antecedentenonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

antecedentenonderzoek

Bericht door questionss »

hey iedereen!
het net brief ontvangen dat ik geslaagd ben voor mijn persoonlijkheidsonderzoek!
ik heb wat zitten verderkijken en tussen mijn medische proef en commissie zal er een antecedentenonderzoek plaatsvinden!

bij persoonlijkheidstest moest ik invullen of ik al in contact ben geweest met de politie. ik heb ingevuld: 3 keer ( 3 keer getuige, wat positief is). nu kom ik er net achter dat toen ik 17 was ik eens wat papier in brand had gestoken met vrienden in een park.. de agenten moesten er mee lachen en het was totaal geen probleem. heb nooit brief gehad thuis hiervoor en nooit pv voor opgesteld. ben zelfs hiervoor nooit naar bureau moeten gaan. natuurlijk staat dit wel ergens in het archief van mij en volgt er tussen medisch onderzoek en commissie een antecedentenonderzoek. mijn probleem hierbij nu is, ik was dit totaal vergeten omdat het zo banaal was en dit staat nu niet op dat papier. als het onderzoek 4 meldingen geeft gaan ze denken dat ik dat wou verzwijgen terwijl dit helemaal zo niet was.. ik was het helemaal vergeten. ik hoop dat ze me hiervoor niet gaan buizen?
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door kyame1206 »

Ik was ook vergeten dat ik de omgangsregeling mbt mijn dochter geweigerd had, waarna mijn ex klacht ingediend had tegen mij. Hier was uiteraard wel een pv van gemaakt, ik heb ook moeten een verklaring afleggen, maar in alle drukte en heisa die al bezig was ivm mijn ex en mijn dochter had ik hier totaal niet meer aan gedacht. Ik heb dit gewoon gezegd en ben ook geslaagd, dus niet panikeren :-D
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door questionss »

oke, ben blij dat ik niet de enige ben!
ik dacht er pas aan na dat ik de lijst had ingevult en afgegeven!
als ik voor de commissie kom, zeg ik het dan spontaan meteen tegen hun dat ik het vergeten was? of zeg ik er niets over tot ze de vraag nog eens zouden stellen: ben je al in contact gekomen met de politie?
Al meer dan bedankt!
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door kyame1206 »

In mijn geval was het de hinp die dit aanhaalde op mijn gesprek voor het antecedenten onderzoek. Ik heb dat volledig aan hem uitgelegd, alsook de reden van weigering, en hij kon er zelf inkomen zei hij. Ik heb het ook moeten uitleggen op de selectie commissie, maar die heren konden er ook inkomen dus daar had ik geluk. Van mij stond dit wel in mijn dossier. Moest ik van jou zijn zou ik dit vertellen op je antecedenten onderzoek. Dan heb je het zowiezo niet verzwegen, maar als ze er niet naar vragen op je gesprek bij de commissie zou ik er niet zelf over beginnen. Als ze dit wel doen kan je zeggen dat je dit wel al vermeld had...
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door questionss »

goed, als de wijkagent (hopelijk bij me langskomt) vertel ik het hem met de nodige uitleg erbij. Op de commissie vermeld ik het niet tenzij ze ernaar vragen. bedankt voor de info!
questionss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2012, 12:09

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door questionss »

wat ook nog een probleem kan zijn: als de wijkagent niet zou langskomen voor mijn antecedentenonderzoek, mijn examen van de commissie al gedaan is en als die er niets over zeggen omdat ze het nog niet weten. achteraf krijgen ze dan dat antecedentenonderzoek en heb ik het niet kunnen verklaren dat ik het vergeten was en de rest van het verhaal? Dan zal er volgens mij een niet geslaagd brief inzitten?
Tiglet
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2011, 20:54

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door Tiglet »

Heb paar dagen geleden antecedenten onderzoek gehad. Duurde 5 minuten maximum. Paar snelle vragen van de commissaris en dat was het.
Boba
Moderator
BerichtenCOLON 771
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 14:54

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door Boba »

Tiglet schreefCOLONHeb paar dagen geleden antecedenten onderzoek gehad. Duurde 5 minuten maximum. Paar snelle vragen van de commissaris en dat was het.
Dat is dan ook niet het antecedentenonderzoek. Wat dit omvat is wettelijk bepaald. Het is de dienst screening van de Fedpol die het grootste gedeelte doet.

Het obligatoire bezoekje is er maar een klein stukje van. ('omgevings..')
"If you run, you'll only go to jail tired."
sake
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2014, 08:46

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door sake »

Dus als ik het goed begrijp is het “obligatoire” gesprekje zoals je dat zo mooi verwoord, slechts 1 deel van het onderzoek en volgt er zowiezo nog een huisbezoekje? Of is dat afhankelijk van hoe lang en hoe diep het gesprek met de commisaris zelf gaat?
Cognitieve vaardigheidstest; check!
Functioneel parcours; check!
Persoonlijkheidsproef; check!
Antecedentenonderzoek; deel 1/2, check!
TekinC
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 21:48

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door TekinC »

Hey iedereen
Ik heb een paar vragen rond het antecedentenonderzoek. Ik heb al zeer veel terug gevonden op deze forum maar toch zit ik nog steeds met enkele vragen.

Ik ben namelijk vroeger een paar keer in aanraking gekomen met de politie wegens de "vechtscheiding" van mijn ouders. Op zich had het nooit rechtstreeks iets te maken met mij.

Waar ik me wel zorgen om maak is mijn oudste broer. Sinds mijn 12de had ik ervoor gekozen om te wonen bij mijn vader omdat ik niet graag bij mijn moeder was. Ondertussen ben ik er 19. Mijn oudste broer had toen gekozen om bij mijn moeder te gaan wonen. Sindsdien ben ik nooit meer in contact gekomen met mijn broer noch met mijn moeder.Ik heb mijn broer nooit meer gesproken noch gezien en dit wil ik zo houden. Ik weet zelfs niet waar hij woont. Maar wat wel heb gehoord is dat hij vaak in aanraking is gekomen met de politie o.a. voor drugs.

Moest ik een normale band hebben mijn broer besef ik dat dit zeker in mijn nadeel kan spelen. Maar hoe zit het in mijn geval?
Zou dit nog steeds in mijn nadeel spelen ookal weten ze dat ik er ondertussen al 7 jaar geen contact meer heb?
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door Seb »

@TekinC: ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het gaat hier om jou, niet om wat je broer uitspookt. Ze gaan het zeker nagaan en ter sprake brengen, maar als jij kan aantonen dat je daar niks mee te maken hebt, is er geen probleem. Zeker ook als je zegt dat je al jaren geen contact meer met hem hebt. Je familie kies je niet zelf hé. Ik zou er niet van wakker liggen :-)
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
TekinC
__________________________
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2014, 21:48

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door TekinC »

@Seb:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik apprecieer dit enorm.
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: antecedentenonderzoek

Bericht door Seb »

Geen probleem, daarvoor dient dit forum :-) . Ik zei natuurlijk wel enkel wat ik denk, misschien is het beter om eens met een beroepenvoorlichter te gaan praten in jouw buurt. Die zal uitsluitsel kunnen geven en nog vele andere waardevolle tips. Maar nogmaals, de hele selectieronde draait om jou en jouw karakter/persoonlijkheid/kwaliteiten.
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
BUTTON_POST_REPLY