2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door VRS »

Nu is blijkbaar ook een rekruteringspagina/-site gelanceerd door de fedpol voor "beveiligingsagenten van politie" (DAGP's): https://www.ikbeveilig.be/#home
Gebruikers-avatar
otisdc
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2014, 20:19

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door otisdc »

VRS schreefCOLONNu is blijkbaar ook een rekruteringspagina/-site gelanceerd door de fedpol voor "beveiligingsagenten van politie" (DAGP's): https://www.ikbeveilig.be/#home
Eens curieus wie er eerst operationeel gaat zijn, de extern aangeworven BAGP's, of de overgeplaatste BAGP's, BASP's en BCSP's van de bovenvermelde diensten.

Het mag zo stilaan in een stroomversnelling geraken, want iedereen die moet overgaan zit op het tandvlees...
CT / Dispatcher - Federale Politie – Police Fédérale | CSDCA – SICAD – CIC BRU.
Tomdevroe
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2017, 20:18

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Tomdevroe »

Vandaag te horen gekregen over deze rekruteringen.
Ik heb hier wel grote interesse in maar ben wel van mening dat ze op die website heel weinig info geven.
Nergens is er sprake van nachtwerk/schiften (in sommige functies zullen deze er zeker zijn).
En ook over loon en premies is niets terug te vinden.
Ik ga er van uit dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn dan het kader van hulpagenten van politie?
Motivatie zal hier wel belangrijk zijn maar meer info zou toch welkom zijn.

Aangezien ik fysiek toch nog wat werk heb ga ik nog even de kat uit de boom kijken en wachten op meer info.
Mvg,

Tom
Fus
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2015, 18:52

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Fus »

Ik heb me onlangs ingeschreven voor de selectieprocedure inspecteur. Kan ik mezelf hier dan gelijk ook voor inschrijven? Beetje als back up indien ik de selectie niet haal, om dan na twee jaar "BAGP" toch voor inspecteur te gaan. Zo ja, iemand van mening of dit een negatief beeld zou werpen op mijn motivatie (selectiecommissie)?
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door vdv »

Zoals ik al elders op dit forum zei: als je je secundair diploma hebt, kan je je beter 100% inzetten op de selectie INP. Als het na drie pogingen niet lukt, kan je nog altijd proberen in een lagere graad.
Het zou jammer zijn dat je jaren in een lagere graad zit, terwijl je misschien van de tweede keer wel zou slagen als INP. De bevoegdheden en taken van een INP zijn meer uitgebreid, dus meer variatie en meer mogelijkheden.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Mitchell1 »

Goeiemorgen,

Er zijn toch nog mensen die zich inschrijven voor meerdere functies ?
Ik ken persoonlijk mensen die dit deden .
Als je er echt wil bij zijn, grijp je toch alle kansen ?
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Mitchell1 »

Goeiemorgen,

Er zijn toch nog mensen die zich inschrijven voor meerdere functies ?
Ik ken persoonlijk mensen die dit deden .
Als je er echt wil bij zijn, grijp je toch alle kansen ?

Groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Nash
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2016, 20:17

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Nash »

vdv schreefCOLONZoals ik al elders op dit forum zei: als je je secundair diploma hebt, kan je je beter 100% inzetten op de selectie INP. Als het na drie pogingen niet lukt, kan je nog altijd proberen in een lagere graad.
Het zou jammer zijn dat je jaren in een lagere graad zit, terwijl je misschien van de tweede keer wel zou slagen als INP. De bevoegdheden en taken van een INP zijn meer uitgebreid, dus meer variatie en meer mogelijkheden.

Hier slaag je de bal toch wel serieus mis, indien je met dit verhaal naar de commissie vertrekt gaan ze zeer sterk twijfelen aan je motivatie.

Zelf heb ik mij ook ingeschreven voor beide kaders, en uiteindelijk gestart als Agent van politie.
Als agent kan je 2 jaar ervaring opdoen in voornamelijk verkeer “ en dat is heus niet enkel op een kruispunt staan zwaaien “ ondertussen zijn we volledig bewapend, het verschil qua loon is miniem.
Indien je agent bent kan je na 2 jaar intern meedoen voor inspecteur ( beroepsproef + persoonlijkeheidsproef ) slaag je voor inspecteur kan je een verkorte opleiding volgen.
Je behoudt je loon van agent + indien je niet slaagt krijg je onmiddellijk je plaats als agent terug.
Dus indien je echt gemotiveerd bent om bij de politie te komen raad ik je ten sterkste aan om je inteschrijven voor beide kaders.
01-06-2017
Lokale politie Antwerpen
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door vdv »

Beste, ik ben me bewust dat mijn bericht reacties kan uitlokken, toch blijf ik bij dat standpunt. In Antwerpen misschien niet, maar in Vlaams-Brabant worden de agenten meer en meer geschrapt uit het organogram, dus zijn er steeds minder plaatsen beschikbaar.
Ikzelf zal vermoedelijk niet meer voor een commissie moeten komen.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Black Dog »

vdv schreefCOLONBeste, ik ben me bewust dat mijn bericht reacties kan uitlokken, toch blijf ik bij dat standpunt. In Antwerpen misschien niet, maar in Vlaams-Brabant worden de agenten meer en meer geschrapt uit het organogram, dus zijn er steeds minder plaatsen beschikbaar.
Ikzelf zal vermoedelijk niet meer voor een commissie moeten komen.
Ik volg vdv hierin. Ik ben werkzaam in een zone (ook Vlaams-Brabant) waar men met 8 agenten tewerkgesteld zijn. We zijn dan wel de laatste. Als je meedoet voor agent van politie heb je je attest van slagen. Met dat attest moet je dan eerst nog gaan solliciteren bij zones die plaatsen openstellen. Die worden schaarser met de dag. Het attest is trouwens slechts 2 jaar geldig. Ik ken op z'n minst al 1 persoon die geen zone vond die hem wou aannemen en dat zijn attest zag vervallen. M.a.w. niks heeft hij.

Bij selectie INP slaag je en word je meteen op school gestuurd. Wat daarna komt zie je wel.


Iedereen leest dat je na 2 jaar kunt promoveren via sociale promotie. Wat niemand vertelt is dat wel een selectieprocedure voor sociale promotie moet gestart worden vooraleer dat gaat lukken. Dat gebeurt niet elk jaar zoals de meeste denken. Dit jaar was er een sociale promotie van AP --> INP . De laatste sociale promotie daarvoor was van ergens mei ....2014.



De loonschalen van die beveiligingsagenten en beveiligingsassistenten zijn dezelfde als agent van politie.
Nash
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2016, 20:17

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Nash »

Het klopt Indd dat de plaatsen zeer beperkt zijn, maar het gaat hier over het feit of je dat je tegelijk voor beide kaders zou inschrijven. Indien je dan buist als inspecteur kan je proberen als agent. Vind je niet onmiddellijk een plaats als agent schrijf je je terug in voor inspecteur. Toch alleen maar voordelen?

Dan van de sociale promotie, vind ik zeer raar wat je zegt aangezien ik verschillende agenten ken die vorige jaar en het jaar ervoor hebben mee gedaan met de interne proeven. En indien je in het bezit bent van een secundair kan je extern meedoen ( dan moet je zelfs geen 2 jaar dienst hebben ) Indien je de opleiding extern start moet je wel ontslag nemen als agent.
01-06-2017
Lokale politie Antwerpen
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door vdv »

Als je de eerste keer buist voor INP is dat geen ramp, meer nog: je leert eruit waar het fout ging, waar de selectie op let, waaraan jij moet werken. Als je dan onmiddellijk meedoet voor agent bestaat de kans dat je slaagt.
Maar als je een tweede keer zou meedoen voor INP bestaat die kans ook, dat ga jij niet weten want je bent ondertussen bezig voor agent (en gaat pas via een omweg INP worden).
Daarom zou ik eerst de drie pogingen INP proberen. Als het dan nog niet lukt heb je nog de drie pogingen voor agent en kan je later bevorderen tot INP.

Zo zou ik het doen he, ik ga niet beweren dat dit dé perfecte wijze is.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VKcordi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2017, 08:38

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door VKcordi »

Heeft hier al iemand iets vernomen betreffende de standplaatsen van de nieuwe DAB groep (gevangenentransport VK)? Vooral dan voor Vlaanderen? Ik vermoed toch dat als men mensen begint aan te werven, men moet kunnen meedelen waar ze juist tewerkgesteld zullen worden.
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Mitchell1 »

Dag VKcordi

Voor DAB zijn er al verschillende Infosessies geweest.
Misschien daar eens naartoe gaan.
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: 2.500 extra manschappen voor lokale en federale politie

Bericht door Mitchell1 »

Zie ook ikbeveilig.be
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
BUTTON_POST_REPLY