Opleidingen AINP Vesta 2015

Forumregels
Afbeelding
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Is er iemand reeds op de hoogte van de opleidingen in 2015?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Bramk »

Hoi,

Dinsdag hadden wij een infomoment voor onze opstart van 1/12/2014. Daar werd ons verteld dat wij de enige opleiding zijn die dit jaar nog starten, dit door een tijdelijke aanwervingsstop bij de overheid. Verder zouden er geen opleidingen meer starten voor 10/2015 en dit in geen enkele school. Die lichting zal ook starten in het nieuwe opleidingssysteem van 1,5 jaar terwijl wij nog maar 1 jaar opleiding hebben. Nu je weet nooit natuurlijk en er kan snel iets veranderen natuurlijk. Ik vermoed dat er meer duidelijkheid zal zijn begin van 2015.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Ik had niets anders verwacht, van iedereen krigj ik wat anders te horen. De aanwervingsstop geldt maar tot eind dit jaar dacht ik. Ik had ergens gehoord dat er in maart een opleiding zou starten. De 18 maanden opleiding is al van kracht vanaf de lichting 06/2014 (1 jaar opleiding en 6 maanden stage).

Ik denk dat we best even wachten op de feiten en alles ondergaan :)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Baste
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014, 18:31

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Baste »

Klopt van die 1 jaar. Wij zullen, als alles goed gaat, benoemd zijn na 1 jaar en dan nog de stage. Vanaf de volgende opleiding word je pas benoemd na de 6 maand stage... Slechte stage? Niet beginnen...
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Beatbouncer »

Sw@tLorD schreefCOLONIk had niets anders verwacht, van iedereen krigj ik wat anders te horen. De aanwervingsstop geldt maar tot eind dit jaar dacht ik. Ik had ergens gehoord dat er in maart een opleiding zou starten. De 18 maanden opleiding is al van kracht vanaf de lichting 06/2014 (1 jaar opleiding en 6 maanden stage).

Ik denk dat we best even wachten op de feiten en alles ondergaan :)
Wij zitten zelfs al met die 6 maanden probatiestage opgescheept.... (lichting 10/2013)
DAH BRABANT
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Kevin_Fox »

Baste schreefCOLONKlopt van die 1 jaar. Wij zullen, als alles goed gaat, benoemd zijn na 1 jaar en dan nog de stage. Vanaf de volgende opleiding word je pas benoemd na de 6 maand stage... Slechte stage? Niet beginnen...
Wie zegt dat? Je moet volgens mij benoemd zijn om stage te mogen doen...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door VRS »

De benoeming gebeurt volgens mij inderdaad pas na afloop van de opleiding. Zo werden de AINP's die op 1 oktober 2013 startten op 1 november 2014 benoemd (en dat zou dus meestal 1 jaar + 1 maand zijn). Wat wel al gebeurt tijdens de opleiding is de eedaflegging. Wat Baste zegt lijkt me juist.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Maakt allemaal ook niet echt uit. Ik wil gewoon beginnen :)
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Bramk »

In de opleidingen die dit jaar gestart zijn, word je inderdaad benoemd vlak voor je probatie stage van 6 maanden. Dit wil zeggen dat je tijdens deze stage ook als INP zal betaald en vergoed worden. Vanaf de volgende opleidingen krijg je pas je benoeming na je stage, dat wil zeggen dat je 1,5 jaar AINP zal zijn en dus ook volgens deze barema's vergoed gaat worden. Dit werd allemaal verteld tijdens de op start van onze opleiding op 1/12. Daarom zouden er ook pas vanaf 1/10/2015 nieuwe opleidingen starten omdat deze volgens het nieuwe systeem moeten doorgaan en dus in totaal 1,5jaar zullen duren, terwijl ze nu 1 jaar duurt en nadien nog eens 6 maanden stage maar reeds als INP.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Kevin_Fox »

Bramk schreefCOLONIn de opleidingen die dit jaar gestart zijn, word je inderdaad benoemd vlak voor je probatie stage van 6 maanden. Dit wil zeggen dat je tijdens deze stage ook als INP zal betaald en vergoed worden. Vanaf de volgende opleidingen krijg je pas je benoeming na je stage, dat wil zeggen dat je 1,5 jaar AINP zal zijn en dus ook volgens deze barema's vergoed gaat worden. Dit werd allemaal verteld tijdens de op start van onze opleiding op 1/12. Daarom zouden er ook pas vanaf 1/10/2015 nieuwe opleidingen starten omdat deze volgens het nieuwe systeem moeten doorgaan en dus in totaal 1,5jaar zullen duren, terwijl ze nu 1 jaar duurt en nadien nog eens 6 maanden stage maar reeds als INP.
Heb toch al gelezen (dacht op site van VSOA) dat je die zes maand zult betaald worden als ASPIRANT!
En dat blijkbaar je het eerste jaar wordt betaald in de loonschaal van agent? :roll:
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Bramk »

Kevin,

Dat is juist vanaf de nieuwe opleidingen zal je betaald worden als AINP tijdens je stage omdat je dit ook zal blijven. De opleidingen die in 2014 reeds gestart zijn hebben deze stage van zes maanden ook. Maar krijgen hun tweede ster al na het slagen van hun laatste stage, hierdoor zijn wij reeds INP bij het starten van die stage en worden wij ook zo vergoed. Tijdens je opleiding wordt je nu vergoed op het niveau van AINP maar als ik mij niet vergis hebben we tijdens de les statuten gezien dat dit in de toekomst op de schaal van AAP en dit is lager dan de huidige loonschaal.

Je benoeming tot INP zal dus pas na 1,5 jaar opleiding zijn en de stage dus en hierdoor krijg je dan ook pas de vergoedingen en premies van INP. Deze zijn in het statuut van AINP en AAP niet voorzien.

Kan zijn dat hier misschien nog wat gaat veranderen maar ik zou er niet op hopen, ze hebben ons al meermaals duidelijk gemaakt tijdens de eerste weken van onze opleiding dat we echt van geluk mogen spreken dat we reeds gestart zijn en er alles aan moeten doen om te slagen omdat het zeker niet makkelijker en beter gaat worden in de nieuwe vorm van opleiden.

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen want ik zou ook in de nieuwe opleiding starten ondanks alle verschillen, maar zijn toch zaken waar je rekening mee moet houden. Zeker voor mensen die al een bepaalde anciënniteit hebben en loon bij hun huidige werkgever hebben.
AINP promotie 40 campus Vesta.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door VRS »

Als AINP's zitten we toch al sinds een paar jaar in de weddeschaal HUA1 hoor; wat reeds die lagere weddeschaal van (aspirant-)agent is. Een paar jaar terug was de wedde immers iets van 100 of 200 euro meer als ik me niet vergis.

Er wordt al jaren gepalaverd over de wedde die zou verlaagd worden (tot zelfs maar € 800 per maand of zo voor een AINP, wat echt een zeer domme zet zou zijn), maar ga daar nog niet teveel op voort. Er wordt veel verspreid van "horen zeggen". :wink: Van al wat de voorbije 5 jaar gezegd werd is het enige dat werkelijkheid is geworden die € 100 of € 200 minder wedde als aspirant-inspecteur. De huidige aspirantenwedde is nog steeds een schappelijk bedrag om van te leven en op de schoolbanken te zitten.
Dat je tijdens de probatiestage geen vergoedingen krijgt voor hetzelfde werk als een INP is natuurlijk wel een financieel handigheidje van en voor de overheid, da's een feit.

Er is tegenwoordig wel (terechte) ongerustheid voelbaar over wat de regering zoal zal doen nu ze bezig is aan het statuut te morrelen (hervorming van de vergoedingen o.a.). Maar goed, de kat uit de boom kijken zeker (en de vakbonden hun ding laten doen)?
TAS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2014, 09:31

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door TAS »

@Swatlord

Ik bel regelmatig naar de contactpersoon vermeld bij de laatste briefwisseling, infolijn jobpol alsook personen binnen mijn netwerk. Men blijkt helemaal niet op de hoogte te zijn wanneer er opleidingen van start zouden gaan. Als er iemand dan al officieus een uitspraak over timing doet, klinkt het niet voor september. Ik hoop enkel dat degenen die een attest van slagen ontvingen in 2014 op de hoogte gesteld worden wanneer het elektronisch instapformulier actief is... elke dag checken ben ik een beetje beu :wink:
Patience is a virtue?
Bevestiging kandidatuur AINP: 24/03/2014
Attest van slagen: 27/11/2014
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Sw@tLorD »

TAS, ik ben het volledig met je eens... zonde.
Ik kijk om de twee dagen even :P
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleidingen AINP Vesta 2015

Bericht door Kevin_Fox »

Ik ken iemand binnen mijn vriendenkring die ondertussen adviseur-generaal is binnen de federale overheid.
Ik heb gehoord dat men de begrotingscontrole van april wil afwachten, daarna gaan er beslissingen worden genomen.
Dit is GEEN gerucht maar een feit.
Bij deze weten we toch al "iets".
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY