Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kyame1206 »

nummer11 schreefCOLONGedulde een mooie deugd Kyame?
Ik vrees dat dat dan serieus zal getest worden.
Reken maar op vertragingen met meer dan een jaar in jou situatie...
Je antecedentenonderzoek is trouwens lang niet alleen op lokaal vlak, ken er
ondertussen al heel wat die lokaal positief advies meekregen en al langer als een jaar
aan het wachten zijn/gewacht hebben op hun attest.

Damn... Ik hou jullie op de hoogte! Volgend jaar dan of zo... :eek:
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Dimitri »

Niet om jullie te ontmoedigen maar hou er rekening mee dat als jullie dan uiteindelijk toch slagen, het goed mogelijk is dat je dan nog een klein jaar moet wachten omdat de opleiding al vol is. Zo heeft een docent me deze week verteld dat ze nu voor de WPS met fysieke testen beginnen en dat al die kandidaten al niet meer in 2012 zullen kunnen starten omdat die nu al volzet is.
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kyame1206 »

Dimitri schreefCOLONNiet om jullie te ontmoedigen maar hou er rekening mee dat als jullie dan uiteindelijk toch slagen, het goed mogelijk is dat je dan nog een klein jaar moet wachten omdat de opleiding al vol is. Zo heeft een docent me deze week verteld dat ze nu voor de WPS met fysieke testen beginnen en dat al die kandidaten al niet meer in 2012 zullen kunnen starten omdat die nu al volzet is.
Ik had ook opgevangen dat ze door het tekort aan mensen wel een extra opleiding zouden starten na nieuwjaar of in mei... Januari is te kortbij denk ik maar er is toch nog een kans dat deze in mei wel zou doorgaan, ook omdat ze vanaf volgend jaar meer mensen per jaar willen laten starten. Iemand die hier informatie over heeft?
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Dimitri »

Het probleem is ook geld he. Zo financiert Antwerpen als ik me niet vergis zelf een extra opleiding om aan genoeg volk te komen en ik dacht dat de extra opleiding meestal daaruit ook voortvloeien. Zo zou PZ westkust ook al gekeken hebben om een extra opleiding te starten aan de WPS om zo meer volk te krijgen voor hun zone maar dat is hen een beetje te duur gebleken en ze zouden nu kijken voor een samenwerken met de Antwerpse politieschool. Of dat is toch het laatste dat ik daarover opgevangen heb.
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kyame1206 »

Dimitri schreefCOLONHet probleem is ook geld he. Zo financiert Antwerpen als ik me niet vergis zelf een extra opleiding om aan genoeg volk te komen en ik dacht dat de extra opleiding meestal daaruit ook voortvloeien. Zo zou PZ westkust ook al gekeken hebben om een extra opleiding te starten aan de WPS om zo meer volk te krijgen voor hun zone maar dat is hen een beetje te duur gebleken en ze zouden nu kijken voor een samenwerken met de Antwerpse politieschool. Of dat is toch het laatste dat ik daarover opgevangen heb.
Nu ja, het belangrijkste zal eerst slagen zijn, als je dan het attest krijgt dat je mag starten is dat al een zekerheid dat je mag beginnen, is het niet volgend jaar, dan maar het jaar erop :-D
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Dimitri »

Zo dacht ik er ook over. Ik had geen slechte job maar het was niet mijn ding toen ik aan de selectie begon. Mijn eerste test heb ik een domme fout gemaakt waardoor ik een jaar mocht wachten om die terug op te starten. Dan alles vlekkeloos doorlopen maar dat heeft bijna 11 maanden geduurd tegen dat alles rond was (tussen het inschrijven en de brief van slagen) maar dan had ik de pech dat de opleiding net vol zat maar kreeg ik te horen in augustus 2011 dat ik mocht starten in oktober 2012. In totaal dus een kleine 3 jaar erover gedaan.
KristofT
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2011, 11:16

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door KristofT »

Na 5 maanden te wachten heb ik uiteindelijk mijn attest van slagen en de brief met keuze van school aangekregen vanochtend!

Enorm veel stress die van mijn schouders valt, ik hoop voor diegenen die nog wachten dat jullie brief zo spoedig mogelijk mag aankomen!

Groetjes
Start opleiding AINP Juni 2012 Campus Vesta.
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Kev1n »

Even de situatie schetsen,

In oktober 2011 heb ik op 20 oktober de persoonlijkheidsproef voor agent gedaan en op 21 die voor inspecteur. Voor de cognitieve vaardigheidsproef was ik vrijgesteld door een eerdere procedure en ook over de fysieke proef (die nu tesamen valt met de cognitieve geloof ik maar in de tijd dat ik die vrijstelling behaald heb was dat nog een dag apart) werd ik niet opgeroepen. Een week later kreeg ik te horen niet geslaagd te zijn voor de persoonlijkheidsproef voor inspecteur maar wel voor agent.
We zijn dan eind oktober, randje november.

Midden november passeert mijn wijkagent voor het antecedentenonderzoek en maakt dit over naar Brussel.

Vandaag bel ik naar Brussel (op aanraden van de persoon die me de feedback ivm. persoonlijkheidsproef inspecteur verschat heeft) met de vraag of er ondertussen al enige vooruitgang bekend is in verband met mijn dossier.
De persoon van DSR wist me te zeggen dat de moraliteitscel nog bezig is met mijn dossier (we zijn nu maart he!!).

Nu begin ik me toch vragen te stellen, in mijn vorige selectieprocedure begon het antecedentenonderzoek pas als je geslaagd was voor fysiek en medisch, in afwachting van je selectiecommissie. Wil dit dan zeggen dat de volgende stap de selectiecommissie is of staat de medische en fysieke test me alsnog te wachten? DSR wist er volgens mij zelf geen antwoord op en kan het ook niet meer volgen. Iemand enig idee?

Groeten.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Alexander
Politie
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:20

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Alexander »

Dimitri schreefCOLONNiet om jullie te ontmoedigen maar hou er rekening mee dat als jullie dan uiteindelijk toch slagen, het goed mogelijk is dat je dan nog een klein jaar moet wachten omdat de opleiding al vol is. Zo heeft een docent me deze week verteld dat ze nu voor de WPS met fysieke testen beginnen en dat al die kandidaten al niet meer in 2012 zullen kunnen starten omdat die nu al volzet is.
Ze zouden dit jaar meer aspiranten opleiden (+- 1200-1300) als de regering het er mee eens is.
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door kirsten VdB »

Is dit voor elke school of enkel bij bepaalde scholen?
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Alexander
Politie
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:20

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Alexander »

kirsten VdB schreefCOLONIs dit voor elke school of enkel bij bepaalde scholen?
Geen idee.
Wim_VDV
Aspirant
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2011, 10:55

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Wim_VDV »

Bij deze heb ik vanavond mijn antecedentenonderzoek gehad :-D
De lokale commissaris is deze avond bij mij thuis geweest (op afspraak) en ik moet zeggen ik had wel zenuwen.
Hij heeft mij gerustgesteld door op alle vragen te antwoorden en veel info te geven over de werking van de politie in mijn zone. (en ook op ander vlak)
Hij wist inderdaad ook mijn geschiedenis bij de politie (niet dat die erg spectaculair was) en vroeg me zelfs hoe het met het geluidsoverlast was. (ik woon op een appartement en heb al twee keer de politie moeten bellen).

Hij heeft ook enkele tips voor de laatste proef meegegeven en zei dat hij het rapport deze week nog ging overmaken aan de korpschef en dus binnen een tweetal weken naar Brussel gestuurd wordt.
Al bij al een zeer aangenaam gesprek van toch een uur.
Ik kan al niet wachten tot de vierde en laatste proef !!! :mrgreen:
Proef 1 INP : Sportproef geslaagd / Cognitieve geslaagd 20.10.2011
Proef 2 INP : Persoonlijkheidsproef geslaagd 14.12.2011
Proef 3 INP : Medisch onderzoek geslaagd 17.02.2012
Antecedentenonderzoek : 12.03.2012
Proef 4 INP : Selectiecommissie geslaagd 13.04.2012
Start opleiding INP (WPS) : 01.10.2012
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Kev1n »

Vandaag weer eens gebeld. Dossier ligt nog steeds bij de moraliteitscel en zodra het licht op groen staat word ik op de hoogte gebracht.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ambiorix
__________________________
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2010, 06:59

Re: Het antecendentenonderzoek : wachten op uitslag

Bericht door Ambiorix »

Gisteren heb ik de brief in de bus gekregen dat ik geslaagd ben voor de hele selectieprocedure. Ik had er eigenlijk al niet meer op gerekend om nog antwoord te krijgen omdat ik vorig jaar in februari al m'n gesprek voor de selectiecommisie heb gedaan.
Ik ben ergens begin 2010 begonnen met de eerste proef, ik had nooit gedacht dat de selectie zolang ging duren.
Kandidaatstelling INP: 07/06/2010
Proef 1 AINP: Geslaagd op 10/8/2010
Proef 2 AINP: Geslaagd op 27/9/2010
Proef 3 AINP: Geslaagd op 10/11/2010
Proef 4 AINP: Geslaagd op 9/3/2011
Antecedentenonderzoek: 20/01/2011
Antecedentenonderzoek afgerond en bericht van slagen ontvangen 29/10/2012
BUTTON_POST_REPLY