Opleiding 2015

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Opleiding 2015

Bericht door VRS »

Yous schreefCOLONweet er iemand wat het medisch onderzoek precies inhoudt bij het begin van de opleiding? Dezelfde als in Etterbeek?
Moet weinig ingehouden hebben, want ik weet met moeite nog hoe dat zat. Het is niet dat je dan terug moet naar Etterbeek voor gans zo'n medisch onderzoek. Wat je wel hebt zijn enkele momenten waarop je in je politieschool (was in de OPAC toch zo) langs moet bij de dokter van de medische dienst langsgaan voor enkele inentingen (gespreid over enkele maanden). 't Zou ook kunnen zijn dat we in het begin van de opleiding een vragenlijst of wat papierwerk hebben moeten invullen, maar het zal wel niet veel ingehouden hebben. Je wordt alleszins niet zo onderzocht zoals tijdens de selectieprocedure ('t zou ook een dure bedoening zijn anders).
Yous
Aspirant
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2014, 22:55

Re: Opleiding 2015

Bericht door Yous »

VRS schreefCOLON
Yous schreefCOLONweet er iemand wat het medisch onderzoek precies inhoudt bij het begin van de opleiding? Dezelfde als in Etterbeek?
Moet weinig ingehouden hebben, want ik weet met moeite nog hoe dat zat. Het is niet dat je dan terug moet naar Etterbeek voor gans zo'n medisch onderzoek. Wat je wel hebt zijn enkele momenten waarop je in je politieschool (was in de OPAC toch zo) langs moet bij de dokter van de medische dienst langsgaan voor enkele inentingen (gespreid over enkele maanden). 't Zou ook kunnen zijn dat we in het begin van de opleiding een vragenlijst of wat papierwerk hebben moeten invullen, maar het zal wel niet veel ingehouden hebben. Je wordt alleszins niet zo onderzocht zoals tijdens de selectieprocedure ('t zou ook een dure bedoening zijn anders).

Heel erg bedankt VRS :)
Maartenvl
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 00:26

Re: Opleiding 2015

Bericht door Maartenvl »

Nog mensen die aan de PIVO mogen starten die zich nog niet gemeld hebben? Voorlopig zijn we nog maar met 8. Er moeten toch nog kandidaten op dit forum zitten?
Selectie AINP: GESLAAGD
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Geen idee. Het is hier heel stil. Voor Vesta zijn we met 2 van 't forum
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
PEW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014, 16:59

Re: Opleiding 2015

Bericht door PEW »

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf praten, maar ik heb een week twee geleden bericht gekregen dat ik medisch geschikt ben bevonden. Ik wacht nu op een uitnodiging van VESTA. Hoe lang hebben jullie moeten wachten tussen medische geschiktverklaring en uitnodiging?

Peter
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Ik bijna 10 maanden :D ... in oktober 2014 attest van slagen gehad en in juni een uitnodiging. Bel anders eens even, dan weet je het meteen.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
witte82
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2015, 00:12

Re: Opleiding 2015

Bericht door witte82 »

Ik denk dat alles voor oktober volzet is.
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door JV91 »

Hello,

Zelfde situatie als Peter, ik denk dat we helaas moeten wachten.

Ik zou zelfs Brussel overwegen mocht daar nog plaats zijn. We horen het wel.
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door JV91 »

Kleine update, via het invulformulier krijg ik te zien dat alle scholen volzet zijn voor oktober.
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door JV91 »

Ondertussen is er ook een keuzeformulier online voor 1 december.
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Opleiding 2015

Bericht door VRS »

Misschien interessant voor de wachtenden, info van de minister i.v.m. de aanwervingen:
31/08/2015
1. In overeenstemming met artikel IV.I.30, § 2, van het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten (PJPol), worden de laureaten van de selectieproeven voor inspecteur van politie opgenomen in een wervingsreserve in volgorde van de datum van hun inschrijving voor de selectieproeven. Bij gelijke datum wordt voorrang verleend aan de oudste kandidaat. Deze regel wordt eveneens vermeld in het selectiereglement van het basiskader (externe werving) dat werd gepubliceerd op http://www.jobpol.be. In tegenstelling tot hetgeen u schrijft, werd aan deze laureaten reeds gevraagd om hun keuze betreffende de begindatum van hun opleiding en de politieschool mee te delen. Voor de Nederlandstalige kandidaten werd een inlichtingenformulier ter beschikking gesteld vanaf 8 april 2015. Intussen hebben 383 laureaten hun keuze meegedeeld. 44 van hen zijn op 1 juni 2015 een basisopleiding inspecteur van politie begonnen bij de politieschool van Antwerpen (Campus Vesta). 274 laureaten hebben een brief ontvangen waarin zij worden uitgenodigd om de basisopleiding te starten die op 1 oktober 2015 begint. Voor de Franstalige en Duitstalige kandidaten werd vanaf 2 juni 2015 een inlichtingenformulier ter beschikking gesteld. Intussen hebben 372 laureaten hun keuze meegedeeld. 266 laureaten hebben een brief ontvangen waarin zij worden uitgenodigd om de basisopleiding te starten die op 1 oktober 2015 begint.

2. Voor de periode tot eind 2019 kunnen 4342 personeelsleden van de geïntegreerde politie worden beschouwd als zijnde betrokken bij de overgangsregeling op het einde van de loopbaan. Het aantal betrokken personen wordt tussen 2015 en 2019 evenwel geschat op 1951 personen. We preciseren dat deze eindeloopbaanregeling het recht op een aangepaste functie voorziet om het personeel langer aan het werk te houden. Deze regeling voorziet eveneens wachtgeld in geval van niet-activiteit.

3. Het aantal voorziene aanwervingen werd bepaald op 800 eenheden per jaar in afwachting van de evaluatie van de maatregelen die getroffen werden inzake het optrekken van de pensioenleeftijd. Deze evaluatie zal plaatsvinden wanneer alle elementen met betrekking tot het optrekken gekend zullen zijn en het debat over de "sleuteltaken" afgelopen is. Gelijktijdig stel ik vast dat het aantal personeelsleden dat tijdelijk werd toegewezen aan de algemene reserve in afwachting van een definitieve benoeming in een betrekking binnen de geïntegreerde politie een sterke stijging heeft gekend tussen 2013 en 2014 en dat dit aantal, ondanks een lichte " seizoengebonden " terugloop in het begin van dit jaar, op een hoog niveau blijft sinds de maand oktober 2014. Dit lijkt te betekenen dat de beschikbare vacatures binnen de geïntegreerde politie kunnen worden ingevuld aan het huidige ritme van de aanwerving. Deze personen (1.396 in april 2015 tegen 1.505 in oktober 2014) zijn momenteel tijdelijk gedetacheerd in de diensten van de federale politie of in korpsen van de lokale politie en vormen een operationele reserve van personen die geschikt zijn om te solliciteren naar om het even welke openstaande betrekking in de politiekorpsen. Men dient hieraan de aspiranten toe te voegen (ongeveer 800) die momenteel worden opgeleid en die in de loop van 2015 zullen afstuderen om het hoofd te bieden aan het vertrek van leden van het operationeel kader wegens pensionering of omwille van elke andere reden.

4. Het aantal aspiranten dat momenteel in opleiding is en het aantal personeelsleden dat tijdelijk is toegewezen aan de algemene reserve lijken op dit ogenblik voldoende om de openstaande operationele betrekkingen binnen de geïntegreerde politie in te vullen. De evolutie van de situatie van deze algemene reserve wordt maandelijks opgevolgd. Indien zou blijken dat het aantal personeelsleden dat tijdelijk hieraan werd toegewezen aanzienlijk vermindert zonder vervangen te kunnen worden door de aspiranten op het einde van de opleiding, dan zou de mogelijkheid om het aantal aan de opleiding beginnende personen te verhogen opnieuw geëvalueerd worden. 5. Verwijzend naar het antwoord op de eerste vraag, is het evident dat de dienst Rekrutering en Selectie van de federale politie haar communicatieacties naar potentiële kandidaten toe moet voortzetten zodat zij zich kandidaat stellen bij de politie.
BRON: http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 504391.xml
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: Opleiding 2015

Bericht door pzbodukap »

Dank je om dit te posten VRS! Maar wat betekent dit nu concreet? Als ik vlug tel komen ze nog niet aan 800? Dus dat zou betekenen dat er nog een opleiding zou moeten starten...?
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Opleiding 2015

Bericht door Lins »

De psychologe zei vorige week woensdag dat ze veel kandidaten nog willen klaar krijgen voor december.
Is er nog veel plaats voor december? Of kunnen jullie dit niet zien?
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
AndyL
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2015, 08:29

Re: Opleiding 2015

Bericht door AndyL »

Lins schreefCOLONDe psychologe zei vorige week woensdag dat ze veel kandidaten nog willen klaar krijgen voor december.
Is er nog veel plaats voor december? Of kunnen jullie dit niet zien?
Amai, als ik jouw parcours lees, moet het precies echt snel gaan nu. Zelf schreef ik me al in in augustus 2014, je hebt me al bijna ingehaald :eek:
Start opleiding: 2/10/2017
Lins
__________________________
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2013, 15:48

Re: Opleiding 2015

Bericht door Lins »

Bijna ingehaald? Het moeilijkste moet nog komen en vrees echt voor de commissie hoor.
Cognitieve- en sportproef: 30/06/2015, geslaagd: 15/07/2015
Persoonlijkheidsproef: 30/09/2015, geslaagd: 07/10/2015
Gesprek met de Selectiecommissie: 20/10/2015, geslaagd 23/10/2015
Medische proef: 26/10/2015, geslaagd 29/10/2015

Start opleiding: 1 december 2015 campus Vesta.
BUTTON_POST_REPLY