Vragen ivm : De tanden

Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Vragen ivm : De tanden

Bericht door Pinkbigfoot »

Ik heb helemaal niet "moeders mooiste" tanden, integendeel, door verschillende omstandigheden is mijn bakkes in een nogal slechte staat.

Mijn tanden zijn netjes gepoetst (dagelijks), zijn netjes wit en zo (dus geen van die bruin-zwarte vieze tanden), echter mijn wijsheidstanden; daar schiet nog de helft van over (brokkelen af) en doordat ik hiervoor altijd het gezaag krijg van mijn tandarts is het al een serieuze poos geleden dat ik nog naar de tandarts geweest ben Geval: gaten, gaten, gaten. (en ze laten wegnemen is geen optie: verlof nemen hiervoor, mijn baas doet mij dood :-D )

Het lijkt een belachelijke vraag; maar gaan ze hier een punt van maken tijdens het medische onderzoek?
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
DeonM
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 14:32

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door DeonM »

Bij mijn onderzoek hebben ze niet eens naar mijn tanden gekeken... Alleen naar mijn keel
Cognitieve- en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Medisch onderzoek: Tijdelijk afgekeurd
Selectiecomissie: Onbekend
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door NickVE »

Bij ons hebben ze gebitscontrole gedaan.
4 mensen zijn daarbij tijdelijk afgekeurd door gaatjes (tijdelijk afgekeurd, hetzij: laten vullen en over 2-3 maanden kunt ge terugkomen).

@DeonM: ze zullen tijdens het kijken naar uw keel ook wel uw tanden bekeken hebben =)
INP PZ Antwerpen
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door Pinkbigfoot »

Alvast bedankt voor de eerste reacties, zijn er nog mensen die er ervaring mee hebben? Het lijkt me beetje belachelijk dat iemand de functie niet zou kunnen uitvoeren omwille van gaatjes in de tanden?
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door FrédérickC »

Bij mij hebben ze ook gekeken, had 1 gaatje, maar kon bewijs van tandarts voorleggen dat dit in behandeling was. Dus hebben ze mij ineens goedgekeurd. Anders tijdelijke afkeuring...
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door NickVE »

Pinkbigfoot schreefCOLONHet lijkt me beetje belachelijk dat iemand de functie niet zou kunnen uitvoeren omwille van gaatjes in de tanden?
Dat heeft daar niets mee te maken. Vanaf dat je in dienst bent bij de politie geniet je van best omvangrijke gratis medische zorg (vooral inzake remgeld e.d.). Ze willen vermijden dat mensen "met opzet" wachten met het in orde brengen van hun medische toestand tot ze die zorg ter beschikking hebben.

Het klinkt misschien banaal, maar ze investeren al veel in de aspiranten.
Als je er 2 minuten over nadenkt dan kan je die logica ook wel volgen.
(+ het is nu wel een kleine moeite om je tanden even in orde te brengen voor je aan die proef begint...).

Ik zeg niet dat het de enige reden is (vul mij maar aan), maar het is wel een die ik kan begrijpen.
INP PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door vdv »

Inderdaad NickVE, dat is de juiste reden. Ook voor het overig medisch onderzoek is dit van toepassing.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door Pinkbigfoot »

NickVE schreefCOLON (+ het is nu wel een kleine moeite om je tanden even in orde te brengen voor je aan die proef begint...).
We zijn hier bezig over 4 wijsheidstanden en enkele gaten op verschillende plekken in mijn mond:

dus 3 tandartsbezoeken en een operatieve ingreep (en aangezien dit medisch luik nu blijkbaar op dag één valt (??? klopt deze info die ik kreeg???) zal dit allemaal snel-snel moeten gaan gebeuren
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door nielsvl »

Hangt beetje van de dokter af heb ik het gevoel... Ik zou ook een kies moeten laten weghalen en hier deed hij niet zo lastig over... Het probleem was mij bekend,heb gezegd dat ik dat binnenkort zou laten doen, en ben ook medisch goedgekeurd...

Als je echt op safe wil spelen loop je naar je tandarts en vraag je een bewijs dat je daarvoor in behandeling bent ofzo, of maak je reeds een afspraak om die wijsheidstanden te laten weghalen...

Over tanden staat trouwens niets meer in de medische vereisten dacht ik (had het opgezocht toen ik moest gaan) dus weet niet of ze je daar nog mogen op afkeuren...
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door Pinkbigfoot »

alvast allemaal bedankt voor de reactie, heb voor alle zekerheid de beroepenvoorlichter ook nog op pad gestuurd met deze vraag! Ik laat het jullie weten wat hij heeft kunnen achterhalen hierover!
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door NickVE »

Pinkbigfoot schreefCOLONdus 3 tandartsbezoeken en een operatieve ingreep (en aangezien dit medisch luik nu blijkbaar op dag één valt (??? klopt deze info die ik kreeg???) zal dit allemaal snel-snel moeten gaan gebeuren
De medische proef is naar mijn weten nog altijd proef 3 (vroeger was dit bij proef 1), dus aangezien je nog met alles moet starten heb je nog wel een dikke 5 maanden tijd :).
INP PZ Antwerpen
Pinkbigfoot
__________________________
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2011, 17:05

Re: Medisch onderzoek en tanden

Bericht door Pinkbigfoot »

NickVE schreefCOLON
Pinkbigfoot schreefCOLONdus 3 tandartsbezoeken en een operatieve ingreep (en aangezien dit medisch luik nu blijkbaar op dag één valt (??? klopt deze info die ik kreeg???) zal dit allemaal snel-snel moeten gaan gebeuren
De medische proef is naar mijn weten nog altijd proef 3 (vroeger was dit bij proef 1), dus aangezien je nog met alles moet starten heb je nog wel een dikke 5 maanden tijd :).
Als dat zo is, dan komt het wel in orde!
Insturen inschrijving: 24/10/2011

Datum cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours: 08/12/2011 geslaagd
Datum persoonlijkheidsproef: 04/01/2012 niet geslaagd
Datum medische geschiktheidsproef: in afwachting
Datum selectiegesprek met de selectiecommissie: in afwachting
somebodey
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2013, 14:02

Re: Vragen ivm : De tanden

Bericht door somebodey »

Wat met van geboorte-af schuin gegroeide tanden?
Heb helaas nooit een beugel gedragen..
Lex
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2016, 21:27

Re: Vragen ivm : De tanden

Bericht door Lex »

Ik zit zelf momenteel wat met zenuwen. Gisteren ben ik naar de tandarts geweest om alles wat in orde te maken. Ik wist wel dat er een en ander moest gebeuren, maar 8 vullingen, 5 keer trekken (3 gewone kiezen en 2 horizontale verstandskiezen) en 2 wortelkanaalbehandelingen, dat zag ik ook niet aankomen. Mijn gebit is uiterlijk in orde en doet nergens pijn.. In principe zou ik een afspraak moeten maken in het ziekenhuis voor het trekken van de verstandskiezen en de gewone kiezen, maar dat haal ik nooit voor de medische keuring op 8 juni..

Mijn plan is momenteel om alles behalve de verstandskiezen te laten doen, die zie je niet tenzij op x-ray en heb ik ook absoluut geen last van. Dat gaat even héél rot zijn, al die behandelingen, maar misschien haal ik het dan nog voor de keuring. Nu, stel dat ik het niet haal.. Ik heb een uitgebreid behandelingsplan op papier staan. Daarmee kan ik op zijn minst al bewijzen dat ik er wel degelijk mee bezig ben. Zou dat afdoende zijn, of kijk ik nog steeds tegen een (tijdelijke) ongeschiktheid aan? Want het probleem is niet enkel dat dat veel tijd in beslag neemt, maar alleen al die wortelkanaalbehandelingen is €500 uit eigen zak te betalen. €230 voor de vullingen. €150 voor het trekken van de gewone kiezen. Verstandskiezen weet ik zelfs niet wat dat gaat kosten.. Ik heb dat geld momenteel niet beschikbaar..
Start opleiding: 01/12/2016 te Campus Vesta
Gebruikers-avatar
Medo
__________________________
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2014, 11:14

Re: Vragen ivm : De tanden

Bericht door Medo »

Lex schreefCOLONIk zit zelf momenteel wat met zenuwen. Gisteren ben ik naar de tandarts geweest om alles wat in orde te maken. Ik wist wel dat er een en ander moest gebeuren, maar 8 vullingen, 5 keer trekken (3 gewone kiezen en 2 horizontale verstandskiezen) en 2 wortelkanaalbehandelingen, dat zag ik ook niet aankomen. Mijn gebit is uiterlijk in orde en doet nergens pijn.. In principe zou ik een afspraak moeten maken in het ziekenhuis voor het trekken van de verstandskiezen en de gewone kiezen, maar dat haal ik nooit voor de medische keuring op 8 juni..

Mijn plan is momenteel om alles behalve de verstandskiezen te laten doen, die zie je niet tenzij op x-ray en heb ik ook absoluut geen last van. Dat gaat even héél rot zijn, al die behandelingen, maar misschien haal ik het dan nog voor de keuring. Nu, stel dat ik het niet haal.. Ik heb een uitgebreid behandelingsplan op papier staan. Daarmee kan ik op zijn minst al bewijzen dat ik er wel degelijk mee bezig ben. Zou dat afdoende zijn, of kijk ik nog steeds tegen een (tijdelijke) ongeschiktheid aan? Want het probleem is niet enkel dat dat veel tijd in beslag neemt, maar alleen al die wortelkanaalbehandelingen is €500 uit eigen zak te betalen. €230 voor de vullingen. €150 voor het trekken van de gewone kiezen. Verstandskiezen weet ik zelfs niet wat dat gaat kosten.. Ik heb dat geld momenteel niet beschikbaar..
Hey,

Ze vermelden altijd dat je jezelf dient aan te melden met een gebit dat in orde is, maar uit ervaring (2x zelf medische testen gedaan) en van recente ervaringen van kameraden is er geen 1x gekeken geweest naar mijn of hun gebit!

Ikzelf had ook 2 afspraken klaarstaan (1 wortelkanaalbehandeling, 1 vulling). Had dit op papier laten zetten door de tandarts met de vermelde data wanneer deze afspraken plaatsvonden. Heb deze in het begin van de testen afgegeven maar hier is geen aandacht aan besteed, vermits ze niet eens naar mijn tanden hebben gekeken...

Laat voor de zekerheid dus alles op papier zetten, maar maak je niet teveel zorgen voor de datum, zeker niet betreffende je wijsheidstanden (die bij mij ook klaar zaten, maar wist ik zelf niet eens).
AINP PLOT
Prom Okt 2016
--> Medische zakking okt. 17
Prom Okt 2017
BUTTON_POST_REPLY