Vragen en antwoorden over : Sport tijdens de opleiding.

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

Dat is flink klote... Ik dacht gratis trainen maar zit er toch even ver naast!
Wat is het nut dan van een fitnesszaal als je er amper binnen geraakt.
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

BigV schreefCOLONInderdaad, buiten de uren gaat het niet. Aangezien het school sluit. Nu voor een abbo bij de fitness bij health city krijgt je 30% korting
Heb een gym gevonden ongeveer 4km verder in Merksem.
Dan kan ik dagelijks na de lessen daarheen joggen en gaan trainen.

Of is dit helemaal niet haalbaar qua tijdsverdeling volgens u?

Ik zou na de lessen joggen naar gym.
Daar dan trainen dan terug joggen naar station Antwerpen-Noorderdokken. Dan een goede 50min op de trein vooraleer ik thuis ben.
En dan studeren.
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door BigV »

Dat moet je zelf beslissen, ik weet niet hoelang je doet om met de trein terug thuis te zijn. Het school ben je meestal pas buiten om half vijf. Vergeet ook niet dat je soms dan wel een hoop gerief zult moeten meepakken tijdens het joggen.
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

Ik had gelezen dat we loopschoenen kregen op de school zelf. Maar moet je die dan verplicht op school laten? Of kan je ze voorbeeld meenemen naar huis om daar nog wat te joggen.
Ik dacht dat je zeker van alles iets op school moest laten zodat je ze ten allen tijde kon gebruiken.
Dus als je maar 1 paar loopschoenen krijgt, moet je ze dan verplicht op school laten?

Want anders ga ik morgen naar sportwinkel om een paar te gaan halen. Zodat ik vanaf 1 Juni kan beginnen joggen, ervoor nog niet :P
Nog genieten van mijn lui lekker leventje 8)
Gebruikers-avatar
Anneke
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2010, 13:33

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Anneke »

Hallo,

wordt er in het tijdens je opleiding ook opbouwend naar je examens toe fysiek getraind? ik ben namelijk door een val van de trap 3 maanden geleden mijn conditie wat kwijtgeraakt door een kleine blessure aan mijn knie, ik ben al 1 halve maand terug aan het lopen en het gaat goed nu ik ben nu bijna terug in goede conditie, wordt daar rekening mee gehouden? :eek:
Start opleiding Aspirant Agent op 01/06/2010 te Antwerpen campus Vesta
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

Maak je geen zorgen, tijdens de opleiding zal je meer dan genoeg fysiek bezig zijn.
Zelfs meer dan je wilt :P
Gebruikers-avatar
Anneke
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2010, 13:33

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Anneke »

Obey_The_Law schreefCOLONMaak je geen zorgen, tijdens de opleiding zal je meer dan genoeg fysiek bezig zijn.
Zelfs meer dan je wilt :P
Hoe meer sport hoe leuker :whoeha: Maar als je wat last hebt van je knie, word je daar dan op afgerekend ?
Start opleiding Aspirant Agent op 01/06/2010 te Antwerpen campus Vesta
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

afgerekend niet, het is geen georganiseerde mafia é :whoeha:
Maar je hebt een volledig jaar. Dus tijd genoeg om te trainen 8)

Jij start ook op 1 Juni zeker?
Gebruikers-avatar
Anneke
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2010, 13:33

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Anneke »

Obey_The_Law schreefCOLONafgerekend niet, het is geen georganiseerde mafia é :whoeha:
Maar je hebt een volledig jaar. Dus tijd genoeg om te trainen 8)

Jij start ook op 1 Juni zeker?
Ik start op 1 juni voor agent van politie, maar het is niet zo dat als je een kwetsuur na je selectieprocedure hebt opgelopen ze je zomaar van school mogen gooien wel? wegens ongeschikt ofzo...
Start opleiding Aspirant Agent op 01/06/2010 te Antwerpen campus Vesta
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

Daar heb ik geen weet van.
Is te zien hoe zwaar de blessure is volgens mij. Als je niet meer kan stappen dan is het normaal dat je niet kan starten.
Maar een lichte blessure kan je ook oplopen tijdens het jaar zelf. Zou me wel verwonderen dat ze je dan buiten kegelen tijdens het jaar.
Mss eens bellen naar jobpol? En anders wachten op de reactie van een 'deskundige' (lees: iemand die er meer over weet dan ik :P )
Gebruikers-avatar
Anneke
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2010, 13:33

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Anneke »

Obey_The_Law schreefCOLONDaar heb ik geen weet van.
Is te zien hoe zwaar de blessure is volgens mij. Als je niet meer kan stappen dan is het normaal dat je niet kan starten.
Maar een lichte blessure kan je ook oplopen tijdens het jaar zelf. Zou me wel verwonderen dat ze je dan buiten kegelen tijdens het jaar.
Mss eens bellen naar jobpol? En anders wachten op de reactie van een 'deskundige' (lees: iemand die er meer over weet dan ik :P )

Ik voel er nog weinig van, ik heb ook nog wat angst "tussen mijn oren" daardoor lijkt het alsof je meer pijn hebt. ik kan wel lopen, springen,....
maar toch bedankt x :whoeha:
Start opleiding Aspirant Agent op 01/06/2010 te Antwerpen campus Vesta
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Neo »

Obey_The_Law schreefCOLONMaar je hebt een volledig jaar. Dus tijd genoeg om te trainen 8)
1 jaar ?
Het eerste examen (coopertest, verspringen, shuttle-run, pompen en functioneel parcours) zijn er al na 4 maand. Veel tijd heb je niet als je nu nog aan je fysieke opbouw moet beginnen.
Ik heb mijn bijna allemaal achter de rug, vandaag was het examen boxen en self-defense en morgen is het functioneel parcour en dat is ook redelijk zwaar.
Dus best op voorhand wat met je fysiek bezig zijn kan geen kwaad. Maar als je nu reeds problemen hebt met je knie, bouw dan stilaan op, niet te veel forceren van in het begin.
Inspecteur Interventie
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Obey_The_Law »

Neo schreefCOLON
Obey_The_Law schreefCOLONMaar je hebt een volledig jaar. Dus tijd genoeg om te trainen 8)
1 jaar ?
Het eerste examen (coopertest, verspringen, shuttle-run, pompen en functioneel parcours) zijn er al na 4 maand. Veel tijd heb je niet als je nu nog aan je fysieke opbouw moet beginnen.
Ik heb mijn bijna allemaal achter de rug, vandaag was het examen boxen en self-defense en morgen is het functioneel parcour en dat is ook redelijk zwaar.
Dus best op voorhand wat met je fysiek bezig zijn kan geen kwaad. Maar als je nu reeds problemen hebt met je knie, bouw dan stilaan op, niet te veel forceren van in het begin.
Ik heb compleet geen conditie en ik wil dit gewoon opbouwen tijdens het jaar. Als man moet dat mogelijk zijn.
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door Neo »

Dat kan, maar hou er rekening mee dat je dat niet kan door enkel het lopen op school te gebruiken als sport.
Dat werd ons duidelijk gezegd bij het starten van de opleiding, minstens drie keer per week lopen thuis om je conditie op te bouwen.

Ik weet niet hoe het is op andere scholen, maar in het GIP loop je echt wel veel.
Inspecteur Interventie
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: sport tijdens de opleiding

Bericht door BigV »

Normaal is het ongeveer bij ons 1 keer in de week soms zit er een week tussen. Maar je hebt nog goede conditie: dat is krachtraining, conditie training, vrij sport, functioneel parcours. Lopen in het eerste deel gaat van 5 tot 9km. Deel 2 van 8km tot meer
BUTTON_POST_REPLY