na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
joerie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2011, 15:17

na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door joerie »

Vele onder ons hebben na 6 maand nog steeds geen attest van slagen ontvangen,
na vele telefoontjes steeds het antwoord "je moet wachten...".

Hoelang mag dit antecedentenonderzoek max duren?
Bij wie kunnen wij terecht? wnt op de dienst cel moraliteit kunnen/willen ze ons niet helpen!
ingeschreven op 17/01/2010
cognitieve: vrijgesteld
persoonlijkheidsproef: op 14/03/2010 geslaagd
fysiek: op 12/06/2010 geslaagd
antecedentenond: 13/11/10
commissie: 19/01/11 geslaagd
attest van slagen: nog niet ontvangen
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

Amai dat duurt lang! Ik had dat een dag nadat ik de brief had gekregen waarin stond dat ik geslaagd was ... wel heb ik meer dan 2 maand moeten wachten op de verlossende brief!
Blijven bellen naar de selectiedienst zou ik zeggen ... de aanhouder wint!
WPS klas 27
Myny
Politie
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2010, 13:10

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Myny »

Ik vrees dat bellen geen enkele zin heeft.
Daar kunnen ze bij de cel antecedenten ook niets aan doen.
Ons dossier ligt bij de bevoegde instanties en die werken nu eenmaal traag, heel traag :-(

Ik hoop gewoon dat ik er in oktober kan bijzijn!
(examencommissie afgelegd op 30 september)
PZ Brussel Hoofdstad Elsene
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door sassa »

Afwachten dus is de boodschap!! Niet zo plezant natuurlijk!
Ik heb via via vernomen, dat ze de attesten van slagen eerst opsturen naar diegenen die al lang bezig zijn met hun selectieprocedure, weet niet of het effectief zo is hé en naar het schijnt is het ook zo dat je een plaatsje kan krijgen op een van de politiescholen volgens inschrijvingsdatum!

Hopelijk mag je binnenkort eindelijk het attest ontvangen :whoeha:
WPS klas 27
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door alex21 »

Ongelooflijk, ik zit reeds 5 weken te wachten en ik dacht al dat dit buitengewoon lang was, jullie wachten al 6 maanden? Dit is echt wel heeeeel lang. Je zegt "we", je bent dus niet de enige die al 6 maand zit te wachten op een attest van slagen en inschrijvingsbrief? Dit vind ik echt wel raar.
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Rolmops1 »

Ik heb mijn laatste proef midden januari afgelegd, eind januari mijn brief gekregen met positief resultaat. Ben dus nu ook reeds 2 maanden aan het wachten op mijn attest van slagen.
Bellen heeft weinig zin.. 'het antecedentenonderzoek is lopende'.

Ik vermoed ook dat de dossiers worden afgehandeld adhv inschrijvingsdatum. Dus ze zijn nu volop bezig met onze voorgangers en met de opleiding in mei en juni zal het misschien wat drukker zijn.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door .Jonas »

Amai! Respect hoor mensen, die zo lang moeten wachten... Maar ik denk dat jullie echt niet moeten vrezen aangezien oktober nog ver weg is. En naar inschrijvingsdatum kijken? Er zijn denk ik velen die later ingeschreven zijn en toch mogen beginnen in mei/juni. Jullie hebben gewoon pech blijkbaar... Maar wat zijn jullie inschrijvngsdata?
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Rolmops1 »

Eind juni 2010
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

.Jonas schreefCOLONAmai! Respect hoor mensen, die zo lang moeten wachten... Maar ik denk dat jullie echt niet moeten vrezen aangezien oktober nog ver weg is. En naar inschrijvingsdatum kijken? Er zijn denk ik velen die later ingeschreven zijn en toch mogen beginnen in mei/juni. Jullie hebben gewoon pech blijkbaar... Maar wat zijn jullie inschrijvngsdata?
Ik dacht ook al zoiets, er zit precies geen logica in. Mensen die hun proeven later hebben gedaan en wel al een attest hebben. Soit, tzal wel in orde komen zeker. :wink:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door joaquin_1982 »

Ikzel heb mij ingeschreven in november 2009 ...

Het gesprek met de selectiecommissie afgelegd in oktober 2010 en in november 2010 brief gekregen dat ik geslaagd was voor alle tests. In die brief stond dat het antecedentenonderzoek nog moest afgerond worden en ik ten gepaste tijd (indien geen bezwaren) het attest van slagen zou ontvangen.

Nu lees ik van verschillende mensen die lang na mij het gesprek met de selectiecommissie hebben afgelegd dat ze het attest van slagen al kregen en zelfs al beginnen aan de extra opleidingen in Antwerpen en Brussel ... :(

Ik zie ook dat er nog zijn die al heel lang wachten op het attest en niet opgebeld zijn voor de extra opleidingen... Het is dus duidelijk dat dit niks te maken heeft met de datum van inschrijving !

Het is echt een hel die ik nu doorga, het is mijn absolute droomjob en het lijkt wel of het er nooit zal van komen ...
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

joaquin_1982 schreefCOLONIkzel heb mij ingeschreven in november 2009 ...

Het gesprek met de selectiecommissie afgelegd in oktober 2010 en in november 2010 brief gekregen dat ik geslaagd was voor alle tests. In die brief stond dat het antecedentenonderzoek nog moest afgerond worden en ik ten gepaste tijd (indien geen bezwaren) het attest van slagen zou ontvangen.

Nu lees ik van verschillende mensen die lang na mij het gesprek met de selectiecommissie hebben afgelegd dat ze het attest van slagen al kregen en zelfs al beginnen aan de extra opleidingen in Antwerpen en Brussel ... :(

Ik zie ook dat er nog zijn die al heel lang wachten op het attest en niet opgebeld zijn voor de extra opleidingen... Het is dus duidelijk dat dit niks te maken heeft met de datum van inschrijving !

Het is echt een hel die ik nu doorga, het is mijn absolute droomjob en het lijkt wel of het er nooit zal van komen ...
Heb je al eens gebeld? Of zijn er dingen zijn die voor bezwaar kunnen zorgen? Ik wil niet zeggen dat je iets op je kerfstok hebt dus begrijp me niet verkeerd aub :wink:
Ik vermoed dat je ook alles waar je voor in de databank zou kunnen staan vernoemd hebt tijdens je proeven?
Ik hoop dat we snel onze attesten krijgen want je wordt inderdaad soms knettergek van dat wachten. :eek:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door joaquin_1982 »

Ambiorix schreefCOLON
joaquin_1982 schreefCOLONIkzel heb mij ingeschreven in november 2009 ...

Het gesprek met de selectiecommissie afgelegd in oktober 2010 en in november 2010 brief gekregen dat ik geslaagd was voor alle tests. In die brief stond dat het antecedentenonderzoek nog moest afgerond worden en ik ten gepaste tijd (indien geen bezwaren) het attest van slagen zou ontvangen.

Nu lees ik van verschillende mensen die lang na mij het gesprek met de selectiecommissie hebben afgelegd dat ze het attest van slagen al kregen en zelfs al beginnen aan de extra opleidingen in Antwerpen en Brussel ... :(

Ik zie ook dat er nog zijn die al heel lang wachten op het attest en niet opgebeld zijn voor de extra opleidingen... Het is dus duidelijk dat dit niks te maken heeft met de datum van inschrijving !

Het is echt een hel die ik nu doorga, het is mijn absolute droomjob en het lijkt wel of het er nooit zal van komen ...
Heb je al eens gebeld? Of zijn er dingen zijn die voor bezwaar kunnen zorgen? Ik wil niet zeggen dat je iets op je kerfstok hebt dus begrijp me niet verkeerd aub :wink:
Ik vermoed dat je ook alles waar je voor in de databank zou kunnen staan vernoemd hebt tijdens je proeven?
Ik hoop dat we snel onze attesten krijgen want je wordt inderdaad soms knettergek van dat wachten. :eek:
Ja ik heb gebeld, na 101 keer proberen iemand aan de lijn gekregen... Die persoon zei me dat het onderzoek loopt en men niet meer info kan geven.

Qua databank:
Ik heb in 2005 (6 jaar geleden) voor de politierechtbank een boete en rijverbod gekregen omdat mijn verzekering niet in orde was. Dat feit is van in het begin door mij aangehaald. Ook in het gesprek met de selectiecommissie is dit door hen ter sprake gebracht.
En de commissie heeft mij geschikt verklaard.
Daarenboven heb ik van de commissaris van mijn zone een positief advies gekregen.
Voor het overige nooit met strafrechterlijke feiten in aanraking geweest, laat staan veroordeeld. In mijn familie evenmin iemand crimineel...!

Bang afwachten zeker?? :(
Veel succes!!
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door Ambiorix »

Ik heb totaal geen gedacht of dat feit hetgene is dat er voor zorgt dat het voor jou zolang duurt, ik denk dat er wel meer mensen zijn die wel iets op hun kerfstok hebben die er uiteindelijk door geraken.
Ik vraag me af of je dossier dan onderaan de hoop ligt ofzo, het kan toch niet zijn dat daar dagelijks wordt over vergaderd ofzo he.
Of je nu een ja of een nee krijgt, mensen zo lang laten wachten is niet echt leuk.
Maar ja, we kunnen er niks aan doen en hopen op het beste zeker? :wink:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door joaquin_1982 »

Ambiorix schreefCOLONIk heb totaal geen gedacht of dat feit hetgene is dat er voor zorgt dat het voor jou zolang duurt, ik denk dat er wel meer mensen zijn die wel iets op hun kerfstok hebben die er uiteindelijk door geraken.
Ik vraag me af of je dossier dan onderaan de hoop ligt ofzo, het kan toch niet zijn dat daar dagelijks wordt over vergaderd ofzo he.
Of je nu een ja of een nee krijgt, mensen zo lang laten wachten is niet echt leuk.
Maar ja, we kunnen er niks aan doen en hopen op het beste zeker? :wink:

Ja inderdaad, hopen op het beste..
Nochtans in de brief van november stond de naam van een contactpersoon bij Moraliteit (Mevr. Huygens of zoiets). Ik heb die dame aan de lijn gehad en ze is echt super vriendelijk en behulpzaam. Ik heb haar dat letterlijk voorgelegd van de verzekeringskwestie. Zij antwoorde onomwonden dat ze verkeersmisdrijven niet in rekening brengen en dat ze echt nagaan of er ooit correctionele zaken voorvielen in het verleden. Ze somde enkele zaken op als diefstal, slagen en verwondingen, zware drugsdelicten, etc.

Dat is nu toch echt niet wat ik voorgehad heb met mijn autoverzekering hé...??

Ach ja, ik probeer nu al enkele maanden te leren van er niet alle dagen (en nachten) aan te denken, tot nu toe nog niet gelukt.

Blijven proberen :)

grtz
WouterDeHerdt
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 13:38

Re: na 6 maand nog geen attest van slagen ontvangen

Bericht door WouterDeHerdt »

ik ben vandaag te weten gekomen dat mijn moraliteitsonderzoek (mei 2010) nog steeds niet in brussel is terecht gekomen. Mijn 4e proef heb ik succesvol afgelegd op 24september 2010. Ik hoopte om er op 2mei bij te zijn... Morgen bel ik de persoon die mijn onderzoek gedaan heeft.
Vind ik maar niks!
Campus Vesta Promotie 29 Quebec
BUTTON_POST_REPLY