Gratis internet op je gsm

ModeratorCOLON Moderators

Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

maar alle gesprekken met mijn vrouw en collega's met hetzelfde contract zijn gratis, en dat zijn de meeste dus
Topaz
Politie
BerichtenCOLON 2150
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2002, 20:20

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door Topaz »

Het je dat speciaal aangevraagd of laten aanpassen Sledge?

Kheb dat standaard SSDGPI Mobistar abo en wil graag goedkoper surfen met de smartphone...
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

dan moet je dat aanvragen via ssgpi contractbeheerder

http://business.mobistar.be/go/nl/cma/i ... rieven.cfm
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

voor de mensen die al MV hebben : welke indrukken hebben jullie ? Ik bezit een iPhone, heeft iemand die ook in combinatie met de MV ? Was de configuratie automatisch of moet je een heleboel zelf instellen ? Bij mobistar is dit automatisch, daarmee.

Ik ben van plan desnoods eerst een sim te nemen zonder nummeroverdracht om eens te testen gezien ik een geweldig abo bij mobistar heb, maar we betalen meer voor ons beide dan 30 euro, dus is de som snel gemaakt. Alleen ben ik gerust als ik in het buitenland ben dat ik steeds kan bellen, bij MV ook ?
Afbeelding
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door NickVE »

'k Heb reeds een jaar MV met een iPhone. Beste keuze die er momenteel is.
Aangezien Apple de MV operator niet officieel erkent moet je de eenmalig APN instellingen zelf ingeven (via Algemeen --> Netwerk --> Mobiel datanetwerk). Er bestaat een kans dat je bij een update van het iOS de instellingen nogmaals moet ingeven, maar dat is een kleine moeite. Je zal ook "BASE" zien staan als operator, maar dat is dus door die ontbrekende erkenning én doordat MV gebruik maakt van het BASE netwerk.

'k Ben al in Duitsland, Frankrijk, Portugal en Tunesië geweest en kon overal bellen en smsen zonder problemen.
Zelfs internetten binnen de EU en de VS (tegen 0,50€ per MB = maar eventjes 7 keer goedkoper dan eender welke andere provider, meer info op http://data.mobilevikings.com/nl/).

Nummeroverdracht was ook razendsnel: ik stuurde de activatiesms, en binnen het uur was ik overgeschakeld van Proximus naar MV.

Enige "nadeel": woon je niet in een grootstad, dan heb je waarschijnlijk nog geen 3G ontvangst, waardoor je op het tragere EDGE-netwerk terecht komt. Dit werkt nog steeds, maar dan tegen een +/- 473kbps i.p.v. 1Mbps via 3G.
Maar de voordelen wegen wel op.
INP PZ Antwerpen
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

had je een abonnement bij proximus via de ssggpi ?
Afbeelding
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door NickVE »

Neen... tot vandaag wist ik niet je daar een abonnement kon afsluiten.
Ik had gewoon pay&go als particulier.
(Ik ben ook pas AINP vanaf komende maandag, vandaar de onwetendheid :wink:)
INP PZ Antwerpen
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door L0k1- »

Zit zelf ook bij MV en ben er vrij tevreden van.

Nu ik stuur vooral via sms, dus ik kom vrij goed toe met de 1000 gratis sms'en. Daarnaast kan ik onbeperkt op internet voor een hele maand door de 1 gigabyte. Nu de 15 euro die ik er maandelijks voor betaal gebruik ik dan puur voor te bellen en op dit moment kom ik daar mee toe :)

Grootste voordeel naar mijn mening is dat je niet vast zit aan een abonnement, dus kan elk moment overschakelen naar een abonnement van de SSDGPI mocht ik na een tijd veel bellen. Enig nadeel aan die abo's is dat data blocked is. En als ik versta moet je 25 euro extra betalen voor een data abonnement te krijgen via ssdgpi?
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door nielsvl »

Trouwens, Als je een smartphone hebt kan je altijd Viber downloaden, is ook een VoIP app, dus hetzelfde principe als Skype, maar werkt ipv een username enkel met je telefoonnummer. Zeer handig voor zij die toch veel bellen of smsen :)
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door NickVE »

L0k1- schreefCOLONdoor de 1 gigabyte.
Zelfs 2GB tegenwoordig ;).
En als je je 2GB moest voorbij gaan, gaat de teller gewoon onder 0 (dus nooit kosten voor je internet).
INP PZ Antwerpen
nielsvl
Aspirant
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:32

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door nielsvl »

De grace period is enkele maanden geleden teruggeschroefd na misbruik, en zou binnenkort volledig verdwijnen... Ik ging er eigenlijk al van uit dat die verdwenen was...
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

Heb gedurende een maand MV getest met een sim kaart zonder nummeroverdracht, zeer tevreden van en aan het einde van de maand nog zeven euro belwaarde over. Dus ik stel alles in het werk om een nieuwe sim kaart te krijgen, dit keer met nummeroverdracht, maar zoals verwacht lukt het weer niet. Mobistar doet moeilijk en wil het nummer niet vrijgeven of het contract beeindigen zonder toestemming van de fleet manager (ik weet na dertien jaar niet meer wie dat kan zijn en mobistar geeft de naam niet uit privacy overwegingen)

Eens zien als ik de rekeningen niet meer betaal of ze die dan naar die fleet manager sturen.....pas dus op met businessabonnementen.

Ik moet nu proberen mijn businessabonnement om te zetten naar prepaid (maar dat staat mobistar dus ook niet toe) zodat MV het nummer kan overnemen.

Of hoe een goedkoop abonnement al jaren voor problemen zorgt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door Robby »

Zeg, dat is gewoon ssdgpi hoor.

Je moet vragen dat ze dat abonnement overzetten op een tempokaart.
Dan kun je zo overstappen.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door Robby »

Oh, dat tweede had je al geschreven :-)

Nee, echt geen probleem hoor.
Gewoon ssdgpi contacteren. Die zetten je abo over op een tempokaart en dan ben je vertrokken.

De reden dat ze zo voos doen is, dat 'wij' eigenlijk geen abo bij Mobistar hebben, maar een telefoon hebben van het bedrijf waar we bij werken. Eén van de voorwaarden om zo goedkoop te bellen, is dat 'het bedrijf' alles zelf regelt.
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Gratis internet op je gsm

Bericht door sledge »

lieve schat : de ssdgpi heeft er niets mee te maken en kan me ook niet helpen, we spreken over een abonnement van dertien jaar geleden......gemeentepolitie

en diegene die fleet manager was is al lang op pensioen of dood, wij dienden met 500 in te tekenen om zulk een goede voorwaarden te krijgen, daar kan zelfs ssdgpi niet tegen op. Dus zo simpel is het niet om even te veranderen.
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY