Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door L0k1- »

GDR schreefCOLONHoog tijd dat men federaal opnieuw bepaalt wat mag en niet mag zonder afwijkingen toe te staan. .overal hetzelfde ! Dat ze het voertuigenpark maar in Brussel beheren .. gedaan met plaatselijke ideetjes..
Allemaal mooi en wel, maar dan moet de Federale ook in alles voorzien....

Voor onze kledij in onze zone hangen wij af van de Federale politie... Allemaal leuk die uniforme kledij, maar dan moet ze wel in stock zijn. Ze hebben al ver een jaar geen broeken meer wegens een probleem met hun leverancier en de polo's zijn al sinds begin 2015 ook niet meer bijgevuld qua stock, nu deze zouden eind september terug in orde moeten zijn.

Ik heb geluk dat ik nog paar broeken in reserve heb, maar ben recent paar kilo's afgevallen en ik sta nu properder in een kleinere maat van polo. Enig probleem is dat ik al maanden met mijn oude maat moet rondkomen omdat ze al die tijd niet in stock waren.

Dit in tegenstelling tot andere lokale zones die meer met hun eigen winkels werken. Zo ken ik iemand die in zijn zone compleet andere schoenen krijgt voor interventie, van het merk Meindl. Ik heb die één keer aangedaan en ze zitten 10 keer beter dan die standaard Federale schoenen van Haix of Ambiorix. Plus dit waren schoenen van 250 euro in de winkel als je ze zelf wilt kopen. Zelfde met de kwaliteit van de kledingstukken. Hun zone heeft een contract met een lokale kledijwinkel, welke merken als Armani en Hugo Boss verkoopt. De stof van die polo's is gewoon veel beter dan die van de Federale.

Ik vind het ook aan de ene kant degoutant dat iedereen maar een beetje doet wat hij wilt, maar aan de andere kant kan ik ze geen ongelijk geven als ik zie hoe minderwaardig soms de voorziene kledij is van de Federale politie.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door vdv »

Je hebt een punt, maar ik denk dat het beperkt federaal budget daar voor iets tussen zit. Voor weinig geld krijg je weinig terug natuurlijk. HAIX heeft ook zeer goede schoenen zoals de GSG9 of de Airpower (mijn persoonlijke favoriet). De federale koos vermoedelijk de goedkoopste modellen. Binnenkort hebben wij (lokaal) ook Meindl en Lowa trouwens.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GDR »

Even ter info..bij ons hebben wij de Adidas GSG9 schoenen (lage + hoge), ook met persoonlijke punten te bestellen. Geweldig goede schoenen !
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door L0k1- »

vdv schreefCOLONJe hebt een punt, maar ik denk dat het beperkt federaal budget daar voor iets tussen zit. Voor weinig geld krijg je weinig terug natuurlijk. HAIX heeft ook zeer goede schoenen zoals de GSG9 of de Airpower (mijn persoonlijke favoriet). De federale koos vermoedelijk de goedkoopste modellen. Binnenkort hebben wij (lokaal) ook Meindl en Lowa trouwens.
En dat is spijtig dat een politie die zogezegd nationaal is, amper geld heeft voor zijn mensen deftig voorzien, terwijl een kleine zone in het geld zit te zwemmen bij wijze van spreken.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door dielangemotormuis »

Blijft het toch frapant vinden dat de FedPol/Wegpolitie en nog wat Lokale Politie korpsen als zowat enige in europa vast blijft houden aan blauw en oranje.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door SHERIFF »

weet iemand of het al officieel is dat de feds voor rode motorjassen gaan ?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Robby »

Oranje.
Is beslist in de laatste kledijcommissie.
(En nu kan de politiek zich gaan moeien...)
Er is nog geen KB.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door VRS »

Kan je eigenlijk ergens verslagen of meer info vinden van die uniformcommissie? Wat er te vinden is via polsupport.be (http://www.polsupport.be/AspxV02/Main/M ... menu=25440) lijkt al lang gedateerd te zijn, dat forum werkt precies ook niet meer...
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Robby »

Dat blijkt dus niet te kloppen.
Op de kledijcommissie hebben ze een nieuwe parka besproken.
Die is deel fluo, deel blauw.
Voor dat deel hebben ze dus weer gekozen voor oranje.

Het motopak is dus nog NIET besproken.
Dit werd behandeld op het BOC van Antwerpen en daar is gesteld dat het geel nog altijd volledig wettelijk is.
Men verwacht trouwens de eerste jaren nog geen initiatief van de federale uit om nieuwe motorpakken te voorzien.
GS-Walter
Politie
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2014, 19:07

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GS-Walter »

Hela,
ik wens me te verontschuldigen voor de onterechte ongerustheid die mijn berichtje veroorzaakte. Ik weet nu dat ik zoiets niet meer mag posten, ook al verneem je zulke dingen van je leidinggevenden.
Ik hoop dat we nog lang in onze, volgens Europese normen, gele fluo motorpakken mogen blijven rondrijden!!!!

GrTz ;-)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door VRS »

En dat er maar 'snel' van hogerhand een beslissing genomen wordt over één fluokleur en één soort hoge zichtbaarheidsuniformstukken (kleur kan me ondertussen steeds minder schelen). Na die PZ in Limburg heeft nu trouwens ook PZ Erpe-Mere en Lede een dienstvoertuig met fluogele bumpers... Het totaal aantal fluo-kledijkleuren staat nu op 2 en het aantal bumperkleuren op 4 :roll: (En we zijn toch zo 'geïntegreerd')
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Robby »

Zelfs 5, want sommigen verven hun bumpers wit en anderen laten ze zwart.
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door Beatbouncer »

Robby schreefCOLONZelfs 5, want sommigen verven hun bumpers wit en anderen laten ze zwart.
Volgens mij zitten we zelfs al aan 7 ! (wit, fluo geel, licht blauw, donker blauw, zwart, oranje, rood)
Welkom bij de Belgische Politie :)
DAH BRABANT
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door GDR »

Robby schreefCOLONZelfs 5, want sommigen verven hun bumpers wit en anderen laten ze zwart.
Deze worden fabriek-af geleverd met de standaard kunststofbumper (zwart) of gelakte bumper in koetswerkkleur, afhankelijk van de gekozen uitvoering (bij VW althans). Dat kan je dus niet vergelijken met de bumperkleuren die achteraf door de ombouwer worden gespoten.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Nieuwe motorkledij politie Antwerpen

Bericht door VRS »

Om in de fluogele sfeer te blijven: zouden er hier misschien eens foto's kunnen geplaatst worden van de nieuwe kogelwerende vesten van PZ Antwerpen? Zagen er op de paar kleine fotootjes die circuleren er alvast niet slecht uit op zich. Zijn dat dezelfde vesten als van de federale politie, maar dan met een andere hoes, of compleet andere vesten?
BUTTON_POST_REPLY