na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ Alex21

Allez we zullen klasgenoten worden! Hoe ze hebben je opgebeld? Heb jij je brief van schoolkeuze en attest van slagen reeds ontvangen???
WPS klas 27
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

Ik nog geen telefoontje gehad, maar heb ik maart wel tot 5x toe een telefoontje gehad met de vraag of ik kon starten in mei of juni 2011... toen ik zei dat dit voor mij niet haalbaar was, zeiden ze geen probleem, je staat op de officiële lijst voor oktober 2011 in WPS (ook reeds bevestigd geweest via mail) ... maar nu lees ik hier dat verschillende personen, waaronder jij een telefoontje hebt gekregen met de melding dat je in oktober 2011 kan/mag starten???
WPS klas 27
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door alex21 »

Beste sassa,

Ik heb nog geen attest van slagen ontvangen; wel heb ik 4 maand geleden mijn brief ontvangen dat ik voor mijn 4e test geslaagd ben. Vandaag kreeg ik telefoon van selectiedienst dat ik over heel de lijn geslaagd ben en ze vroegen me of mijn eerste keuze nog altijd het WPS was, ik zei ja en toen vroegen ze of ik op 3 oktober kon starten, natuurlijk heb ik geen seconde getwijfeld en ja gezegd :-D . Ze zouden mijn attest nu onmiddelijk opsturen, volgende week zou ik dat dus moeten ontvangen. Ik kom alweer een stapje dichter bij de opleiding, maar ik ga pas helemaal gerust zijn als we oktober zijn :-) . Ik hoop dat het attest nu effectief ook volgende week toekomt:-).
Groeten,
Alex.
Laatst gewijzigd door 1 op alex21, in totaal 16 keer gewijzigd.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ Alex21

Ik heb mij attest van slagen al een hele tijd ontvangen en brief met schoolkeuze opgestuurd en in maart werd ik dan tot 5x toe opgebeld om de opleiding vroeger aan te vangen, maar heb daarvoor gepast en toen zeiden ze aan de telefoon dat ik op de lijst voor oktober in WPS sta en heb ook een mail gekregen dat dit effectief het geval is, nadat ik zelf gemaild had om te weten of het nog klopte, vermits ik op mijn huidig werk mijn aanvraag tot verlofstelsel moest aanvragen voor mei 2011!!
WPS klas 27
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door alex21 »

Wel Sassa, dan zal je er wel bij zijn in oktober veronderstel ik :-) . Mij hebben ze dus gebeld en gezegd dat ik op 3 oktober in WPS start, onnodig dat ik het nog eens extra vraag ter bevestiging zeker?
Mazzong
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011, 15:25

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Mazzong »

Ik ben al geslaagd voor mijn vier proeven sinds 28 oktober 2010 en heb nog steeds niks ontvangen, dus dat is al meer dan 6 maand dat ik aan het wachten ben.

De opleiding in oktober komt steeds maar dichterbij. Het is echt wel balen, zeker als ik lees dat er mensen al ingeschreven zijn in de WPS en die er pas (veel) later door waren dan ik. De vrees voor nog een jaartje wachten wordt alsmaar groter en groter.

En nee, ik heb nooit iets mispeuterd, dus heb het raden naar de redenen voor deze tergend trage vooruitgang.

Ben anderzijds wel ergens 'opgelucht' dat er nog mensen zijn die min of meer in dezelfde situatie zitten als ik :-)
Start opleiding INP op 03 oktober 2011 @ OPAC
Mazzong
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011, 15:25

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Mazzong »

Bij deze:

M'n antecedentenonderzoek is afgerond en gunstig bevonden 8) :-D
Ik mocht de keuze van school aanduiden. WPS is al bezet (was m'n eerste keuze), dus heb voor OPAC gekozen.
Ondertussen ook al een brief ontvangen dat ik op 3 oktober aldaar mag starten!

Ben uiteraard supercontent!
Start opleiding INP op 03 oktober 2011 @ OPAC
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

@ Mazzong

Proficiat hé
WPS klas 27
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

Het is ondertussen van 9/3/2010 geleden dat ik m'n 4de proef heb afgelegd en geslaagd.
Ik heb ondertussen een mailtje verstuurd naar de hoofdinspecteur die m'n antecedentenonderzoek heeft afgenomen om te vragen of de bevindingen van m'n onderzoek naar Brussel zijn verzonden, in januari is dat onderzoek gedaan en dezelfde week is het opgestuurd naar Brussel.
Ik ga nu toch wel eens bellen want ik heb nog steeds niets gehoord (geen slecht of goed nieuws), ik vrees dat mijn dossier naast de hoop is gevallen.....
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door YannickS »

ambiorix start jij begin oktober?
INP/interventie PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

YannickS schreefCOLONambiorix start jij begin oktober?
Neen, ik ga vandeweek eens naar Brussel bellen om te vragen of ze al iets weten omtrent m'n antecedentenonderzoek :snif:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Myny »

Ik wacht ondertussen al sinds 30 september vorig jaar.
Vorige week nog eens gebeld, maar antecedentenonderzoek nog altijd niet afgerond...

Nog een jaar wachten dus. Redelijk zuur als je er een heel jaar vanuit ging in oktober te kunnen starten.

Vorig jaar in januari gebeld, toen werd er aan telefoon gezegd dat de richtdatum voor het afronden van het onderzoek rond april/begin mei ging liggen. Ook werd er gezegd dat het niet lag aan mijn dossier dat zo diep moest onderzocht worden, maar wel vanwege het aantal dossiers wat nog voor mijn dossier behandeld moest worden.

Tot mijn grote spijt nog altijd geen brief thuis gekregen, en meer info als "er moet nog een eindbeslissing genomen worden" krijg je ook niet.
En juist dat vind ik nu het spijtige van de zaak. De communicatie naar kandidaten zou echt wel beter
mogen verlopen.

Uiteindelijk kan ik echt nog wel een jaartje wachten, maar die onzekerheid vind ik een stuk minder.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door FrédérickC »

Man, een volledig jaar na je slagen en dan nog een jaar moeten wachten, moet inderdaad enorm zuur zijn. Kan mij moeilijk voorstellen dat de vertraging ligt aan het aantal dossiers dat voor het jouwe moet behandeld worden. Hoe verklaar je anders dat het bij andere kandidaten veel sneller gaat?
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Myny »

Hoi Frederic,

Ik hoorde daarover het volgende.
2 manieren hoe de dossiers omtrent antecedenten onderzoeken behandeld worden:

Diegene die nog nooit met het gerecht in aanraking zijn gekomen, noch hun naaste familieleden krijgen quasi onmiddellijk hun attest.
Diegene die zelf ooit in aanraking zijn geweest met het gerecht, of waarvan hun naaste familieleden in aanraking zijn geweest met het gerecht, die komen op een aparte stapel en daarover word verder onderzocht en beslist.
Nu dit is ook van horen zeggen, komt niet van bij de bron, maar ik heb redenen om aan te nemen dat dit waar is.

Ik heb ook contact (gehad) met enkele andere kandidaten die ook nog altijd aan het wachten zijn op het attest, zelfs iemand die op de zelfde datum als mij de laatste proef aflegde (30 september 2010).

In mijn geval heb ik op 15jarige leeftijd ooit een stommiteit uitgehaald. Daar is ooit een verklaring van afgenomen geweest. Echter nooit voor een jeugdrechter of dergelijke moeten komen...
Nu, wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten.
Ik vind het dus niet abnormaal dat ik er op mijn selectieprocedure over werd aangepakt, zelfs dat ze verder zouden onderzoeken of ik nu al of niet bekwaam ben op bij de politie te gaan...

Hetgeen wat ik dus wel minder vind is dat er gewoon helemaal geen communicatie plaatsvind, en je eigenlijk je carrière een voor een deel op "hold" zet. Ik heb zo vb. in het afgelopen jaar 2 heel leuke werkaanbiedingen gekregen die ik geweigerd heb.
Ik heb op dit moment een leuke job, dus ik trek me er wel door :-D , en als het uiteindelijk allemaal in orde komt, dan zal het ook snel vergeten zijn.
Als het echter negatief zou uitvallen zou dit verhaal voor mij toch een hele wrange nasmaak hebben.
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

Ik heb ondertussen ook iemand aan de lijn gehad en die persoon vertelde me dat ik donderdag eens moest terugbellen, de persoon die over m'n dossier gaat is dan terug en blijkbaar ligt m'n dossier daar op de hoop :-D
Omtrent het lange wachten, het is inderdaad vervelend zo lang te moeten wachten op een antwoord, ik heb ondertussen op m'n werk al een mooie promotie gemaakt waar dan ook weer een langere opzeg aan vast hangt :eek:
Ik hoop donderdag meer te weten maar ik vrees dat ik het antwoord al ken, het onderzoek is nog lopende.
Maar nu ben ik al van één ding gerust, m'n dossier is toch al in Brussel terechtgekomen.
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
BUTTON_POST_REPLY