werkuren inspecteur

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
jens10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013, 19:33

werkuren inspecteur

Bericht door jens10 »

Hallo,

ik wil me inschrijven voor de job van inspecteur van de politie maar ik heb toch enkele vraagjes die ik hier denk wel kan stellen want ik krijg nergens een pasklaar antwoord.
Als voetballer heb ik natuurlijk 1dag per weekend dat ik zeker niet kan werken.
Wat zijn de mogelijkheden in verband met de werkuren.
Kunnen die aangepast worden aan je prive leven.
Wat is er allemaal mogelijk...

Alvast bedankt,
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: werkuren inspecteur

Bericht door Robby »

Als je nergens een antwoord vindt, dan zoek je niet goed genoeg. Zeker als je dat zoeken op dit forum richt.
Zoals je kunt vermoeden ben je niet alleen met je vraag.
Gebruik even de zoekfunctie en dan krijg je resultaten zoals: viewtopic.php?p=133155#p133155
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: werkuren inspecteur

Bericht door GDR »

jens10 schreefCOLONAls voetballer heb ik natuurlijk 1 dag per weekend dat ik zeker niet kan werken.
Haal dit zeker aan tijdens je gesprek met de selectiecommissie. (als je zover geraakt)
jens10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013, 19:33

Re: werkuren inspecteur

Bericht door jens10 »

GDR schreefCOLON
jens10 schreefCOLONAls voetballer heb ik natuurlijk 1 dag per weekend dat ik zeker niet kan werken.
Haal dit zeker aan tijdens je gesprek met de selectiecommissie. (als je zover geraakt)
Waarom? Gaan ze me dan sowieso buizen of wat moet ik nu afleiden uit jou antwoord?


Robby schreefCOLONAls je nergens een antwoord vindt, dan zoek je niet goed genoeg. Zeker als je dat zoeken op dit forum richt.
Zoals je kunt vermoeden ben je niet alleen met je vraag.
Gebruik even de zoekfunctie en dan krijg je resultaten zoals: viewtopic.php?p=133155#p133155
Gelezen en dan nog staat er nergens of dit te regelen valt?
Maxiflo
Politie
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:53

Re: werkuren inspecteur

Bericht door Maxiflo »

:sik:
Gunther schreefCOLONIk stel vast dat bij ons (interventie) zeer veel collega's hun werkuren regelen naar hun sociaal leven... ik ook...

Ik kan perfect, als ik mocht willen, elke donderdagavond thuis zijn bvb, of elke zaterdagvoormiddag... wie kan dat zeggen in de privé...

Ik moet er dan natuurlijk wel op een ander tijdstip iets voor terug doen, maar eerlijk, zo slecht is het nog niet... pas op, ALS je graag afwisseling hebt... zet mij een maand met dagdienst en ik ga dood, geef mij maar shiften.

Zoals gezegd, wat ben je gewoon, welk werk doet je partner enz...

voor ieder verschillend.
Als je ooit bij de firma geraakt, dan raad ik u aan om iets zelfstandiger te worden...
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: werkuren inspecteur

Bericht door GDR »

jens10 schreefCOLON
GDR schreefCOLON
jens10 schreefCOLONAls voetballer heb ik natuurlijk 1 dag per weekend dat ik zeker niet kan werken.
Haal dit zeker aan tijdens je gesprek met de selectiecommissie. (als je zover geraakt)
Waarom? Gaan ze me dan sowieso buizen of wat moet ik nu afleiden uit jou antwoord?

Uw voetbal is blijkbaar belangrijker dan uw werk... allemaal goed en wel, maar zoek dan een job waar je ieder weekend vrij bent.
En persoonlijk hoop ik (en denk ik) dat je zal buizen. Mensen die enkel willen werken wanneer het hen uitkomt kunnen we missen... en geraken ze toch door de mazen van het net dan zijn ze in hun korps of eenheid niet bepaald geliefd.
Gebruikers-avatar
DaikoG
Politie
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2010, 20:52

Re: werkuren inspecteur

Bericht door DaikoG »

In mijn peloton speelt er één iemand elke zaterdag of zondag voetbal. Hij gebruikt hiervoor zijn verlofdagen (of recup). In het weekend is dat meestal geen probleem want dan zijn er weinig mensen in verlof.

Tijdens de opleiding hadden we iemand die op hoog niveau basket speelde. Hij heeft daarna bewust voor een functie bij de wijk gekozen met vaste uren in de week.

Beiden worden voor zover ik weet niet slecht bekeken door hun collega's en zijn goede inspecteurs. Het valt dus te regelen maar je moet er iets voor over hebben.
PZ Brussel HOOFDSTAD Elsene - G/DCT1 (Wachtdienst)
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: werkuren inspecteur

Bericht door vdv »

jens10 schreefCOLON Gelezen en dan nog staat er nergens of dit te regelen valt?
Omdat niemand weet waar je exact zal werken, (en je dat mischien zelf niet zal kunnen kiezen).

Er zijn x-aantal politiezones met elk x-aantal diensten, die vaak nog eens onderverdeeld zijn in divisies of secties + de federale politie met al zijn onderdelen (die ook nog eens verdeeld zijn in subdiensten). En overal is het anders : kan je vrij zijn in het weekend of moet je bijna elk weekend werken? Doe je veel overuren of net geen, hoelang moet je je verlof op voorhand vragen ... allemaal verschillend van dienst tot dienst. Vandaar.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
jens10
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013, 19:33

Re: werkuren inspecteur

Bericht door jens10 »

Allemaal bedankt voor jullie antwoord.

Excuseer GDR dat ik nog een leven wil buiten het werk.
Moet een mens alleen op de wereld gezet zijn om te werken.
Aan je reactie te horen kan ik alleen maar hopen dat ik niet in jouw dienst kom te staan dan want erg collegiaal is je reactie niet.
Jammer.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: werkuren inspecteur

Bericht door DerDritteMann »

jens10 schreefCOLONExcuseer GDR dat ik nog een leven wil buiten het werk.
Jens... om GDR's woorden enigszins op een andere wijze te verduidelijken: als je voor een job als politieman kiest moet je ten volle de gevolgen snappen. In vele gevallen ga je de eerste jaren aan een zijden draadje hangen en gaat er met je dienstrooster gerammeld worden totdat je het kotsbeu wordt. Een sociaal leven? Vergeet het. Maar het hoeft niet overal zo te zijn. Als je geluk hebt kom je ergens terecht waar je een redelijk vast dienstrooster hebt, en wie weet, waar ze zelfs luisteren indien je een specififke wens hebt. Maar je kan dit op voorhand niet weten. Maar in elk geval, als je al met een attitide als de jouwe op voorhand eisen stelt, dan zou ik me maar eens eerst afvragen of politie wel de job van je leven is of zal worden. Dit is nu eenmaal niet een nine-to-five job.
Lone Ranger
Politie
BerichtenCOLON 1408
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2004, 17:40

Re: werkuren inspecteur

Bericht door Lone Ranger »

Het probleem is heel dikwijls dat mensen die een "gunst" krijgen inzake hun werkuren (zoals de zondag vrij om te gaan voetballen), dat die dit na een tijd gaan bekijken als een "verworven recht". Ze willen dus niet meer komen werken op "hun" zondag en vormen zo een belasting voor de andere collega's. Bij ons lopen er ook zo een aantal rond.
"Sometimes there is Justice, sometimes there is just us"
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: werkuren inspecteur

Bericht door sledge »

Dat is inderdaad het grote probleem : een gunst of tegemoetkoming wordt onmiddellijk een verworven recht en als beginneling sta je op den duur te discussieren met een officier over het feit dat je toch eens moet opdraven
Afbeelding
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: werkuren inspecteur

Bericht door Dimitri »

Ik werk in een zone waar de uren nderling bij de collega's kunnen verschoven worden. Als je dus een beriedwillige collega vindt die jouw uren wil doen, is het mogelijk om min of meer de dagen vrij te houden die je wilt vrij houden. Je moet er natuurlijk dan een andere shift van die collega tegenover nemen. Probleem is dus dat je normaal gezien 1 op de 2 weekends werkt. Als je dan bv. elke zondag wil thuis zijn om te voetballen, geef je al de helft van je 1 op 2 weekends die je dient te werken op. Dan zal je eigenlijk zo goed als iedere zaterdag dienen te werken. (simplistisch voorgesteld, you get the point).

Je zal dan wel prioriteiten moeten stellen. En in veel zones is het niet zo makkelijk te regelen. Het is doenbaar maar veel hangt af van jouw ingesteldheid en je bereidiwlligheid om desnoods een deel van je sociaal leven en/of gezinsleven op te geven in het weekend. Daar wringt veelal het schoentje. Je kan niet alles hebben in het leven e :wink:
StevenB
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2020, 10:16

Re: werkuren inspecteur

Bericht door StevenB »

Dag iedereen,

Even een reactie op een oud bericht.... :)
Wat ik mij afvraag i.v.m. de werkuren:
Als je bijvoorbeeld bij interventie werkt dan doe je shiften van 12u. Moet je dan maar 3 dagen per week (36u) werken of hoe ziet je werkweek er dan?

Bedankt voor het antwoord.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: werkuren inspecteur

Bericht door jehowi »

StevenB schreefCOLON 05 Jan 2021, 13:57 Dag iedereen,

Even een reactie op een oud bericht.... :)
Wat ik mij afvraag i.v.m. de werkuren:
Als je bijvoorbeeld bij interventie werkt dan doe je shiften van 12u. Moet je dan maar 3 dagen per week (36u) werken of hoe ziet je werkweek er dan?

Bedankt voor het antwoord.
Je werkt niet altijd 12-uurshiften op interventie. Dat hangt af van in welke zone je werkt. Maar als dat zo is in jouw zone, dan zit je na 3 dagen inderdaad aan je benodigde hoeveelheid weekuren.
BUTTON_POST_REPLY