Vragen ivm : Drugs

Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Yellowhair1 »

Strong message :-)
Strong and basic.
Simple code of ethics.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door DerDritteMann »

Gunther schreefCOLONIk ging normaal niet reageren hier maar kan het toch niet laten... jullie praten hier over druggebruik, net of dat is de normaalste zaak van de wereld, plus blinken jullie uit in het minimaliseren van jullie aandeel hierin...

Ook vind ik de uitspraak 'regelmatig joints roken mag dan wel onschuldig zijn' er bangelijk over :shock: :shock:

Enfin, tot hier blijkbaar de waarden en normen zoals ik die gekend heb, en nee, ik ben geen oud fosiel geloof mij...

Los van het feit, dat ik NOOT in een combi wil zitten naast iemand die de avond ervoor ne joint, popper of whatever heeft gebruikt, genomen, gerookt, zelfs als was het 'passief' stel ik mij de vraag... hoe jullie, die af en toe een jointje roken, gaan reageren als plots jullie dealer, waar jullie het spul van kopen, voor jullie staan, en jullie die moeten verbaliseren wegens verkoop en handelen verdovende middelen, hoe gaan jullie reageren als jullie op plots 2, 3 kilo cannabis bij jullie krijgen, alles neerleggen ter Griffie, of gauw enkele grammen onder de tafel vegen voor eigen gebruik, want het is toch crisis voor iedereen he, en nu krijgen jullie het op een schoteltje voor je...

Om nog maar te zwijgen, over de 'macht' die jullie gaan krijgen eens je bij de firma bent, het recht hebt om dwang te mogen gebruiken, ja zelfs gewapend met een pistool gaan rondlopen, en tegelijker tijd wel eens onder invloed kunnen zijn, man man man man, ik mag er niet aan denken...

Kijk, fouten maken we allemaal, en ik ben zeker niet heiliger dan de paus, maar IEDEREEN weet dat er bepaalde grenzen zijn binnen een maatschappij, IEDEREEN weet dat wanneer je verdovende middelen gebruikt, je je blootstelt aan consequenties, veroordeel ik iemand die cannabis gebruikt, zeker niet, maar ik vind wel dat voor zulke mensen er geen plaats is binnen de politie, er zijn miljoenen andere beroepen om uit te kiezen, maar wat mij betreft geen politie meer, daar had je maar aan moeten denken voor je drugs begon te gebruiken of op plaatsen kwam waar de kans bestond dat je passief drugs ging kunnen meeroken...

En dan zullen we maar zwijgen over het feit dat er hier gasten zijn die dan nog gaan liegen tijdens de selecties om toch maar bij de firma te kunnen geraken, da's helemaal te gek voor woorden, ik hou mijn hart vast als die ooit een proces-verbaal gaan moeten opstellen, want wat gaat daar dan nog waarheidsgetrouw in staan??

Ik heb soms echt het gevoel, dat er velen totaal niet weten a) wat de job inhoudt; b) hoe die uitgevoerd moet worden en c) met welke milieus je in contact gaat komen, en welke gevolgen je eigen daden kunnen hebben op maatschappelijk gebied, naar daders, verdachten, maar ook naar slachtoffers en collega's toe...
Bedankt Gunther om de woorden uit mijn mond te halen :!:

En ik kan het niet laten daar bovenop nog eens te benadrukken als een "collega" (sic) mij ooit zo een verhaal inzake drugsgebruik zou doen, hij het zal weten hoe scherp mijn pen is...
marlies
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013, 12:19

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door marlies »

Ik heb de laatste keer van een joint getrokken op rock werchter en heb dit ook verteld op het persoonlijkheidsonderzoek. Moet binnenkort naar de medische proeven, kan het zijn dat ze mij hier op af gaan keuren, of hadden ze dit al moeten doen op het peroonlijkheidsonderzoek?

Want dit heeft toch niks met medische ongeschiktheid te maken, maar met persoonlijkheid en psychologische toch?
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Beatbouncer »

marlies schreefCOLONIk heb de laatste keer van een joint getrokken op rock werchter en heb dit ook verteld op het persoonlijkheidsonderzoek. Moet binnenkort naar de medische proeven, kan het zijn dat ze mij hier op af gaan keuren, of hadden ze dit al moeten doen op het peroonlijkheidsonderzoek?

Want dit heeft toch niks met medische ongeschiktheid te maken, maar met persoonlijkheid en psychologische toch?
Ze zullen je voor die ene trek (tenslotte al enige tijd geleden) niet afkeuren hoor. Indien je door mag naar de laatste proef kan het wel eens zijn dat ze je op de rooster gaan leggen vanwege je drugsgebruik... Het belangrijkste is dat je eerlijk bent, dit heb je al laten blijken tijdens je 2de proef ! :-D

Veel succes !!
DAH BRABANT
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Jens »

marlies schreefCOLONIk heb de laatste keer van een joint getrokken op rock werchter en heb dit ook verteld op het persoonlijkheidsonderzoek. Moet binnenkort naar de medische proeven, kan het zijn dat ze mij hier op af gaan keuren, of hadden ze dit al moeten doen op het peroonlijkheidsonderzoek?

Want dit heeft toch niks met medische ongeschiktheid te maken, maar met persoonlijkheid en psychologische toch?
Het was dan blijkbaar niet de eerste keer dat je dit deed?

Ik vind het zeer vreemd en beangstigend dat kandidaat-aspiranten het gebruik van drugs - en dus het wederrechtelijk bezit ervan - afdoen als iets 'normaals'. Denk eens na over het feit dat je - indien je slaagt - geconfronteerd kan worden met situaties waarin je zelf enige tijd verkeerde, maar het nu van de andere kant moét bekijken. Bij tussenkomsten zijn er meestal kijklustigen. Als je dan gaat zeggen "ach manneke, rook ze snel op want ik heb dat vroeger ook nog gedaan" denk ik dat je snel bij de DIT zal zitten.
Neem je het hem af en stel de nodige aktes op, dan zal er toch iets knagen aan jezelf, wetende dat je het vroeger ook deed. Ik zou daar moeite mee hebben...

En het afdoen als een jeugdzonde vind ik zever. Als je weet dat je bij de politie wil gaan blijf je van die vuiligheid af. En dat geldt niet alleen voor Marlies, maar voor allen die hier een vraag komen posten inzake drugsgebruik en dan politieman of -vrouw willen worden.
Inspecteur van politie
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Ties »

@ Jens: ik ben het met je eens! Alleen dat sommigen op voorhand nog niet weten dat ze voor de politie gaan.

Maar dan nog keurt dat druggebruik in het algemeen niet goed, helaas denk ik dat men het steeds meer als "normale zaak" zal gaan beschouwen :snif:
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Sebatoo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2013, 17:50

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Sebatoo »

Hej allemaal,

Ik ben begin juni moeten gaan voor mijn persoonlijkheidsproef voor agent van politie en heb daar een vragenlijst gekregen terwijl
We aan het wachten waren voor het interview met de psychologen.

Ik heb inzake drugs geantwoord dat ik niks gebruikte en er niet bij stil gestaan erna tot op het moment
Dat ik thuis kom en het me te binnen viel dat ik in april eens van een joint getrokken had en dit volledig onopzettelijk!!
Mijn kameraad wou het vieren dat ik geslaagd was voor het eerste deel en die had een joint gerold maar in de keuken en ik had geen sigaretten bij me en zag dit liggen en dacht dat het een gewone gerolde sigaret was!....

Nu na dit gezegd zijnde, ik ben geslaagd voor de persoonlijkheidsproef en ik word uitgenodigd op de medische proef..
Ik heb het meteen gezegd tegen de dokter van dit voorval en dus moest ik afwachten op de uitslag..

Ik krijg 3 dagen later een brief waarin staat dat ' volgens de gegevens die wij van jou hebben verzameld kunnen wij nog geen uitspraak doen op uw al dan niet geschikte medische toestand'..

Zou het met dit voorval te maken hebben? Of zou dt dan in die brief gestaan hebben?

P.S. ik heb nu onlangs mijn persoonlijkheidsproef gedaan voor Inspecteur van politie en heb het ook verteld op het interview met de psychologe...

Hopelijk aanzien ze me nu niet voor leugenaar ofzo :-(
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door SHERIFF »

Sebatoo schreefCOLONvan een joint getrokken had en dit volledig onopzettelijk!!
dat excuus heb ik nog nooit gehoord :cry: :cry: :cry: :cry:
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Dimitri »

Jeugdzonde... komaan zeg. Dus als je niet bij de politie wou gaan, was dit niet erg. Als je wel naar de politie wilt gaan, is dit plots een jeugdzonde. Het is sowieso niet toegestaan als je nu 14 of 17 of 30 jaar bent. Ongeacht je beroepskeuze die je later zal maken, zou je dit al moeten weten. Ik geloof niet dat iemand die aan zijn 15-16 jaar (of zelfs vroeger) BEWUST zo een keuzes maakt, plotseling 2 jaar later over diezelfde keuzes anders nadenkt.
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Myny »

Mijn kameraad wou het vieren dat ik geslaagd was voor het eerste deel en die had een joint gerold maar in de keuken en ik had geen sigaretten bij me en zag dit liggen en dacht dat het een gewone gerolde sigaret was
LoL, dat kunt ge toch niet serieus menen?! :|
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
Hemmingway
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2013, 01:31

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Hemmingway »

Ik stel mij toch vragen omtrent het opsporen van druggebruik op het medisch onderzoek. Als ik het goed begrepen heb, moet je op papier zetten met welke drugs je al dan niet in contact bent geweest maar hier kan toch makkelijk over gelogen worden? Stel dat persoon A jaren geleden eens een pilletje van het een of ander genomen heeft, kunnen ze dit toch nooit meer opsporen?
Nog "erger": cannabis blijkt tot 6 weken op te sporen in de urine en 90 dagen in het haar. Een regelmatige gebruiker kan dan toch eens drie maanden op zijn tanden bijten, niet gebruiken en liegen op het medisch onderzoek zonder dat ze ooit weten dat hij/zij gebruikt?

Deze post omdat ik iemand ken die op de politieschool zit en nu vertelt die mij dit weekend toch niet doodleuk dat hij elk weekend een joint opsteekt ... Nu bekijk ik mensen die een joint roken zeker niet scheef maar een politieman die dit doet, dat vind ik er wel zwaar over.

Nu vraag ik mij natuurlijk ook af hoe die door zijn medisch onderzoek is geraakt. Ben ik juist in mijn vermoeden dat enkele weken van het spul afblijven en liegen voldoende kan zijn? Want als ik het forum hier wat doorlees, gaan ze er bij dat medisch onderzoek blijkbaar prat op dat ze altijd kunnen ontdekken dat je ooit hebt gebruikt.

(Voor de mensen die mijn eerdere post gelezen hebben: ik kan begrijpen dat door mijn "jeugdzonde" dit hypocriet overkomt maar zelf heb ik nooit gebruikt en zal dat ook nooit doen. Ik krijg er alleen zo'n heel "ambetant" gevoel van als ik eraan denk hoeveel van die bedriegers er een uniform aan hebben en het eigenlijk zo ten schande maken.)
Jerre81
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2012, 10:30

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Jerre81 »

De selectieprocedure is niet onfeilbaar en in elke lichting zitten er jammer genoeg individuen die door de mazen van het net glippen. Druggebruik kan niet als politieambtenaar omwille van de redenen aangehaald door collega's in eerdere reply's. Wel vind ik persoonlijk dat men niet mag afgerekend worden op jeugdzonden. MAAR als je solliciteert bij de firma moet je toch al een zeker niveau van maturiteit bereikt hebben en enkele normen en waarden hoog in het vaandel voeren! Verleden week nog jointjes roken en de week erna bij de firma solliciteren... :roll: of erger nog, tijdens je opleiding jointjes roken... :shock: geloofwaardigheid als politieambtenaar nul komma DIKKE nul!
Lex
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2016, 21:27

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door Lex »

Heeft iemand eigenlijk al een haartest moeten laten doen? Ik las in de papieren dat ze dat mogelijks kunnen vragen, maar heb hier op het forum daar nog niks over gelezen noch ooit van iemand gehoord. Niet dat ik iets te vrezen heb, volledig clean en altijd geweest, maar zo'n haartest is behoorlijk duur en het duurt lang voor de resultaten er zijn..
Start opleiding: 01/12/2016 te Campus Vesta
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door sledge »

nog nooit van gehoord, maar met deze proef kan men wel maanden terug in de tijd gaan en zien wat je gebruikt hebt
Afbeelding
VDG1
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2015, 17:56

Re: Vragen ivm : Drugs

Bericht door VDG1 »

Lex schreefCOLONHeeft iemand eigenlijk al een haartest moeten laten doen? Ik las in de papieren dat ze dat mogelijks kunnen vragen, maar heb hier op het forum daar nog niks over gelezen noch ooit van iemand gehoord. Niet dat ik iets te vrezen heb, volledig clean en altijd geweest, maar zo'n haartest is behoorlijk duur en het duurt lang voor de resultaten er zijn..
Tot 90 dagen kunnen ze terug gaan bij een haarlengte van +- 4,5 cm.
BASISKADER

Functioneel parcours: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - geslaagd brief xx.06.2017
Cognitieve proef: 22.10.2015 - geslaagd brief 16.11.2015 - 23.06.2017 - vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef : 11.12.2017 -
Selectiecommissie :
Medische proef :
BUTTON_POST_REPLY