Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Amedee »

Laurence schreefCOLON...Ik hoop alleen dat het idd zal doorgaan want gisteren waren er nog maar 11 ingeschreven en om een opleiding te kunnen geven moeten we met minstens 15 zijn is mij gezegd! dus duimen maar!
Oei, dat hadden ze ons niet verteld. Bedankt voor de info alvast. Heeft je contactpersoon iets gezegd over de haalbaarheid om aan 15 te geraken? Misschien hebben ze dezelfde ervaring met de eerste promotie?
Inspecteur van Politie
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Wees gerust, de opleiding zal er zeker starten! Ik wens jullie alvast veel succes en we zien elkaar op 3 oktober!!!'
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Matthijs schreefCOLON
Laurence schreefCOLON...Ik hoop alleen dat het idd zal doorgaan want gisteren waren er nog maar 11 ingeschreven en om een opleiding te kunnen geven moeten we met minstens 15 zijn is mij gezegd! dus duimen maar!
Oei, dat hadden ze ons niet verteld. Bedankt voor de info alvast. Heeft je contactpersoon iets gezegd over de haalbaarheid om aan 15 te geraken? Misschien hebben ze dezelfde ervaring met de eerste promotie?
Ze waren er wel redelijk gerust in, had ik de indruk. Blijkbaar zal er nu elk jaar in oktober daar een promotie starten en is het ook de eerste keer dat er meer meisjes dan jongens in de klas zullen zitten, dit gaven ze me ter informatie mee.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Allez, we zijn al met 4 voor de Federale School hier :-D . Hopelijk komen er nog een deel bij, dat we toch wat ruim boven de 15 geraken.
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Amedee »

Ik raad jullie aan om de reacties in "Federale overheid kondigt aanwervingsstop aan" onder "in de media" eens te lezen. Vnl. "Er wordt ook niemand nieuw meer toegelaten tot de opleiding van oktober. Iedereen die voor oktober is ingeschreven, kan beginnen. Mits er voldoende inschrijvingen zijn." voorspelt niet veel goeds. :shock:

Als dat waar is, dan zitten we met een probleem voor wat betreft het minimum aantal inschrijvingen om de opleiding te laten starten, denk ik.
Inspecteur van Politie
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Zonet gebeld met Huygens van DSR. Iedereen die op de lijst stond om te starten, zal ook starten. Iedereen die vanaf 11 september geslaagd is, zal denk ik dus niet meer kunnen beginnen.

Momenteel zijn er maar 10 aspiranten voor de Federale School, terwijl er dus minimaal 15 nodig zijn om een opleiding te organiseren. Men bekijkt nu wat er mogelijk is. Als er te weinig zijn, zou het kunnen dat de DSEF-aspiranten toegevoegd worden aan de OPAC. Momenteel is het dus afwachten.

En blijkbaar start er in oktober ook geen opleiding in de GIP, wegens te weinig aspiranten.
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Hielcom schreefCOLONZonet gebeld met Huygens van DSR. Iedereen die op de lijst stond om te starten, zal ook starten. Iedereen die vanaf 11 september geslaagd is, zal denk ik dus niet meer kunnen beginnen.

Momenteel zijn er maar 10 aspiranten voor de Federale School, terwijl er dus minimaal 15 nodig zijn om een opleiding te organiseren. Men bekijkt nu wat er mogelijk is. Als er te weinig zijn, zou het kunnen dat de DSEF-aspiranten toegevoegd worden aan de OPAC. Momenteel is het dus afwachten.

En blijkbaar start er in oktober ook geen opleiding in de GIP, wegens te weinig aspiranten.
Ik hoop eerlijk waar dat we niet toegevoegd worden aan opac, om zoveel redenen... DSEF is echt wel een goede school, ze zouden beter de omgekeerde beweging maken, dat lijkt mij makkelijker.
Ik zal maandag eens bellen met één van die mensen die mij begeleid heeft woensdag op de campus, hij had mij namelijk zijn kaartje gegeven indien ik nog vragen had.
Hier word ik nu wel heel zenuwachtig van!
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Inderdaad. Ik zou het persoonlijk ook verkiezen om op de Groendreef te blijven, met toevoeging van OPAC-aspiranten. Ik had namelijk al opgevat dat de OPAC vrij vol zat. 't Zou dan toch beter kunnen zijn voor de opleidingskwaliteit als er wat aspiranten verdeeld worden over OPAC en DSEF Gent. Hoogstwaarschijnlijk is het voor hen net gemakkelijker om op de Groendreef dan in Mendonk te geraken (dat ligt echt niet zo goed). Je kan de Groendreef tenminste gemakkelijk bereiken met de fiets en het openbaar vervoer.
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Ik lees op de website van Opac dat ze met 112 AINP starten in oktober.
Voor mij is het zo klaar als een klontje... maar het zal waarschijnlijk in de praktijk iets moeilijker liggen zeker...?!
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

Op de site staat eigenlijk dat de 112e promotie AINP start :mrgreen:
Wil niet zeggen dat ze met zoveel zullen zijn (zou me ook nogal verbazen).
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

Hielcom schreefCOLONOp de site staat eigenlijk dat de 112e promotie AINP start :mrgreen:
Wil niet zeggen dat ze met zoveel zullen zijn (zou me ook nogal verbazen).
Oei... nu je het zegt...idd ik heb het fout geïnterpreteerd.
thx voor de opheldering.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Amedee »

Ik vrees ervoor... Als ze ons met 10 'wegkrijgen' uit de Groendreef dan is de besparing veel groter aangezien ze een hele opleiding niet meer hoeven in te richten. Op die manier denk ik dat ze er dus alles gaan aan doen om ons elders te laten starten.

Langs de andere kant: het gaat hier om een wervingsstop en niet per sé om een besparingsronde (al is dat de reden voor de wervingsstop). Daarnaast is het ook zo dat het mogelijk is dat ze na wat reactie gehoord te hebben uitzonderingen toelaten (dat was na de val van Leterme en het werken met voorlopige twaalfden ook het geval, dacht ik). We zien wel... :/

Hou ons in ieder geval op de hoogte als je meer weet!
Inspecteur van Politie
dieteralfa
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2013, 15:13

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door dieteralfa »

Laat julie niet,op stand.jagen 1 oktober starten ze!
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door Laurence »

dieteralfa schreefCOLONLaat julie niet,op stand.jagen 1 oktober starten ze!
Ik heb zonet telefoon gekregen van Annelies Huygens dat de opleiding in de federale school definitief niet doorgaat, de enige andere opties die mij kon bieden was opac want de opleiding voor december waren nog niet zeker en andere scholen waren blijkbaar geen optie, aangezien ik al mijn opzeg gegeven heb op mijn werk kon ik niet anders dan haar voorstel om naar opac te gaan aanvaarden. Al hoop ik stiekem dat het nog zal veranderen maar ik vrees ervoor.
Ik heb dan ook toch maar eens gebeld met mijn contact persoon en tevens normaal gezien één van onze begeleiders en die veel uit de lucht zij waren daar blijkbaar helemaal niet van op de hoogte, hij ging zelf nog eens contact opnemen met Annelies Huygens, is me dat een boeltje zeg! Het is sowieso al heel onduidelijk voor externen je zou dan toch verwachten dat het intern toch beter gaat.. niets is minder waar jammer genoeg!

ik ben een beetje triestig vandaag.
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Federale Politieschool DSEF campus Gent - Groendreef

Bericht door VRS »

En toch, 'slecht' nieuws: DSR belde me net om te melden dat de basisopleiding NIET zal georganiseerd worden in de Federale School. De enige optie in de buurt is starten in de OPAC op 1 oktober, wat ik nu dus ook heb moeten kiezen. Men kon me niet zeggen of we zuiver OPAC-aspiranten zullen zijn of er een samenwerking met DSEF zal zijn.

De basisopleiding in de GIP wordt dus ook zeker niet georganiseerd in oktober (heb het nogmaals nagevraagd).

Ik vind het oprecht zeer spijtig dat we niet in de Federale School kunnen starten! :snif:
BUTTON_POST_REPLY