Bijkomende medische test

FlorianS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2014, 10:04

Bijkomende medische test

Bericht door FlorianS »

Hallo iedereen,

Ik ben op donderdag 12 juni moeten gaan voor mijn medische testen in Brussel.
De dag zelf verliep alles bijzonder vlot. De dokter gaf ook aan dat alle testen goed waren en dat ik mij zeker geen zorgen hoefde te maken.

Vandaag echter te horen gekregen dat ik opnieuw moet gaan voor bijkomende testen. Toen ik belde om de reden hiervan te vragen kon de vrouw aan de telefoon hier echter niet op antwoorden.

Heeft er nog iemand zo'n ervaring met bijkomende testen? Ik begin mij toch wat zorgen te maken want ik rekende er echt zo hard op om 1 oktober te starten met mijn opleiding...
Fysische en cognitieve testen: 5 december 2013 GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek: 3 februari 2014 GESLAAGD
Moraliteitsonderzoek: 5 maart 2014 POSITIEF
Selectiecommissie: 7 mei 2014 GESLAAGD
Medische proef: 12 juni 2014
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Amedee »

Hallo

Ik heb (nog) geen ervaring met bijkomende testen, maar toch wil ik even iets kwijt.

Het is niet omdat er bijkomende testen zijn, dat de kans groot is dat je de start in oktober zult missen. Ikzelf heb mijn medische test gedaan in mei, wetende dat ik toch 3 maand tijdelijk ongeschikt ben wegens een laserbehandeling aan mijn ogen enkele weken daarvoor. Ik moet nu in augustus opnieuw op controle bij de oogarts om daarna de nodige attesten op te sturen naar de medische dienst. Zelfs toen ik dit verhaal deed bij de dokter zei ze dat er nog een goeie kans was om in oktober te starten.

Geen paniek dus :wink:
Inspecteur van Politie
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Kevin_Fox »

Matthijs schreefCOLONHallo

Ik heb (nog) geen ervaring met bijkomende testen, maar toch wil ik even iets kwijt.

Het is niet omdat er bijkomende testen zijn, dat de kans groot is dat je de start in oktober zult missen. Ikzelf heb mijn medische test gedaan in mei, wetende dat ik toch 3 maand tijdelijk ongeschikt ben wegens een laserbehandeling aan mijn ogen enkele weken daarvoor. Ik moet nu in augustus opnieuw op controle bij de oogarts om daarna de nodige attesten op te sturen naar de medische dienst. Zelfs toen ik dit verhaal deed bij de dokter zei ze dat er nog een goeie kans was om in oktober te starten.

Geen paniek dus :wink:
en anders is 't in december, daarna is 't wel een jaar wachten :)
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Rens »

FlorianS ...

Ikzelf heb net hetzelfde voor gehad. Dokter zei dat alles perfect in orde was! Maandje later een brief gekregen dat ik op bijkomend onderzoek moest.

Wat bleek dit bijkomend onderzoek te zijn ? Een gesprek met psycholoog en dokter over een traumatische ervaring van het afgelopen jaar (zelfmoord beste vriendin). Hou er rekening mee dat een medisch onderzoek dus ook dit kan inhouden.

Dit heeft bij mij wel even aangesleept, maar aangezien dit jouw laatste proef is (bij mij was de medische proef nog voor de commissie) denk ik dat je misschien wel nog in oktober kan starten, zal beetje geluk bij gemoeid zijn misschien.

nog een tip: sta er even bij stil of je ooit bij psycholoog bent moeten gaan, operaties, ... Als dit zo is, neem dan een verslag hiervan mee. Daardoor moet je niet nog langer wachten op een uitslag.

En als slot.. Bij mij heeft het heel lang geduurd door de bijkomende onderzoeken, waardoor ik de promotie van oktober 2013 heb gemist en een jaar heb moeten wachten. Maar zie, vandaag bevestiging gehad dat ik in oktober 2014 mag starten. Gewoon doorbijten tijdens dat bijkomende onderzoek !

Greetz
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
Boroodhooft
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2013, 11:46

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Boroodhooft »

Hoi

Ook ik ben op medische geweest diezelfde dag (12 juni).
En ook bij mij dezelfde brief dat ik weer moet komen. En inderdaad, aan de telefoon konden zij mij ook niet meer info geven.

Stelt me toch gerust dat ik dit ook even bij iemand anders lees. Begon al aan alles te twijfelen over mijn gezondheid, al denk ik zelf tip top in orde te zijn!

Heb 5 jaar geleden een vriendin verloren aan een verkeersongeluk, hiervoor ben ik naar een psycholoog geweest, zou dus wel kunnen dat het daar over zou gaan?!

Alvast veel succes en dat we maar snel een uitnodiging krijgen ;-)


Bo
Inschrijving proeven INP 22.10.2013
Cognitieve proeven GESLAAGD 5.12.2013
Fysieke proeven : GESLAAGD 5.12.2013
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD 10.02.1014
Antecedentenonderzoek: GESLAAGD
Commissie : GESLAAGD 27.11.2014
FlorianS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2014, 10:04

Re: Bijkomende medische test

Bericht door FlorianS »

Boroodhooft schreefCOLONHoi

Ook ik ben op medische geweest diezelfde dag (12 juni).
En ook bij mij dezelfde brief dat ik weer moet komen. En inderdaad, aan de telefoon konden zij mij ook niet meer info geven.

Stelt me toch gerust dat ik dit ook even bij iemand anders lees. Begon al aan alles te twijfelen over mijn gezondheid, al denk ik zelf tip top in orde te zijn!

Heb 5 jaar geleden een vriendin verloren aan een verkeersongeluk, hiervoor ben ik naar een psycholoog geweest, zou dus wel kunnen dat het daar over zou gaan?!

Alvast veel succes en dat we maar snel een uitnodiging krijgen ;-)

Bo
Dag Bo,

Ik heb vandaag eens gebeld naar de medische dienst. Tot september zit alles al volzet volgens de vrouw aan de telefoon. Starten in oktober zal dus niet meer lukken :)

heb jij al nieuws gekregen?

Groeten,
Florian
Fysische en cognitieve testen: 5 december 2013 GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek: 3 februari 2014 GESLAAGD
Moraliteitsonderzoek: 5 maart 2014 POSITIEF
Selectiecommissie: 7 mei 2014 GESLAAGD
Medische proef: 12 juni 2014
Boroodhooft
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2013, 11:46

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Boroodhooft »

Hey Florian

Bedankt om dit even te laten weten!
Hopelijk toch snel nieuws, al dat wachten :-). Wel een goede motivatietest natuurlijk..
Van zodra ik nieuws heb laat ik het je even weten!

De start na oktober valt in december zeker he?


Groetjes, Bo
Inschrijving proeven INP 22.10.2013
Cognitieve proeven GESLAAGD 5.12.2013
Fysieke proeven : GESLAAGD 5.12.2013
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD 10.02.1014
Antecedentenonderzoek: GESLAAGD
Commissie : GESLAAGD 27.11.2014
FlorianS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2014, 10:04

Re: Bijkomende medische test

Bericht door FlorianS »

Boroodhooft schreefCOLONHey Florian

Bedankt om dit even te laten weten!
Hopelijk toch snel nieuws, al dat wachten :-). Wel een goede motivatietest natuurlijk..
Van zodra ik nieuws heb laat ik het je even weten!

De start na oktober valt in december zeker he?


Groetjes, Bo
Dag Bo,

Ik heb contact opgenomen met de medische dienst en te horen gekregen dat ik op 21 oktober mag gaan voor mijn bijkomende medische test. Jij al enig nieuws gehoord?

Florian
Fysische en cognitieve testen: 5 december 2013 GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek: 3 februari 2014 GESLAAGD
Moraliteitsonderzoek: 5 maart 2014 POSITIEF
Selectiecommissie: 7 mei 2014 GESLAAGD
Medische proef: 12 juni 2014
Boroodhooft
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2013, 11:46

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Boroodhooft »

Hey Florian

Ik heb nog steeds geen nieuws :( ..
Ik zal morgenvroeg nog eens telefonisch contact proberen op te nemen.
Weet je al iets meer over waarom en wat?

Ik hoop dat ik ook mee op 21 oktober op medische mag komen. Het begint nu allemaal wel heel erg lang te duren eh ..


Ik laat hopelijk morgen nog iets weten :)

Bo
Inschrijving proeven INP 22.10.2013
Cognitieve proeven GESLAAGD 5.12.2013
Fysieke proeven : GESLAAGD 5.12.2013
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD 10.02.1014
Antecedentenonderzoek: GESLAAGD
Commissie : GESLAAGD 27.11.2014
FlorianS
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2014, 10:04

Re: Bijkomende medische test

Bericht door FlorianS »

Boroodhooft schreefCOLONHey Florian

Ik heb nog steeds geen nieuws :( ..
Ik zal morgenvroeg nog eens telefonisch contact proberen op te nemen.
Weet je al iets meer over waarom en wat?

Ik hoop dat ik ook mee op 21 oktober op medische mag komen. Het begint nu allemaal wel heel erg lang te duren eh ..


Ik laat hopelijk morgen nog iets weten :)

Bo

Hey,

Ik weet ook nog niet wat of waarom we opnieuw moeten gaan!
Ik heb gisteren gewoon gebeld omdat ik nu toch eens wou weten hoe het zat met die wervingsstop en of we nog zouden uitgenodigd worden dit jaar voor die test. De man aan telefoon heeft me dan doorverbonden met de medische dienst waarop ik te horen kreeg dat ik 21 oktober mag komen.

Alle informatie zal blijkbaar in de brief staan (waarom we opnieuw moeten komen, of we attesten moeten meebrengen, ...).

Ik zou zeggen, gewoon bellen. Dan heb je direct nieuws en wordt je geduld minder op de proef gesteld ;)
Hopelijk mag je inderdaad dan ook gaan!

Florian
Fysische en cognitieve testen: 5 december 2013 GESLAAGD
Persoonlijkheidsonderzoek: 3 februari 2014 GESLAAGD
Moraliteitsonderzoek: 5 maart 2014 POSITIEF
Selectiecommissie: 7 mei 2014 GESLAAGD
Medische proef: 12 juni 2014
Romien
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2014, 10:37

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Romien »

Hallo,

Toen je te horen gekregen hebt dat je een bijkomend medisch onderzoek moet afleggen, werden jullie dan op de hoogte gesteld over wat dit precies kon gaan?
Kan het ook zijn dat je eerst opnieuw bij de dokter langs moet gaan en DAN pas jouw medische attesten moet opsturen?

Ik vind de brief maar onduidelijk en maak me een beetje zorgen...

Alvast bedankt!
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Kathleen200691 »

Romien schreefCOLONHallo,

Toen je te horen gekregen hebt dat je een bijkomend medisch onderzoek moet afleggen, werden jullie dan op de hoogte gesteld over wat dit precies kon gaan?
Kan het ook zijn dat je eerst opnieuw bij de dokter langs moet gaan en DAN pas jouw medische attesten moet opsturen?

Ik vind de brief maar onduidelijk en maak me een beetje zorgen...

Alvast bedankt!
Weet jij ondertussen al meer? Want ik heb net dezelfde vage brief gehad.....
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
serpentinos
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013, 22:02

Re: Bijkomende medische test

Bericht door serpentinos »

Kathleen200691 schreefCOLON
Romien schreefCOLONHallo,

Toen je te horen gekregen hebt dat je een bijkomend medisch onderzoek moet afleggen, werden jullie dan op de hoogte gesteld over wat dit precies kon gaan?
Kan het ook zijn dat je eerst opnieuw bij de dokter langs moet gaan en DAN pas jouw medische attesten moet opsturen?

Ik vind de brief maar onduidelijk en maak me een beetje zorgen...

Alvast bedankt!
Weet jij ondertussen al meer? Want ik heb net dezelfde vage brief gehad.....
Ik heb destijds ook een extra brief gekregen dat ik mij opnieuw moest aanmelden. Heb hier dan ook voor geïnformeerd, maar wegens het beroepsgeheim kon men mij niet meer vertellen. Ik had op voorhand al een attest opgestuurd over een feit, maar ze wouden mij toch nog eens zien om hierover te spreken. Uiteindelijk was dat een hééél korte babbel. Je moet ook nog eens in het potje plassen.. Zorg dus dat je voldoende drinkt, want ik wist dat niet en was 10 min ervoor in 't station gegaan :-)
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: Bijkomende medische test

Bericht door Kathleen200691 »

serpentinos schreefCOLON
Kathleen200691 schreefCOLON
Romien schreefCOLONHallo,

Toen je te horen gekregen hebt dat je een bijkomend medisch onderzoek moet afleggen, werden jullie dan op de hoogte gesteld over wat dit precies kon gaan?
Kan het ook zijn dat je eerst opnieuw bij de dokter langs moet gaan en DAN pas jouw medische attesten moet opsturen?

Ik vind de brief maar onduidelijk en maak me een beetje zorgen...

Alvast bedankt!
Weet jij ondertussen al meer? Want ik heb net dezelfde vage brief gehad.....
Ik heb destijds ook een extra brief gekregen dat ik mij opnieuw moest aanmelden. Heb hier dan ook voor geïnformeerd, maar wegens het beroepsgeheim kon men mij niet meer vertellen. Ik had op voorhand al een attest opgestuurd over een feit, maar ze wouden mij toch nog eens zien om hierover te spreken. Uiteindelijk was dat een hééél korte babbel. Je moet ook nog eens in het potje plassen.. Zorg dus dat je voldoende drinkt, want ik wist dat niet en was 10 min ervoor in 't station gegaan :-)
Ah oke, ik hoop dat ik er ook zo vanaf kan geraken. Ik was echt wel ff van mijn melk deze ochtend.. :)
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
montoya
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2015, 17:53

Re: Bijkomende medische test

Bericht door montoya »

Hallo,

mijn dochter heeft ook een brief gehad 13/11/2015 van de medische dienst van rekrutering om bijkomende medische testen te laten doen.
terug brief gehad 17/11/2015 u wordt verzocht zich aan te bieden op de medische dienst van rekrutering in het kader van kandidatuur voor functie bij de politie, ten einde
een bijkomend onderzoek te ondergaan. datum 18/11/2015 om 09:30 u.

Vind het wel vreemd dat er niets staat waarom dan wel ? Heeft iemand een idee ?
BUTTON_POST_REPLY