Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door .Jonas »

Op dit forum staat het nog niet echt beschreven wat de 2e selectieproef voor agenten inhoud, dus hier wat meer informatie:

-Eerst moesten we een 120-tal vragen beantwoorden met helemaal terzake voor mij, meer terzake voor mij, redelijk, niet terzake voor mij en helemaal niet terzake voor mij. Op die vragen moet je gewoon eerlijk antwoorden en ga je enkele vragen paar keer zien verschijnen. Het is belangrijk dat je op dezelfde vragen hetzelfde antwoord geeft.

-Daarna word je in een groep van 4-6 mensen verdeeld en krijg je 2 groepsproeven:
1ste groepsproef: Jullie krijgen 5 minuten een afbleeding te zien dat gevormd is door middel van mikadostokjes. Binnen die 5 minuten kunnen jullie in groep bespreken hoe je de afbeelding het best kan onthouden. Na die 5 minuten wordt de afbeelding omgedraaid en wordt 1 exemplaar buiten het lokaal omhoog gehangen. Daarna krijgen jullie 20 minuten als groep om die afbeelding te vormen. Als groep krijg je 7 mogelijkheden om eens te gaan spieken buiten het lokaal. 1 Persoon per keer mag gaan spieken en die mag maar 1 minuut buiten staan, dus spreek goed af wat hij juist opnieuw moet bekijken! Na die 20 minuten zit de opdracht erop.

2e groepsproef: Jullie krijgen elk 4 bladeren met daarop een verduidelijking van de opdracht, een situatie (bv. in een gemeente zijn er enkele problemen en daardoor geeft de politie een opendeurdag om mensen te overhalen om bij de politie te gaan), enkele voorbeelden van infostanden en een goed doel waar een deel van de winst naartoe gaat.
Jullie krijgen dan even tijd om die 4 bladeren te lezen. Als die tijd om is, mogen jullie in groep bespreken welke infostanden toch wel noodzakelijk zijn op de opendeurdag die jullie situatie beschrijft (de situatie is wel 4 keer hetzelfde). Jullie moeten ook bespreken welke ontspanningsmogelijkheden er best mogelijk zijn op een opendeurdag + standen waarbij er winst gemaakt wordt (bv. een stand dat gadgets verkoopt,...). 7 Standen moeten jullie dan uitkiezen die het beste bij de opendeurdag passen. Als je die 7 hebt, moet je in groep bespreken naar welk goed doel een deel van de winst gaat (bv. Artsen zonder grenzen, cliniclowns,...) En als jullie dan allemaal akkoord zijn, mag je tegen de jury zeggen dat jullie klaar zijn. Iemand van de groep mag dan aan de jury duidelijk maken waarom jullie die 7 infostanden gekozen hebben en waarom je het geld geeft aan dat goede doel. De jury stelt dan op zijn beurt enkele vragen. Daar is het vooral belangrijk dat jullie bij jullie standpunt blijven en dat jullie elkaar steunen in jullie besluit. Dan wordt de proef beeindigd.

In de namiddag moeten jullie een vragenlijst over jezelf invullen bv. ik ben ... ik haat... ik hecht geen belang aan... Ik heb al verleden met politie me... Terwijl worden jullie 1 voor 1 uit de zaal gehaald en mogen jullie een interview afleggen met 1 psycholoog. Die stellen je vragen zoals: waarom wil je bij de politie? Wat is de structuur van de politie? Wat zijn de basiszorgen? Wat zijn je hobby's? Wat is je verleden? Wat doe je nu van job? Heb je nog sollicitaties lopen? Enzo... Wees eerlijk en heb een goede luisterhouden en praat met je handpalmen open. Probeer af en toe een te glimlachen (verbergt de zenuwen), en blijf gewoon kalm.

Dit zal het zoal zijn... Mochten er nog vragen zijn, stuur me maar PM. :-)
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
cedricver
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010, 14:55

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door cedricver »

Het is vooral belangrijk dat je samen als groep de eindstreep haalt, laat de mensen in je groep uitpraten en vertellen wat ze willen zeggen, maar ook moet je je eigen oplossing of mening voorstellen, dus laat je niet in een hoekje duwen, laat tonen dat jij ook initiatief kunt nemen, en dat je graag samen werkt in groep, respecteer ook de mening of oplossing van anderen. En vooral geraak niet in een discussie ! Heb je ooit al een politieambtenaar een ruzie zien oplossen door mee in discussie te gaan ? Nee hé, luisteren en praten is de beste oplossing.
Cognitieve Proef - Geslaagd
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd
Fysieke Proef - Geslaagd
Medische Proef - Geslaagd
Selectiecommissie - Niet Geslaagd
Geof
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:50

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Geof »

hoi,
die proef gebeurt dat met dezelfde mensen die meededen op de cognitieve proef ?
groetjes.

Geof
Functioneel Parcours : 27/01/2011 ---> Geslaagd
Cognitieve Test : 27/01/2011 ---> Geslaagd
Persoonlijkheids Test : 16/05/2011 (officieel 28/02/2011) ---> Geslaagd
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Rolmops1 »

Geof schreefCOLONhoi,
die proef gebeurt dat met dezelfde mensen die meededen op de cognitieve proef ?
groetjes.

Geof
Die mensen hebben de cognitieve proef allemaal achter de rug tenzij ze er voor vrijgesteld waren. Het zijn wellicht allemaal andere dan waar jij mee samen hebt gezeten.
cedricver
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010, 14:55

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door cedricver »

Geof schreefCOLONhoi,
die proef gebeurt dat met dezelfde mensen die meededen op de cognitieve proef ?
groetjes.

Geof
Normaal gezien wel. Ik weet nog goed dat bij de cognitieve proef een stuk of 30 tal kandidaten aanwezig waren en bij de persoonlijkheidsproef waren we nog maar met 10. Nadien moest ik op medisch onderzoek en heb ik niemand meer gezien van de groep.
Cognitieve Proef - Geslaagd
Persoonlijkheidsproef - Geslaagd
Fysieke Proef - Geslaagd
Medische Proef - Geslaagd
Selectiecommissie - Niet Geslaagd
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Black Dog »

Als groep krijg je 7 mogelijkheden om eens te gaan spieken buiten het lokaal. 1 Persoon per keer mag gaan spieken en die mag maar 1 minuut buiten staan, dus spreek goed af wat hij juist opnieuw moet bekijken! Na die 20 minuten zit de opdracht erop.
Zeker dat het 1persoon per keer is? Want ik ken iemand die in een groep zat waarvan ze per 2 naar buiten gingen. Het zou me al sterk verwonderen dat 6personen allemaal de voorwaarden verkeerd gelezen hadden.
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door .Jonas »

Black Dog schreefCOLON
Als groep krijg je 7 mogelijkheden om eens te gaan spieken buiten het lokaal. 1 Persoon per keer mag gaan spieken en die mag maar 1 minuut buiten staan, dus spreek goed af wat hij juist opnieuw moet bekijken! Na die 20 minuten zit de opdracht erop.
Zeker dat het 1persoon per keer is? Want ik ken iemand die in een groep zat waarvan ze per 2 naar buiten gingen. Het zou me al sterk verwonderen dat 6personen allemaal de voorwaarden verkeerd gelezen hadden.
Bij ons zeiden ze uitdrukkelijk 1 persoon per keer naar buiten. Hangt dan ook af van de psychologen die je voor u hebt dan, die dat wel toelaten om met 2 naar buiten te gaan...
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
charisse
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2011, 08:23

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door charisse »

jongens jongens...
Ik deed mijn persoonlijkheidsproef op 17 augustus 2011.
Ookal was ik eerder al geslaagd van deze proef voor inspecteur, moest ik deze toch opnieuw doen voor agent. En dit is zo slecht verlopen! De resultaten van de computerproef wezen erop dat ik NIET sociaal ben, NIET communicatief, NIET empatisch en noem maar op. En met die NIET overdrijf ik dus niet. Ik had zowat de slechtste resultaten die ja maar kon hebben. Ook het gesprek liep verschrikkelijk stroef. Natuurlijk heeft dit ook te maken met wie er voor je zit, maar ondertussen hang ik er wel aan! Ik heb het eerder vlot gekunnen. En nu zijn mijn resultaten bar slecht. Ik krijg toch mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van die testen. Zo was het ook al in mijn vorige proeven. Karakterkenmerken die ik zeker bezit kwamen er volgens psycholoog niet uit. En visa versa..
Spijtig dat je zo'n dingen zelf niet meer in de hand hebt..
Cognitieve proef INP : vrijgesteld
Sportproef INP : Geslaagd
Medisch Onderzoek INP : Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek INP : Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek AP 17/08/2011 : Niet geslaagd
Selectie commissie INP : Niet geslaagd
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door nielsvl »

Hoe komt het dat jij direct uw uitslag van die computertest te zien krijgt?
charisse
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2011, 08:23

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door charisse »

die hebben ze mij verteld toen ik aan tafel zat met de psychologe. Zij vond het ook maar vreemd deze slecht resultaten maar vond het blijkbaar niet nodig om deze in vraag te stellen.
Cognitieve proef INP : vrijgesteld
Sportproef INP : Geslaagd
Medisch Onderzoek INP : Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek INP : Geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek AP 17/08/2011 : Niet geslaagd
Selectie commissie INP : Niet geslaagd
Ridvan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2011, 23:41

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Ridvan »

hay

krijgen de kandidaten voor AP ook de test 'postbak'?
groetjes
Kasha
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Sep 2011, 19:30

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Kasha »

Nee, de postbak test krijg je niet bij het persoonlijkheidsonderzoek voor agent, voor de rest zijn het wel gelijkaardige proeven :)
AP:
Cognitief & Parcours - Vrijstelling
Persoonlijkheidsproef 24/01/'12 - Geslaagd
Medische proef 02/03/'12 - Geslaagd
Antecedentenonderzoek 27/03/'12 - Geslaagd
Selectiecommissie 06/07/'12 te Ranst - Geslaagd
Ridvan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2011, 23:41

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Ridvan »

Kasha schreefCOLONNee, de postbak test krijg je niet bij het persoonlijkheidsonderzoek voor agent, voor de rest zijn het wel gelijkaardige proeven :)
dankje :)

Veel succes verder nog!!!
Ridvan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2011, 23:41

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door Ridvan »

@Kasha
Je hebt recente ervaring bij de 2de test van agent van politie. Kan je aub meer informatie geven over die test??
ThomasDW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012, 10:53

Re: Ervaringen persoonlijkheidsproef agent

Bericht door ThomasDW »

Ridvan schreefCOLON@Kasha
Je hebt recente ervaring bij de 2de test van agent van politie. Kan je aub meer informatie geven over die test??
Je moet in groep een mikadotest doen door een figuur na te bouwen, dit vanuit het geheugen hoewel je in stilte buiten de afbeelding opnieuw kan bekijken.

De andere groepstest is een fictieve event organiseren dat het imago van de politie verbetert en tevens ook voor een goed doel is. Jijzelf krijgt 3 mogelijke standjes (iedereen krijgt er verschillende) en 1 goed doel. Samen moet je zien welke de beste standjes zijn (je mag ze niet allemaal gebruiken) en welke goed doel je gaat gebruiken.

De persoonlijke test is een computer test waarbij "van akkoord tot niet akkoord werkt"-wijze werkt.

Nadien moet je een blad invullen en langs de psycholoog gaan waarbij ze je vragen stellen.

Mijn indruk, onzin en pure willekeur.

Ik weet dat sommige deze testen 2 keer hebben gedaan en 2 verschillende resultaten hadden. Dus echt schitterend steekt het niet in elkaar.
Cognitief & Parcours - Vrijstelling
Persoonlijkheidsproef 06/08/2012 ????
BUTTON_POST_REPLY