Voorbereiden op fysieke proeven?

Forumregels
Afbeelding
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Ties »

Mja ikzelf ben ook maar 1m59, amper 8cm groter dan dat meisje maar ik geraakte wel over de mat.
Tuurlijk moet je een minimumlengte hebben om erover te geraken, maar snelheid, hoe je je afzet en je houding bij het springen doen ook veel!

Als het mijn droomjob zou zijn en ik zou te klein zijn, zou ik het toch ook proberen denk ik.

Maar er zijn inderdaad mensen die het echt niet verdienen om mee te doen, zo zat er tijdens de persoonlijkheidsproef iemand tussen die mee deed voor een weddenschap.
Komaan zeg! Ik had echt wel zin om mijn mond daarover open te doen maar dat heb ik toch maar niet gedaan.

Iemand anders die ik ken was volledig door zijn selectieprocedure geraakt maar is niet begonnen aan de opleiding omdat hij het zwaar onderbetaald vond.
Ja hallo?! Informeert die zich dan niet voordat hij ergens aan begint?!
En dat zegt al veel over de "ambitie" voor het vak, want jah als ie er geen miljoenen mee kan verdienen hoeft het niet.

Mij maakt dat loon echt niet uit, ik heb maar 1 vereiste en dat is dat ik op het einde van de maand mijn lening & facturen kan betalen, en nog wat overhoud om iets leuks te doen of wat kan sparen.
Dat hoeven voor mij absoluut geen duizenden euro's te zijn.

Ik kan me dus ook behoorlijk boos maken om zulke "kandidaten" ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
elke1985
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2012, 13:29

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door elke1985 »

Hoi TIes

Ik ga in januari nogmaals de fysieke testen doen,in juli was ik er niet door.
Ik heb de tweede ronde moeten opgeven(zag enkel nog sterretjes en zwart)
Ik loop nu zo een 2keer de week,doe aan spinning en spring touwtje !heb totaal niet het gevoel dat ik vooruit geraak !Wat heb jij gedaan om je voor te bereiden?Of misschien tips van andere mensen hier !
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

elke1985 schreefCOLONHoi TIes

Ik ga in januari nogmaals de fysieke testen doen,in juli was ik er niet door.
Ik heb de tweede ronde moeten opgeven(zag enkel nog sterretjes en zwart)
Ik loop nu zo een 2keer de week,doe aan spinning en spring touwtje !heb totaal niet het gevoel dat ik vooruit geraak !Wat heb jij gedaan om je voor te bereiden?Of misschien tips van andere mensen hier !
Elke,

lopen is zeker goed (20tal minuutjes is voldoende als je dat 3x/week doet, die tip kreeg ik van de sportmonitor die de proef afnam). Touwtje springen is ook goed om je springkracht te verhogen. Wat ik nog allemaal gedaan heb: fitness (je moet daar nu geen abonnement voor gaan betalen hé! :)), uithouding trainen dmv aan een rekstok te hangen zo lang mogelijk, zwemmen en 20x20meter sprinten. En voor de proef zelf voldoende eten en goed slapen! Zo nodig ook je evenwicht trainen.

Succes!

PS: je kan altijd het parcours proberen na te bouwen. Ikzelf heb het parcours via de politie van Antwerpen mogen proberen enkele weken voor de proef. Maar dat was wel via de campagne "Begin er maar eens aan". Voorlopig is er geen nieuwe campagne.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Ties »

Hey Elke


Nou om te beginnen ben ik zo'n 10kg afgevallen, ik woog teveel en dat extra gewicht zorgde er ook voor dat ik te traag was.

Verder heb ik start-to-run gedaan zodat ik mijn 5km kon doen (de 5km-test heb ik afgelegd in 32 minuten), ik heb ook touwtje gesprongen en verder heb ik nog wat bootcamp-achtige oefeningen gedaan zoals bvb 4x springen, de 5de maal de grond tikken, 1x pompen, terug je handen bij je voeten doen en dan zo hoog mogelijk springen.
Of bvb 10 passen lopen en dan de grond raken + springen en verder lopen.

Ik heb hiervoor inspiratie opgedaan bij mijn vriend (technieken die voetballers gebruiken om te trainen en/of op te warmen) en bij een kennis die kinesist is.

Misschien vinden sommigen dit allemaal zwaar overdreven, maar ondanks mijn training had ik mijn parcours afgelegd in 3min20 of zoiets, dus ik had niet veel tijd over.
En ik had het nog steeds zwaar en zag nog steeds een beetje zwart.

Maar dat bedoel ik dus: eenieder is anders. Sommigen leggen dit parcours misschien af zonder training vooraf en met 2 vingers in de neus, maar die zijn misschien minder goed op andere gebieden of tijdens andere proeven.
Iedereen heeft andere kwaliteiten. Maar mits de nodige training (met nodig bedoel ik: nodig voor jezelf) kom je er wel!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
elke1985
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2012, 13:29

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door elke1985 »

Dank jullie voor de tips !

Heb het parcour als eens mogen gaan oefenen!de dag voor ik het effectief moest doen, slim he !
Maar sommige zeggen dat je beter kan sprinten Ipv gewoon lopen ?
samn
__________________________
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012, 09:36

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door samn »

Als je 3 minuten kan sprinten misschien, maar weinig mensen kunnen dit. Het is belangrijk om te doseren. Loop je eerste ronde normaal, loop je onder de 1min10, dan ben je goed bezig, loop je boven de 1min10, dan steek je best een tandje bij.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Ties »

Als je gaat sprinten ben ik bang dat je over de rooie zult gaan en dat je weer zult moeten stoppen.
Ik zou het niet doen, houd er gewoon een regelmatig tempo in.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
EvaB
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2012, 14:49

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door EvaB »

Kan iemand me zeggen of één van de hindernissen nu een bok of een plint is? OP het schema op papier staat "bok" geschreven maar in het filmpje op jobpol.be zie ik een plint staan.
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Tarrie »

het is een plint.
OPAC Promotie 112 - peloton 1
kimvanh
Aspirant
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 01:16

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door kimvanh »

Ik moet 28 februari gaan, enkel om mijn fysieke proeven af te leggen. Dit is de West-Vlaanderen, dit enkel terzijde. Ik ben vandaag, het parcours eens gaan oefenen in het provinciaal domein Puyenbroeck. Alle hindernissen zijn daar wel na elkaar geplaatst, en heb een volledige ronde eens gedaan in 1min.13sec. Maar is dit ook de werkelijke afstand van het parcours? Want ik heb het stuk tussen de 2 trappen ook meegerekend. Verder blijven oefenen aan mijn conditie zal ik wel nog moeten doen.
Aspirant-inspecteur WPS - Klas 36
kjel0112
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2012, 19:37

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door kjel0112 »

kimvanh schreefCOLONIk moet 28 februari gaan, enkel om mijn fysieke proeven af te leggen. Dit is de West-Vlaanderen, dit enkel terzijde. Ik ben vandaag, het parcours eens gaan oefenen in het provinciaal domein Puyenbroeck. Alle hindernissen zijn daar wel na elkaar geplaatst, en heb een volledige ronde eens gedaan in 1min.13sec. Maar is dit ook de werkelijke afstand van het parcours? Want ik heb het stuk tussen de 2 trappen ook meegerekend. Verder blijven oefenen aan mijn conditie zal ik wel nog moeten doen.
Ik doe mijn fysieke testen ook op 28 februari in de WPS. :wink: Is het niet zo dat men het parcours nog eens mag oefenen alvorens de proef af te leggen?
Klas 34 WPS
Ziggie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2013, 12:22

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Ziggie »

Ik heb me net ingeschreven voor de selectieproeven en om mij voor te bereiden op de sportproeven ga ik volgende dinsdag 4/6 het parcours proberen na te bouwen in de sporthal van Meeuwen-Gruitrode. Evenwichtsbalk, mat en bok zijn aanwezig. Enkel tunnel en trappen zijn er niet.
Ik heb de zaal gereserveerd van 13u tot 14u30.
Dus mensen die geïnteresseerd zijn om even te komen oefenen, laat even iets weten via een pm.
Kandidaatstelling : 9 / 1 / 2018
Cognitieve proef : Vrijstelling
Functioneel parcours : geslaagd op 23-02-2018
Psychologische proef : geslaagd op 26-04-2018
Selectiecommissie : geslaagd 15-05-2018
Medisch onderzoek : geschikt bevonden op 07-06-2018
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Jens »

kjel0112 schreefCOLON
kimvanh schreefCOLONIk moet 28 februari gaan, enkel om mijn fysieke proeven af te leggen. Dit is de West-Vlaanderen, dit enkel terzijde. Ik ben vandaag, het parcours eens gaan oefenen in het provinciaal domein Puyenbroeck. Alle hindernissen zijn daar wel na elkaar geplaatst, en heb een volledige ronde eens gedaan in 1min.13sec. Maar is dit ook de werkelijke afstand van het parcours? Want ik heb het stuk tussen de 2 trappen ook meegerekend. Verder blijven oefenen aan mijn conditie zal ik wel nog moeten doen.
Ik doe mijn fysieke testen ook op 28 februari in de WPS. :wink: Is het niet zo dat men het parcours nog eens mag oefenen alvorens de proef af te leggen?
Normaal zal de volledige groep het parcours 1 of 2 keer gezamenlijk inlopen, met als doel om te vermijden dat er in de verkeerde richting wordt gelopen bij de keerpunten.
Inspecteur van politie
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Amedee »

Ik was gisteren te gast op de WPS, voor het functioneel parcours.
Een uitgebreide uitleg daarover hebben jullie al gekregen van Hielcom in het algemene stuk over vragen en discussie, dus geef ik (ook hier) wat meer info over het oefenen en het verschil tussen de oefening en 'the real thing'.

Conditie: sinds begin van de zomervakantie tot 3-4 keer gaan lopen per week, dat is +2 maanden geleden gestopt door pijn aan een knie. Sinds eind september cardiotrainingen gestart in een fitnesscentrum (crosstrainer, fiets, enz), gemiddeld 3 keer per week. Persoonlijk vind ik mijn conditie beter dan vroeger (in het begin kon ik geen halve kilometer aan een stuk lopen, naar het einde toe kon ik er 7 doen aan een redelijk tempo). Afgetraind ben ik zeker en vast niet. Ik heb niet specifiek geoefend op korte afstanden of plotse, krachtige inspanningen. De nadruk lag op (basis)conditie.

Oefenen: 3 keer een (anderhalf) uur geoefend in de polyvalente zaal van sporthal Tolhuis in Gent. Het kostte ons €8,50 per uur om de zaal te huren, incl. materiaal (zie foto's). Tot onze verbazing stond er een trap in de zaal, waarvan we dan ook gretig gebruik hebben gemaakt! Voor de rest laat ik de foto's zien, ze spreken voor zich. Nog iets: wees voorzichtig tijdens het oefenen, een enkel is gauw omgeslagen (met vertragingen in de procedure voor die persoon tot gevolg)...

Onze oefening versus het functioneel parcours:
- De plint is minder hoog dan je denkt. Wij oefenden ook met 5 stukken (hele plint), maar op de proef zelf zijn de stukken allemaal minder hoog dan de doorsnee plint.
- Balk was langer en hoger. Dat was vanzelfsprekend, aangezien het tijdens de proef om een professioneel exemplaar gaat.
- Tunnel is langer dan wij geoefend hadden. Laat ons zeggen: 2 turnmatten tegen elkaar (ruim gerekend). Doe zéker een lange broek aan tijdens de proef! Hoewel dat overal gezegd wordt, zijn er toch die aankomen met een korte broek, dat kost ze kostbare tijd in die tunnel.
- Trap: wij hadden slechts 1 trap, maar deden ze per ronde wel 2 keer (voor de mat en na de balk, zoals het hoort). De tijd die we verloren omdat we langer liepen rekenden we toch mee, aangezien we veronderstelden dat de balk meer tijd in beslag zou nemen tijdens de proef dan tijdens die oefening.

Foto's vind je op deze site (ik hoop dat dit werkt/niet tegen regels ingaat? Ik vind geen uploadsysteem voor foto's op het forum):
https://imageshack.com/a/wulb/1

Ik hoop dat jullie hier iets mee zijn. Het is een goeie oefenplaats voor wie het parcours bij (goede) benadering wil oefenen.

Voor zover ik mij goed herinner: op het einde kregen we te horen dat mannen die boven 2min45 zaten meer zouden moeten trainen om klaar te zijn voor de opleiding, hetzelfde geldt voor vrouwen die boven 3min zaten.

Tijdens het oefenen behaalde ik een tijd van telkens rond 2min50, tijdens 'the real thing' was dat 2min21. Dat is inclusief het deels terugkeren omdat ik dacht dat een kegel zou omvallen (het duivels ding was aan het wankelen). Je ziet, oefenen is goed, maar op het moment zelf is het nog iets anders...

Alvast veel succes!
Inspecteur van Politie
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Mrblomme »

Zijn er mensen regio Eeklo/Gent die binnenkort hun parcours moeten doen en dit willen nabouwen? Anders zou ik wel interesse hebben om dit samen na te bootsen en hierop te trainen ergens in de buurt!
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
BUTTON_POST_REPLY