dit mag zeggen.
Ik lees net dat er mensen werden aangenomen door een zone en dat ze wachten op de start van hun opleiding.

Verschillende mensen wachten op hun attest.
Blijkbaar worden deze nu met mondjesmaat verzonden.
Dit jaar volgt er nog een interne promotie voor AP's wat wil zeggen dat er weer een deel plaatsen zullen vrijkomen. ( deze info kan je lezen op de site van de politievakbonden.)

Geduld (wat van een politieman/vrouw verwacht wordt) is dus de boodschap.

Grts Greg.


Neo*T schreefCOLONMomenteel is er over heel belgie 0 vacatures voor agent.
Hoop doet leven zegt men, maar realistisch gezien kans om aangeworven te worden is ZEER klein momenteel.
Het struikelblok ligt volgens mij : de zone die een agent aanwerft moet de opleiding betalen , en je kan ze geen ongelijk geven : waarom betalen voor iemand met minder bevoegdheden,
terwijl je een inspecteur kan krijgen waarvan de opleiding fed. bekostigd is....
Daarbij komt nog eens dat wanneer er een vacature is , dit eerst intern bekend gemaakt wordt, als je al geluk hebt dat deze intern niet ingevuld geraakt zullen agenten op de wervingsreserve aangeschreven worden.
Dan volgt er nog een sollicitatie gesprek(proeven) tussen de kandidatEN.


uitnodiging selectie agent v politie : 10/11/2014
Attest van slagen: 10/10/2015
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Neo*T »

Ja er zijn mensen aangenomen, er waren 7 vacatures in Turnhout.
En ja ik ben op de hoogte van de info op de site van de politievakbonden,
vraag is gaat men de vrijgekomen plaatsen terug opvullen met AP's ??
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Greg2003 »

Natuurlijk, positief denken.
Anders zouden ze geen nieuwe mensen mee aanwerven en zoveel moeite doen inzake interne promotie.

Komt wel goed, blijven gaan !!

Succes!
Neo*T schreefCOLONJa er zijn mensen aangenomen, er waren 7 vacatures in Turnhout.
En ja ik ben op de hoogte van de info op de site van de politievakbonden,
vraag is gaat men de vrijgekomen plaatsen terug opvullen met AP's ??
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Neo*T »

Ik hoop echt dat je gelijk hebt Greg!
Is al wel mooi dat men het agentenkader terug wil doen opleven met interne promotie, meer bevoegdheden,...
Maar een groot struikelblok blijft de grote kost voor de opleiding van een agent, heb ik al van meerdere zones gehoord.
Zou toch mooi zijn als men dit ook zou veranderen, nu men er zo mee bezig is...
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Greg2003 »

Je hebt wel gelijk de kost van een AP ligt hoger.
Maar ik denk niet dat ze staan te springen om hun INP's in flitswagens te steken, dat kost hen nog meer ;-)
Ik wacht nog steeds op m'n attest !!
kom er nog op terug.

Neo*T schreefCOLONIk hoop echt dat je gelijk hebt Greg!
Is al wel mooi dat men het agentenkader terug wil doen opleven met interne promotie, meer bevoegdheden,...
Maar een groot struikelblok blijft de grote kost voor de opleiding van een agent, heb ik al van meerdere zones gehoord.
Zou toch mooi zijn als men dit ook zou veranderen, nu men er zo mee bezig is...
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door SHERIFF »

Greg2003 schreefCOLON Maar ik denk niet dat ze staan te springen om hun INP's in flitswagens te steken, dat kost hen nog meer ;-)
het verschil is erg klein hoor. Voor de meeste zones te klein om nog agenten aan te nemen. Voor een kleine beetje hoger loon hebben ze INP's met volledige bevoegdheid hetgeen in terro-tijden toch een serieus voordeel is.
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Greg2003 »

Dat snap ik wel,

Maar het kan toch niet dat ze toelatingsproeven organiseren voor een kader waar er geen mensen meer voor nodig zijn.
(dit gaat er bij mij ECHT NIET IN !)
Ik zou graag eens willen weten hoeveel mensen er nu al meer dan een half jaar zitten te wachten en aan het lijntje worden gehouden door DSR i.v.m. hun attest van AP na het slagen van alle toelatingsproeven.

Ik heb mijn laatste test ( mediche test ) vorig jaar in oktober gedaan.
Ik heb een attest gekregen dat ik medisch geschikt ben en verder moest ik naar info snuffelen want niemand zegt je iets...

Begin augustus belde ik naar DRS met de vraag als er reeds een beslissing werd genomen in mijn dossier.
ik kreeg als antwoord dat HCP Moons voorlopig in verlof is en dat ik best een op 16/08/2016 terug bel.

16/08/2016: ik bel terug naar DSR, ik krijg dan te horen dat de HCP net uit verlof is en dat er eind deze week (week 33) een beslissing zal zijn in mijn dossier.Ik geef aan dat ik op maandag 22/08/2016 terug contact zal opnemen voor meer info.

22/08/2016: Zoals aangegeven zou er nu al een beslissing moeten genomen zijn.
vol goede moed en hoop neem ik contact op maar krijg opnieuw het deksel op de neus, ze vragen om vrijdag 26/08/2016 terug te bellen.

26/08/2016: deze morgen terug gebeld, opnieuw niets,... een mens zou voor minder gefrustreerd raken na bijna 2 jaar wachten...
Ik heb mijn aanvraag op 6/10/2014 ingediend.


SHERIFF schreefCOLON
Greg2003 schreefCOLON Maar ik denk niet dat ze staan te springen om hun INP's in flitswagens te steken, dat kost hen nog meer ;-)
het verschil is erg klein hoor. Voor de meeste zones te klein om nog agenten aan te nemen. Voor een kleine beetje hoger loon hebben ze INP's met volledige bevoegdheid hetgeen in terro-tijden toch een serieus voordeel is.
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Neo*T »

Ik begrijp je volledig greg, bijna een jaar mij attest van slagen... .
Al enorm veel brieven geschreven, altijd antw. gekregen maar niet hetgeen je hoopt.
Nuja, we zien wel, ik heb nog 1 jaar de tijd hé , en anders is alles voor niets geweest,...
Hetgeen frustreert is dat het verloop bij inspecteurs toch zeer vlot gaat, niet dat ik niet blij ben voor hun integendeel.
geduld is een mooie deugd, maar iets meer concrete info zou het wachten toch aangenamer maken.
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Greg2003 »

Hey Neo*T.

Van welke regio ben je?
Heb je je al spontaan gaan aanbieden in PZ's ?
of ben je enkel ingegaan op openstaande vacatures?
hoe lang heeft het van jou geduurd voor je je attest kreeg?
Ik he idd even nagekeken en op dit ogenblik is er geen enkel plaats vacant over heel belgie... :| . :?: :?:


heb je deze al gelezen? puntje 2 van 4 is voor ons interessant.
http://www.nspv.be/nl-nl/home-nl/nieuws ... 10-08-2016

Ik denk dat wanneer de update van het statuut van AP in het staatsblad zal verschijnen alles in een stroomversnelling zal komen.

grtz

Neo*T schreefCOLONIk begrijp je volledig greg, bijna een jaar mij attest van slagen... .
Al enorm veel brieven geschreven, altijd antw. gekregen maar niet hetgeen je hoopt.
Nuja, we zien wel, ik heb nog 1 jaar de tijd hé , en anders is alles voor niets geweest,...
Hetgeen frustreert is dat het verloop bij inspecteurs toch zeer vlot gaat, niet dat ik niet blij ben voor hun integendeel.
geduld is een mooie deugd, maar iets meer concrete info zou het wachten toch aangenamer maken.
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door Neo*T »

Ikzelf ben van regio Ieper.
Toen het na Mn medische test wat bleef aanslepen heb ik enkele mails gestuurd, of men over alle nodige documenten beschikte
om me al dan niet geschikt of ongeschikt te verklaren, toen is er een stroomversnelling gekomen in Mn dossier.
Ik heb al bij verscheidene politiezone 's spontaan gesolliciteerd, altijd antwoord gekregen, maar men gaat niet in op spontane sollicitaties en zegt men dat ik op regelmatige tijdstippen jobpol moet bekijken voor vacatures.
Heb je link net gelezen ,en ziet er positief uit.
En ik hoop net als jij dat er een stroomversnelling komt :)
grts Neo*t
youri clauw
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2014, 23:45

Re: Nog een kans voor Agent van Politie?

Bericht door youri clauw »

Neo*T schreefCOLONIkzelf ben van regio Ieper.
Toen het na Mn medische test wat bleef aanslepen heb ik enkele mails gestuurd, of men over alle nodige documenten beschikte
om me al dan niet geschikt of ongeschikt te verklaren, toen is er een stroomversnelling gekomen in Mn dossier.
Ik heb al bij verscheidene politiezone 's spontaan gesolliciteerd, altijd antwoord gekregen, maar men gaat niet in op spontane sollicitaties en zegt men dat ik op regelmatige tijdstippen jobpol moet bekijken voor vacatures.
Heb je link net gelezen ,en ziet er positief uit.
En ik hoop net als jij dat er een stroomversnelling komt :)
grts Neo*t


hey, heb jij al iets gevonden nu?
BUTTON_POST_REPLY