Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door sassa »

@ Hasselaar

Daar moe je niet mee inzitten ze!
Ze bekijken of je verkeersovertrededingen hebt begaan, vragen naar je hobby's (wat doe je zoal in je vrije tijd) wat je van werk doet, en je motivatie waarom je bij de politie wil! Al bij al duurt dit zelfs niet superlang :wink: Eventueel heb je ook de kans om nog vragen te stellen ter voorbereiding voor de 4de proef! Bij mij duurde dit een half uurtje en het zat erop!
WPS klas 27
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Hasselaar »

sassa schreefCOLON@ Hasselaar

Daar moe je niet mee inzitten ze!
Ze bekijken of je verkeersovertrededingen hebt begaan, vragen naar je hobby's (wat doe je zoal in je vrije tijd) wat je van werk doet, en je motivatie waarom je bij de politie wil! Al bij al duurt dit zelfs niet superlang :wink: Eventueel heb je ook de kans om nog vragen te stellen ter voorbereiding voor de 4de proef! Bij mij duurde dit een half uurtje en het zat erop!


Weet je dan dadelijk of ze een positief dossier sturen naar brussel??
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door sassa »

@ Hasselaar

Op het einde van het gesprek zei de hoofdinspecteur dat ze een positief en gunstig verslag ging opsturen naar Brussel
WPS klas 27
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Hasselaar »

sassa schreefCOLON@ Hasselaar

Daar moe je niet mee inzitten ze!
Ze bekijken of je verkeersovertrededingen hebt begaan, vragen naar je hobby's (wat doe je zoal in je vrije tijd) wat je van werk doet, en je motivatie waarom je bij de politie wil! Al bij al duurt dit zelfs niet superlang :wink: Eventueel heb je ook de kans om nog vragen te stellen ter voorbereiding voor de 4de proef! Bij mij duurde dit een half uurtje en het zat erop!
De vraag naar je motivatie? is daar een geschikt antwoord voor?? vb??

Mvg
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door sassa »

@ Hasselaar

De motivatie is enorm belangrijk, want dit zal ook uitgebreid aan bod komen tijdens het gesprek met de selectiecommissie ... waarom wil je nu effectief bij de politie (dat was de vraag die ik kreeg)
De motivatie is bij ieder persoonlijk, ik zal hier niet uit de doeken doen wat ik als motivatie heb gezegd, dat moet je voor jezelf uitmaken hé :whoeha:
WPS klas 27
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door .Jonas »

Hasselaar schreefCOLON
De vraag naar je motivatie? is daar een geschikt antwoord voor?? vb??

Mvg
Kan zijn dat ik er ergens overgelezen heb maar, heb jij uw persoonlijkheidstest al afgelegd? Want voor die test moet je al zeker weten wat je motivatie is...
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Hasselaar »

Ik ben donderdag op gesprek geweest bij de commissaris, hij was heel positief en hij ging een positief verslag schrijven naar Brussel. In zijn ogen ging ik een goede politieagent worden, dus dat is positief. Ik was niet de braafste vroeger maar ik heb geen strafblad ofzo maar hij ging aan die feiten een positieve draai geven.
Nu weet ik niet of dat een doorslag geeft bij de selectiecommissie????
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Ambiorix »

Hasselaar schreefCOLONIk ben donderdag op gesprek geweest bij de commissaris, hij was heel positief en hij ging een positief verslag schrijven naar Brussel. In zijn ogen ging ik een goede politieagent worden, dus dat is positief. Ik was niet de braafste vroeger maar ik heb geen strafblad ofzo maar hij ging aan die feiten een positieve draai geven.
Nu weet ik niet of dat een doorslag geeft bij de selectiecommissie????
Ik hoop het want mijn gesprek voor mijn antecedentenonderzoek was ook heel positief :whoeha:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
Cynthia
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010, 13:12

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Cynthia »

Hallo,

ik ben reeds geslaagd voor alle selectieproeven. Maar moest nog afwachten op de uitslag van mijn antecedentenonderzoek en medisch onderzoek. Op mijn medische testen was ik geslaagd, het antecedentenonderzoek zou ook geen probleem geven volgens de inspecteur die mijn 'verhoor' gedaan heeft. Nu is mijn vraag aan jullie als volgend. Ben ik er nu zeker van dat ik mag starten met de opleiding in oktober? Ben nog nooit in aanraking geweest met het gerecht ofzo, wel enkele snelheidsovertredingen. Maar ja, wie niet? Hopelijk krijg ik snel terug post, want de zenuwen zijn er zeker en vast!

Groetjes
AINP PLOT Genk 2011
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door sassa »

@ Ambiorix

Succes vandaag :whoeha:

@Cynthia

Je attest van slagen reeds ontvangen of nog niet???
WPS klas 27
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Ambiorix »

sassa schreefCOLON@ Ambiorix

Succes vandaag :whoeha:

@Cynthia

Je attest van slagen reeds ontvangen of nog niet???
Thx Sassa, ik ben er al vanaf ondertussen. En zoals iedereen loop ik met het bekende gevoel rond. :wink:
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
Cynthia
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2010, 13:12

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Cynthia »

Hey,

ik heb bij de uitslag van mijn 4 proeven na de selectiecommissie een 'geschikt' bevonden attest gekregen. Met al mijn punten op van voorgaande proeven. Is dat wat je bedoelde?
AINP PLOT Genk 2011
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Rolmops1 »

Cynthia schreefCOLONHey,

ik heb bij de uitslag van mijn 4 proeven na de selectiecommissie een 'geschikt' bevonden attest gekregen. Met al mijn punten op van voorgaande proeven. Is dat wat je bedoelde?
Neen, nu zou je nog een attest van slagen krijgen voor de hele selectieprocedure.

Maar dat kan ff duren, ben er zelf ook al bijna een maand een half op aan het wachten.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door sassa »

@ Cynthia

Neen, ik bedoelde dat niet, je krijgt eerst die brief met je punten en nadien krijg je ook nog een attest van slagen waar ook een papier bijzit betreffende je schoolkeuze ... het is deze die ik bedoelde!

@ Rolmops1

Amai nog steeds dit niet ontvangen, dat duurt blijkbaar zeer lang bij jou ... ik had dat de dag na de brief waarin stond dat ik geslaagd was :-)
WPS klas 27
Rolmops1
__________________________
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2010, 09:55

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Rolmops1 »

@ sassa: ja inderdaad, maar bellen haalt niks uit 'het is de normale procedure'....
Heb nochtans een zuiver verleden dus daar heeft het zeker niets mee te maken. Eerder met op een grote stapel papier liggen tot dat men er tijd voor heeft om het te verwerken denk ik.
BUTTON_POST_REPLY