Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door L0k1- »

Op zich niet slecht, maar het nadeel blijft dat elke burger die op de openbare weg werkt ver in het fluogeel is, terwijl dit in het buitenland meer fluo oranje is.... Natuurlijk moesten wij als Belgen dit weeral omgekeerd doen... Ik hoop dat hierin in de nabije toekomst verandering in komt en men de burgers met fluo oranje zullen uitrusten en fluogeel de officiële kleur voor hulpdiensten worden :)
Berre
Politie
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2012, 18:30

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Berre »

L0k1- schreefCOLONOp zich niet slecht, maar het nadeel blijft dat elke burger die op de openbare weg werkt ver in het fluogeel is, terwijl dit in het buitenland meer fluo oranje is.... Natuurlijk moesten wij als Belgen dit weeral omgekeerd doen... Ik hoop dat hierin in de nabije toekomst verandering in komt en men de burgers met fluo oranje zullen uitrusten en fluogeel de officiële kleur voor hulpdiensten worden :)
Onze nieuwe vesten zijn gewoon blauw... :wink:

Niet dat het veel uitmaakt, we mogen toch niet op de moto momenteel...
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door L0k1- »

Berre schreefCOLON
L0k1- schreefCOLONOp zich niet slecht, maar het nadeel blijft dat elke burger die op de openbare weg werkt ver in het fluogeel is, terwijl dit in het buitenland meer fluo oranje is.... Natuurlijk moesten wij als Belgen dit weeral omgekeerd doen... Ik hoop dat hierin in de nabije toekomst verandering in komt en men de burgers met fluo oranje zullen uitrusten en fluogeel de officiële kleur voor hulpdiensten worden :)
Onze nieuwe vesten zijn gewoon blauw... :wink:

Niet dat het veel uitmaakt, we mogen toch niet op de moto momenteel...
Lang leve de uniformiteit van de Belgische politie...

Toevallig vorige week een uitlevering aan de Nederlandse politie gedaan van 2 verdachten. Hun nieuw uniform vind ik nog wel iets hebben :)

http://www.l1.nl/sites/default/files/im ... tie2_0.jpg

En dit is hun nieuwe openbare orde uniform precies:

http://www.flitsnieuws.nl/fnfoto//polit ... uws600.jpg
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door VRS »

De Nederlandse uniformen hebben inderdaad wel enkele pluspunten. Helaas sukkelen ze er blijkbaar wel mee (volgens wat ik kan lezen op hulpverleningsforum.nl): van zeer lange levertijden en veel tekorten in de stock - waardoor er noodgedwongen op dienst gaan zonder polo's, jassen, softshelljassen, met zomerbroeken in putje winter, geen kogelwerende vest ('veiligheidsvest'), etc. - tot kwaliteitsproblemen met het uniform zelf: door twee verschillende leveranciers zijn er kledingstukken met fellere en met doffere gele strepen, bedrukking die 'barst' of vroegtijdig afslijt, pennenhouders op de broeken die abnormaal gemakkelijk scheuren, afhankelijk van de leverancier verschillen in de bedrukking, gebrek aan voldoende waterafstotend vermogen van kledij (abnormaal snel doorweekt bij gewone regenval), etc.
Neemt natuurlijk niet weg dat er ook heel wat positieve zaken over te vertellen zijn.
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GS-Walter »

Hela,
voor alle criticasters die het fluo geel niet zien zitten.
Ik rijd nu 2 weken rond met mijn fluo gele motoruniform met blauwe logo's (de laatste update) en gele valhelm. Ik ervaar dit als een serieuze verbetering inzake zichtbaarheid en herkenbaarheid. De mensen zien en weten echt wel dat je politie-motard bent, te merken aan het feit dat men zonder enig probleem plaats maakt, aan de kant gaat voor controle en ik nog geen enkele maal mijn politiepas moest laten zien. Ook het respect is terug toegenomen.
Ook inzake kwaliteit van de motorpakken van Richa kan ik eigenlijk niet veel negatief zeggen, in tegenstelling met de eerste leveringen van, indertijd, de blauwe pakken. Antwerpen heeft het huiswerk goed gemaakt, dus laten we dat gewoon overnemen aub!
Al diegenen die het fluo geel niet zien zitten, nodig ik uit om een dagje mee op pad te gaan met mij, en je zal overtuigd zijn dat dit in het kader van Europese eengezindheid, WEL een goede beslissing is. Hopelijk volgt de Federale ook, zodat alle motards één blijven.
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GS-Walter »

Hela,
indien ik goed geïnformeerd ben, is het ongelofelijke toch gebeurd! De federale zou voor 'rood' fluo gekozen hebben als kleur voor de motorpakken.
Awel.....ik hoop dat de lokale zones vasthouden aan het geel fluo, alleen al uit respect voor al het werk van Antwerpen!!!
Er zal niet veel 'rood' fluo te zien zijn op de Belgische wegen wanneer de lokale motorrijders in het geel fluo blijven rondrijden, wedden?

GrTz ;-)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door VRS »

Als dat zo is, is dat dan ook met goedkeuring van de uniformcommissie? En is dat dan voor meteen of zullen ze toch in eerste instantie ook in het geel rijden?
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GS-Walter »

Of dat met instemming is van de kledij commissie kan ik niet zeggen. Ik ben niet op de hoogte of er federaal en lokaal een aparte kledij commissie bestaat?
Ik heb het nu al via 3 verschillende kanalen vernomen. En ik vermoed dat het wel voor de nabije toekomst zal zijn (binnen een jaar of 3-5), want sedert een jaar ongeveer kunnen er geen blauwe motorpakken meer besteld worden via de federale. Er zijn nog wel zones die blauwe bestellen via Richa of Damen, tot men er eindelijk uit is wat het gaat worden....
De gele fluo's zijn in oorsprong door Richa ontwikkeld, maar Damen is nu ook op de kar gesprongen.
Ik vernam al tijdens het autosalon begin dit jaar, dat de federale bij Richa bevragingen had gedaan voor 'rood' fluo......,
Zoals gezegd hoop ik dat het gele fluo blijft voor de lokale!!!!!! Niks dan positieve reacties, super veilig, geen apart regenpak meer nodig voor ons typisch Belgisch weer, heel herkenbaar...
Maar ja, waarom zou men federaal de lokale motards die het fluo geel dragen, bevragen over hun bevindingen en ervaringen?

GrTz ;-)
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door SHERIFF »

arm belgië !
Daar zitten de Walen zeker voor niks tussen
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door dielangemotormuis »

Zuo het bijzonder vinden als de FedPol in het rood gaat rijden. Tripje gemaakt door europa deze zomer. In steeds meer landen zie je fluogeel in de motorpakken verschijnen.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Robby »

Ja, maar dan ken je onze federale vrienden nog niet.
Zij zweren nog altijd bij het rood, zoals bij de rijkswacht werd gebruikt.
Blijkbaar is dat er niet uit te krijgen.
't Spijtige is dat zij daar in Brussel bepalen hoe iedereen er in België moet uit zien.
Al is dat de laatste jaren al serieus aan 't wankelen.

Nu heeft Antwerpen geïnvesteerd in geel voor iedereen.
Het fietsteamuniform, de motokledij, de bicolor kogelwerende vesten en zelfs de gewone fluo overgooiers worden allemaal vervangen door gele exemplaren.

FTR: in het bestek van Antwerpen is voorzien dat wordt overgestapt naar een rode of oranje versie. (Al zie ik dat niet zo snel gebeuren, gezien het bovenstaande.)
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door dielangemotormuis »

Ik zeg Antwerpen is goed bezig met zijn geel.

Ik wist dat de FedPol af en toe stug kon zijn maar zo stug dat men persé in dat achterlijke rood willen blijven rijden.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Jens »

Misschien kan iemand eens mailen naar de uniformcommissie of naar de federale politie wat het woord "uniform" eigenlijk wil zeggen in dit land. Ik geef alvast weer wat Van Dale daaronder begrijpt: gelijke kleding, bv. van militairen ...

Misschien helpt het ... :?:
Inspecteur van politie
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GS-Walter »

Ela,
wat ik mij afvraag is of die heer of heren die bepalen dat het rood fluo zal worden, dan totaal geen verantwoording moeten afleggen tov de politiek. Deze beslissing gaat de lokale zones in tijden van besparingen weer ontzettend veel geld kosten.
Antwerpen is voortrekker in het 'geel fluo - gebeuren', en heeft volgens mij toch een burgervader die politiek iets in de pap te brokken heeft.
Op welke objectieve basis gaat men uitleggen dat rood toch duidelijk veiliger is dan geel fluo, terwijl alle onderzoeken hierover geel aanwijzen als veiligste kleur in het verkeer. Op welke objectieve basis gaan zijn weerleggen waarom bijna alle politiemotards in Europa dan ook voor het geel fluo kiezen, en hoe gaan zij kunnen aantonen dat al deze onderzoekers zich eigenlijk vergissen want dat dit rood fluo moet zijn?

Ik hoop echt dat wij als lokale motards in het geel fluo mogen blijven rijden.

GrTz ;-)
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Steven'84 »

Ik heb vorige week nog een splinternieuwe blauwe uitrusting gekregen. (WPR)
En voor zover ik hoor wordt het inderdaad geen geel voor ons.

Uniformiteit is er niet meer. Iedere motard was blauw, en plots veranderen bepaalde lokale zones naar geel?
Of het nu beter is of niet, iedereen doet precies maar op. Hetzelfde geldt voor het wagenpark met de kleur van de bumpers;
wat een kakofonie hebben ze daar van gemaakt? Triestig.

Afwachten wat de toekomst brengt...

Greetz,
WPR Brabant
BUTTON_POST_REPLY