In het geel...

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

In het geel...

Bericht door Berre »

VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: In het geel...

Bericht door VRS »

V-R-E-S-E-L-I-J-K :roll:

En dat met het non-excuus dat het Europees aanbevolen is, of erger: dat dit het meest zichtbaar is. De Europese norm spreekt over 3 mogelijke kleuren: naast het geel ook oranje en rood. Er wordt nergens gezegd dat het ene beter is dan het ander. Dat oranje was hier al altijd de gewoonte, maar nu moet per se de mode van andere landen gevolgd worden, zonder echte reden (behalve om gelijk te schakelen met de nieuwe motorkledij misschien). De Britse kledij is eerlijk gezegd echt niets om naar op te kijken (eerder te vermijden).

Dat men niet anders kon dan fluo-geel nemen voor de motorpakken door gebrek aan fluo-oranje stof is logisch, maar nu alle andere fluo veranderen van kleur is gewoon bijdragen aan de kakofonie die er nu al teveel aan is. Het volgende is dan fluo-gele bumpers die de lichtblauwe vervangen zeker?
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: In het geel...

Bericht door sledge »

eerlijk gezegd vind ik geel zwart zoals Spanje of Nederland wel opvallend en veel mooier dan die vuil witte polo die wij van de Post hebben gekregen
Afbeelding
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

veeeel beter.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: In het geel...

Bericht door DerDritteMann »

Waar zijn we mee bezig??? Heb juist mijn vest moeten binnenleveren om er een radiohouder op te plaatsen. Wat voor weggegooid geld is dat nu toch allemaal?
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: In het geel...

Bericht door sledge »

misschien dat wij jullie oude hoezen mogen overnemen (de oranje)

:wink:
Afbeelding
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: In het geel...

Bericht door Jens »

En dan zeggen ze "tiens, de burger herkent ons niet meer". Terwijl we bezig zijn, waarom niet elke zone z'n eigen uniform?
Jongens toch...
Inspecteur van politie
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: In het geel...

Bericht door sledge »

Jens schreefCOLONEn dan zeggen ze "tiens, de burger herkent ons niet meer". Terwijl we bezig zijn, waarom niet elke zone z'n eigen uniform?
Jongens toch...
direct akkoord :

Afbeelding

maar voor mij persoonlijk iets anders :-) (zal jullie maar voor zijn zeker ?)
Afbeelding
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: In het geel...

Bericht door Eric »

sledge schreefCOLONmaar voor mij persoonlijk iets anders :-) (zal jullie maar voor zijn zeker ?)
Wat is er niet goed aan, misschien? Te lang haar? :wink:
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: In het geel...

Bericht door Lone Ranger »

haar "bumpers" zijn niet in fluo ... ?
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: In het geel...

Bericht door Jens »

Wel lastig om ergens ne verhoorboek weg te steken :roll: :mrgreen:
Inspecteur van politie
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: In het geel...

Bericht door dielangemotormuis »

Geel gaat de hoofdkleur worden binnen de Europese politie.

Zowel in de kleding als op de voertuigen, alleen zal hier een flinke periode overheen gaan eer dit is gerealiseerd.

Ik persoonlijk vind het wel wat. Eenduidigheid voor de politie europa. Alleen de militaire politiekorpsen zullen er zeer waarschijnlijk niet in zijn geheel aan meedoen, omdat die hun eigen status willen behouden.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: In het geel...

Bericht door vdv »

... en de Franstaligen in België.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: In het geel...

Bericht door VRS »

dielangemotormuis schreefCOLONGeel gaat de hoofdkleur worden binnen de Europese politie.

Zowel in de kleding als op de voertuigen, alleen zal hier een flinke periode overheen gaan eer dit is gerealiseerd.

Ik persoonlijk vind het wel wat. Eenduidigheid voor de politie europa. Alleen de militaire politiekorpsen zullen er zeer waarschijnlijk niet in zijn geheel aan meedoen, omdat die hun eigen status willen behouden.
Baseer je dit eigenlijk op een algemeen aanvoelen (dat men in de EU spontaan steeds meer overschakelt op fluogeel) of zijn er effectief maatregelen die men neemt of wil nemen op Europees niveau om alle politiekorpsen in Europa in het fluogeel te steken?
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: In het geel...

Bericht door Jens »

dielangemotormuis schreefCOLONGeel gaat de hoofdkleur worden binnen de Europese politie.

Zowel in de kleding als op de voertuigen, alleen zal hier een flinke periode overheen gaan eer dit is gerealiseerd.

Ik persoonlijk vind het wel wat. Eenduidigheid voor de politie europa. Alleen de militaire politiekorpsen zullen er zeer waarschijnlijk niet in zijn geheel aan meedoen, omdat die hun eigen status willen behouden.
Als men nationaal of Europees wil overgaan naar geel in het uniform, moet dat voor België nationaal gebeuren en niet 1 zone die dit even gaat invoeren voor bepaalde diensten binnen haar korps. Op die manier ontstaat er voor de burger alleen maar verwarring omtrent de 'echtheid' van de politieambtenaar.
Dit is althans wat ik daarvan vind :p
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY