Attest van slagen

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Attest van slagen

Bericht door alex21 »

Beste mensen,

5 weken geleden kreeg ik mijn brief met de vermelding dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie. In die brief stond er dat ik nu moest wachten op mijn attest van slagen, dat mijn moraliteitsonderzoek afgerond wordt en eventueel mijn medisch dossier.
Nu wacht ik intussen reeds dikke 5 weken op dit attest van slagen en ik heb het nog steeds niet. Toen ik belde liet men me weten dat men moraliteitsonderzoek nog steeds aan de gang is, dit vind ik raar want ik kan heel eerlijk zeggen dat ik nooit iets heb mispeuterd in het verleden. Kan het zijn dat mijn medisch dossier herbekeken wordt ondanks het feit dat ik medisch goedgekeurd werd? Moet ik me zorgen maken of is het normaal dat het zo lang duurt? Een vriend van mij die op dezelfde dag zijn laatste test heeft afgelegd heeft vorige week zijn attest van slagen ontvangen. Kan iemand een antwoord geven op mijn vragen?

Hartelijk dank,
Alex.
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Attest van slagen

Bericht door evergreen »

Beste,


Jij bent niet de enige, ik ben ook al meer dan 2 maanden aan het wachten. Blijven bellen helpt ook niet, het wordt afwachten.

greetz
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Attest van slagen

Bericht door Ambiorix »

Ai, dat klinkt niet veelbelovend voor de mensen die juist geslaagd zijn in de 4de proef. Wanneer waren jullie ingeschreven dan?
Ik begrijp niet goed dat mensen die lang na jullie hun 4de proef deden hun attest van slagen al gekregen hebben en ondertussen al een school hebben vastgelegd.
Ik hoop van harte dat het wat sneller gaat bij mij, ik heb een bediendenstatuut ondertussen op het werk wat wil zeggen dat mijn opzeg langer is geworden.
Ik teken direct als ze me vragen om te starten in mei maar ik vrees dat die klas al vol zit :eek:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Attest van slagen

Bericht door alex21 »

Het is kwestie van geluk hebben denk ik, het ligt niet aan ons want als ik me niet vergis zijn we zo goed als zeker dat we mogen beginnen met onze opleiding (tenzij je iets mispeuterd hebt in het verleden), het is gewoon de administratie die traag gaat denk ik.
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: Attest van slagen

Bericht door joaquin_1982 »

Ikzel heb mij ingeschreven in november 2009...

Het gesprek met de selectiecommissie afgelegd in oktober 2010 en in november 2010 brief gekregen dat ik geslaagd was voor alle tests. In die brief stond dat het antecedentenonderzoek nog moest afgerond worden en ik ten gepaste tijd (indien geen bezwaren) het attest van slagen zou ontvangen.

Nu lees ik van verschillende mensen die lang na mij het gesprek met de selectiecommissie hebben afgelegd dat ze het attest van slagen al kregen en zelfs al beginnen aan de extra opleidingen in Antwerpen en Brussel ... :(

Ik zie ook dat er nog zijn die al heel lang wachten op het attest en niet opgebeld zijn voor de extra opleidingen... Het is dus duidelijk dat dit niks te maken heeft met de datum van inschrijving !

Het is echt een hel die ik nu doorga, het is mijn absolute droomjob en het lijkt wel of het er nooit zal van komen ...
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Attest van slagen

Bericht door alex21 »

Beste joaquin,

Je bent voor alle 4 testen geslaagd, het daarvoor de bewijzen, als je niets mispeuterd hebt in het verleden moet je met niet inzitten en kan je jou droomjob zeker gaan uitoefenen. De hele procedure vereist gewoon enorm veel geduld van de kandidaten. Zelf heb ik me voor mijn eerste test ingeschreven vorig jaar in maart 2010, in februari 2011 heb ik mijn laatste test afgelegd, 4 dagen later kreeg ik al antwoord geslaagd te zijn. Het is eigenaardig dat het nu zo lang duurt vooraleer we dat attest van slagen krijgen, maar ik ben er vrij zeker van dat we gewoon geduld moeten hebben en dat het wel in orde komt.
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: Attest van slagen

Bericht door joaquin_1982 »

alex21 schreefCOLONBeste joaquin,

Je bent voor alle 4 testen geslaagd, het daarvoor de bewijzen, als je niets mispeuterd hebt in het verleden moet je met niet inzitten en kan je jou droomjob zeker gaan uitoefenen. De hele procedure vereist gewoon enorm veel geduld van de kandidaten. Zelf heb ik me voor mijn eerste test ingeschreven vorig jaar in maart 2010, in februari 2011 heb ik mijn laatste test afgelegd, 4 dagen later kreeg ik al antwoord geslaagd te zijn. Het is eigenaardig dat het nu zo lang duurt vooraleer we dat attest van slagen krijgen, maar ik ben er vrij zeker van dat we gewoon geduld moeten hebben en dat het wel in orde komt.
Heej Alex21, bedankt voor je bericht!!

Ik hoop ook dat het in orde komt. Inderdaad, verder geduld hebben hé... Al doet het eens goed van op dit forum gelijkgestemden te vinden en te kunnen spreken ook.

Veel succes!
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Attest van slagen

Bericht door alex21 »

Ik hoop in ieder geval toch in oktober te kunnen beginnen:). En als het pas het jaar erop is, dan is het maar zo, maar wat ik niet kan geloven is dat we na het afleggen van al de 4 selectieproeven nog steeds kans maken om naast de boot te vallen.
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: Attest van slagen

Bericht door joaquin_1982 »

alex21 schreefCOLONIk hoop in ieder geval toch in oktober te kunnen beginnen:). En als het pas het jaar erop is, dan is het maar zo, maar wat ik niet kan geloven is dat we na het afleggen van al de 4 selectieproeven nog steeds kans maken om naast de boot te vallen.
Ik kan dat ook moeilijk geloven.. Zeker als je van jezelf in alle eerlijkheid weet dat je nooit met correctionele feiten in aanraking kwam.

Maar als het nu niet in oktober is dan is er een bijkomend probleem. De persoonlijkheidsproef is slecht 2 jaar geldig. Dat wil zeggen als het niet nu in oktober is, dan is de persoonlijkheidsproef verjaard tegen de volgende kans!!
Daar heb ik ook al aan gedacht en dat zit ook in mijn maag :s
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Attest van slagen

Bericht door alex21 »

joaquin_1982 schreefCOLON
alex21 schreefCOLONIk hoop in ieder geval toch in oktober te kunnen beginnen:). En als het pas het jaar erop is, dan is het maar zo, maar wat ik niet kan geloven is dat we na het afleggen van al de 4 selectieproeven nog steeds kans maken om naast de boot te vallen.
Ik kan dat ook moeilijk geloven.. Zeker als je van jezelf in alle eerlijkheid weet dat je nooit met correctionele feiten in aanraking kwam.

Maar als het nu niet in oktober is dan is er een bijkomend probleem. De persoonlijkheidsproef is slecht 2 jaar geldig. Dat wil zeggen als het niet nu in oktober is, dan is de persoonlijkheidsproef verjaard tegen de volgende kans!!
Daar heb ik ook al aan gedacht en dat zit ook in mijn maag :s
Ben je dit zeker?? Ik dacht dat het 3 jaar was? En kom, de test zou niet meer geldig zijn omwille van hun fout, dat kan nu toch ook niet?
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Attest van slagen

Bericht door Ambiorix »

alex21 schreefCOLON
joaquin_1982 schreefCOLON
alex21 schreefCOLONIk hoop in ieder geval toch in oktober te kunnen beginnen:). En als het pas het jaar erop is, dan is het maar zo, maar wat ik niet kan geloven is dat we na het afleggen van al de 4 selectieproeven nog steeds kans maken om naast de boot te vallen.
Ik kan dat ook moeilijk geloven.. Zeker als je van jezelf in alle eerlijkheid weet dat je nooit met correctionele feiten in aanraking kwam.

Maar als het nu niet in oktober is dan is er een bijkomend probleem. De persoonlijkheidsproef is slecht 2 jaar geldig. Dat wil zeggen als het niet nu in oktober is, dan is de persoonlijkheidsproef verjaard tegen de volgende kans!!
Daar heb ik ook al aan gedacht en dat zit ook in mijn maag :s
Ben je dit zeker?? Ik dacht dat het 3 jaar was? En kom, de test zou niet meer geldig zijn omwille van hun fout, dat kan nu toch ook niet?
Je bent al geslaagd op de 4 testen, ik denk niet dat die vervallen omdat je antecedentenonderzoek heeft aangesleept. :uhoh:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: Attest van slagen

Bericht door joaquin_1982 »

Persoonlijkheidsproef geldt maar 2 jaar, staat op jobpol.be

http://www.jobpol.be/nl/home/inspecteur ... jstelling/

Het is nu net dat wat me zo bezighoudt hé, het gebrek aan informatie op alle vlak...
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Attest van slagen

Bericht door Ambiorix »

joaquin_1982 schreefCOLONPersoonlijkheidsproef geldt maar 2 jaar, staat op jobpol.be

http://www.jobpol.be/nl/home/inspecteur ... jstelling/

Het is nu net dat wat me zo bezighoudt hé, het gebrek aan informatie op alle vlak...
Als je het zo stelt.....maar ik zou wel eens iemand willen tegenkomen die geen ja of nee heeft gekregen op z'n antecedentenonderzoek na 2 jaar, dat wil zeggen dat je bijna 3 jaar met de selectie bezig zou geweest zijn, Ik weet dat ze selectief moeten zijn maar dat zou er wat over zijn denk ik :whoeha:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
joaquin_1982
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2010, 13:36

Re: Attest van slagen

Bericht door joaquin_1982 »

Ambiorix schreefCOLON
joaquin_1982 schreefCOLONPersoonlijkheidsproef geldt maar 2 jaar, staat op jobpol.be

http://www.jobpol.be/nl/home/inspecteur ... jstelling/

Het is nu net dat wat me zo bezighoudt hé, het gebrek aan informatie op alle vlak...
Als je het zo stelt.....maar ik zou wel eens iemand willen tegenkomen die geen ja of nee heeft gekregen op z'n antecedentenonderzoek na 2 jaar, dat wil zeggen dat je bijna 3 jaar met de selectie bezig zou geweest zijn, Ik weet dat ze selectief moeten zijn maar dat zou er wat over zijn denk ik :whoeha:

Mjah, ik vind het alleszins wel cool dat ge zo optimistisch zijt :whoeha:
Ik ga dat ook wat meer zijn !!

Ach ja, het is geen gewone job vind ik.. Het is echt wat ik wil doen, ik kijk er al zo lang zo naar uit. Het is iets uniek om te doen, het is niet de zoveelste job waar er honderden van bestaan. Verstaat ge? 8)
alex21
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2011, 18:34

Re: Attest van slagen

Bericht door alex21 »

joaquin_1982 schreefCOLON
Ambiorix schreefCOLON
joaquin_1982 schreefCOLONPersoonlijkheidsproef geldt maar 2 jaar, staat op jobpol.be

http://www.jobpol.be/nl/home/inspecteur ... jstelling/

Het is nu net dat wat me zo bezighoudt hé, het gebrek aan informatie op alle vlak...
Als je het zo stelt.....maar ik zou wel eens iemand willen tegenkomen die geen ja of nee heeft gekregen op z'n antecedentenonderzoek na 2 jaar, dat wil zeggen dat je bijna 3 jaar met de selectie bezig zou geweest zijn, Ik weet dat ze selectief moeten zijn maar dat zou er wat over zijn denk ik :whoeha:

Mjah, ik vind het alleszins wel cool dat ge zo optimistisch zijt :whoeha:
Ik ga dat ook wat meer zijn !!

Ach ja, het is geen gewone job vind ik.. Het is echt wat ik wil doen, ik kijk er al zo lang zo naar uit. Het is iets uniek om te doen, het is niet de zoveelste job waar er honderden van bestaan. Verstaat ge? 8)
Tsjah optimistisch, als ge voor u 4 testen slaagt en gept niets mispeuterd in het verleden, dan zie ik niet in wat er ons nu nog kan dwars liggen. En natuurlijk versta ik jou, ik denk dat we allemaal een zeer grote motivatie hebben, anders moet je niet bij de politie gaan hé en geraak je ook maar moeilijk door alle 4 de testen:). Voor mij persoonlijk is het altijd mijn hoofddoel geweest om bij de politie te gaan en mijn enige doel, ik ben dan ook ontzettend blij dat ik er bijna ben:). Nu moeten we gewoon geduld hebben met die administratie, ik heb eens rondgevraagd bij mensen die ik ken en we zijn lang niet de enige die lang hebben moeten wachten, het hangt gwn af van waar je dossier ligt tussen alle andere dossiers volgens mij.
BUTTON_POST_REPLY