Opleiding VESTA December 2014

Forumregels
Afbeelding
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Bramk »

Hoi,

Zijn er nog kandidaten die zouden willen starten in december van dit jaar? Lijkt me raar dat ze deze gaan organiseren omdat er pas een opleiding gestart is op 1 oktober. Annelies vertelde mij dat ze er volop over aan het vergaderen waren maar kon mij niet zeggen wanneer er zekerheid zou zijn. Ik wil heel graag in deze opleiding starten maar moet dan asap mijn ontslag indienen. Zijn er mensen van het forum die misschien meer weten? Zelf wil ik niet elke week naar Annelies mailen. Jammer dat ze ook niet communiceren als ze zeker niet doorgaat, zou handig zijn om mijn baas gerust te stellen.
AINP promotie 40 campus Vesta.
CynthiaW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2014, 20:51

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door CynthiaW »

Hey!
De opleidingen voor december zijn normaal allemaal afgelast vanwege een wervingsstop. Wanneer de volgende zou doorgaan weet niemand te zeggen..
Fysieke en cognitieve proef 24-01-2014 geslaagd
Persoonlijkheidsproef 21-02-2014 geslaagd
Selectiecommissie 29-07-2014 geslaagd
Medische proef 28-08-2014 geslaagd sinds 4/09/2015

Start opleiding 2 mei 2016 PLOT
JoT
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2014, 21:10

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door JoT »

Ik zit in hetzelfde schuitje. Als de opleiding zou doorgaan, moet ik over 2 weken mijn opzeg geven.
Ikzelf heb PIVO gekozen als school maar zij hadden ook nog geen "groen licht" gekregen en zitten even verveeld met de situatie als degene die de opleiding willen beginnen. Nu de regering gevormd is, zou er wel snel klaarheid moeten komen. De selectiedienst vertelde me immers dat ze op een signaal van de regering wachten.

Ik heb deze week nog een beroepenvoorlichter en een lesgever van de federale politieschool ter sprake gehad. Zij weten uiteraard ook niks over de aanvang maar zelf denken ze niet dat er dit jaar nog een opleiding (of het nu in VESTA, PIVO of elders is) zal starten.
Ik vrees dat de kans inderdaad groot is, dat we zullen moeten wachten tot volgend jaar, helaas...
Bevestiging kandidatuur - 22/10/13
Proef 1 INP - Geslaagd 13/12/13
Proef 2 INP - Geslaagd 03/02/14
Proef 3 INP - Geslaagd 26/08/14
Proef 4 INP - Geslaagd 11/09/14
lina06
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2013, 08:41

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door lina06 »

Wij (PIVO) hebben toch te horen gekregen,tijdens de voorstellingen van de verschillende vakbonden, dat er in december dit jaar ook nog weer een opleiding van start gaat.
JoT
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2014, 21:10

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door JoT »

Ik heb dit elders op het forum ook gelezen maar ik vind het vreemd dat de vakbonden er blijkbaar zeker van zijn terwijl de scholen en de selectiedienst nog niks weten en moeten wachten op een signaal van hogerop.
Nu goed, hoop doet leven :)
Bevestiging kandidatuur - 22/10/13
Proef 1 INP - Geslaagd 13/12/13
Proef 2 INP - Geslaagd 03/02/14
Proef 3 INP - Geslaagd 26/08/14
Proef 4 INP - Geslaagd 11/09/14
lina06
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2013, 08:41

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door lina06 »

hopelijk mogen jullie in december starten :)
Yous
Aspirant
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2014, 22:55

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Yous »

Het commissariaat van nieuw gent heeft een opendeurdag gehouden en daar heb ik gevraagd aan de opleiders van de OPAC of er een opleiding start in december. Hun antwoord was dat het nog niet zeker was maar, wat ze wel bij vertelden was dat er wel een opleiding van start gaat in december in Antwerpen. En dit omdat de stad de opleiding blijkbaar zelf financiert en als je tekent zal je daar dan wel 7 jaar dienst moeten leveren..
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Bramk »

Hey,

Vermits ik mijn kandidaat gesteld heb via de actie "begin er maar eens aan" die door stad Antwerpen georganiseerd en betaald is. Ben ik verplicht de opleiding via campus Vesta te volgen en zal ik ook in Antwerpen moeten werken de komende jaren. Voor mij geen probleem vermits de school en stad telkens mijn voorkeur hebben. Zelf heb ik vrijdag met campus Vesta gebeld en ze hadden nog steeds geen uitsluitsel. Eind volgende week bel ik met de selectiedienst en hoop dat er dan meer nieuws is. Zelf heb ik met mijn baas afgesproken dat ik mag starten in december indien er geen bevestiging is van een andere opleidingen die start voor juni 2015. Dus als er in december een start begin ik ook.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Bramk »

Hallo

Zonet telefoon gekregen van Annelies Huygens. Er start een opleiding op 1 december in vesta maar is voor lokale politie Antwerpen.
AINP promotie 40 campus Vesta.
fienvb
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2014, 01:42

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door fienvb »

Dus als je niet ingetekend hebt bij de politie Antwerpen, mag je niet beginnen? :eek:
Bon, ik heb juist gebeld en mij werd meegedeeld dat ze nog niet weten of er een opleiding begint in december. Toen ik vroeg wanneer dan wel, was het antwoord 'eerstdaags'. :roll:
Ingeschreven kandidaat INP: 09/ 2013
Attest van slagen: 12/ 2014
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Bramk »

Hoi Fien,

Ik weet niet of je bij je opstart hebt moeten intekenen voor Politie Antwerpen. Maar wat ik wel weet is dat indien je de opleiding volgt je zeker enkele jaren zal moeten werken in Antwerpen. Ik heb mij destijds kandidaat gesteld via "begin er maar eens aan" actie van stad Antwerpen en moest dus zeker bij lokale politie Antwerpen. Ik vermoed dat ze nu iedereen aan het opbellen zijn die via die actie zich kandidaat gesteld hebben en deze voorrang geven vermits de opleiding door het stad betaald zal worden en niet door de federale regering.
AINP promotie 40 campus Vesta.
Baste
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014, 18:31

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Baste »

Ik werd ook vandaag gebeld door Annelies om me op de hoogte te stellen dat er maar 1 opleiding start in december en dat is deze in campus Vesta en die wordt idd betaald door de zone Antwerpen. Uiteraard heb ik me daar onmiddellijk voor ingeschreven daar ik totaal niet weet wanneer er in 2015 een opleiding start. Ik zal er zeer veel ervaring opdoen... Ik heb me niet kandidaat gesteld via "begin er maar eens aan" dus is het niet noodzakelijk om dat via die weg te doen, of gedaan te hebben.
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Bramk »

Heb je tijdens de selectie opgegeven voor zona Antwerpen?
AINP promotie 40 campus Vesta.
Baste
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014, 18:31

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door Baste »

Nee...
fienvb
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2014, 01:42

Re: Opleiding VESTA December 2014

Bericht door fienvb »

Aha, ik wist niet dat je je na de selectie nog kan opgeven voor 1 zone. Bon, moet zelf nog een extra medisch verslag opsturen voor mijn laatste proef dus hoop dat als het niet meer voor december is (en mijn ervaring heeft mij geleerd dat er niet zo'n haast bij heel het rekruteringsproces lijkt te zijn), er snel een opleiding begint in 2015 ...
Ingeschreven kandidaat INP: 09/ 2013
Attest van slagen: 12/ 2014
BUTTON_POST_REPLY