WPS definitief naar Zedelgem

Forumregels
Afbeelding
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Dries »

Ik had het al hier en daar gehoord maar nu is het dus effectief zo ver. Het gaat zelfs sneller dan verwacht.
Politieschool verhuist naar Zedelgem

Leslokalen voortaan in voormalig militair domein

BRUGGE/ZEDELGEM - Eind volgende week verhuist de West-Vlaamse politieschool al zijn leslokalen van Brugge naar Zedelgem. Vanaf dan werken de 15 personeelsleden en 80 cursisten vanuit de voormalige militaire school langs de Diksmuidse Heirweg. Tom Le Bacq


De West-Vlaamse politieschool is volop aan het verhuizen. Tegen eind volgende week moeten alle diensten het gebouw op het provinciedomein Boeverbos in Sint-Andries Brugge verlaten hebben.

'Vanaf maandag 22 februari is het voormalige militair domein Kwartier Kapitein Stevens langs de Diksmuidse Heirweg in Zedelgem onze thuisbasis', zegt Marc Bloeyaert, de directeur van de West-Vlaamse politieschool.

'We zijn nu al volop dingen aan het verhuizen, in het weekend van 20 februari worden ook de telefoon- en internetaansluitingen definitief overgezet. Een aantal dingen, zoals de lessen sport en zelfverdediging, zijn zelfs vorige maand al naar Zedelgem verhuisd.'

De politieschool zal vanaf eind volgende week deel uitmaken van het grote opleidingscentrum voor politie-, brandweer-, ambulance- en andere veiligheidsdiensten dat het provinciebestuur in de voormalige legerkazerne wil realiseren. De provincie kocht de oude gebouwen een kleine twee jaar geleden voor ongeveer 4 miljoen euro. Een vzw die alle veiligheidsdiensten in West-Vlaanderen verenigt, staat in voor de inrichting en exploitatie van de oude kazerne.

'De verhuizing levert ons heel wat voordelen op', zegt Bloeyaert. 'Onze leerlingen zullen beter kunnen oefenen, en dat in samenwerking met andere hulpdiensten. We zullen op de site bijvoorbeeld een ongeval met gewonden kunnen simuleren, en aan die oefening ook ambulanciers en brandweerlui in opleiding laten deelnemen. Zo krijg je veel meer realistische oefensituaties.'

Aan de West-Vlaamse politieschool zullen dit jaar 80 leerlingen studeren. 'De opleiding begint dit jaar in oktober', zegt Bloeyaert. 'Maar daarbovenop hebben we hier nog een twintigtal mensen uit het middenkader die hier vorming krijgen, en daarbij komt nog een grote groep mensen die hier een aanvullende opleiding volgen. Vorig jaar hebben hier een kleine 5.800 mensen zo'n aanvullende lessen gekregen, goed voor ruim 80.000 lesuren. Maar we geven ook les aan externen: aan controleurs van de Mestbank bijvoorbeeld, die ook een proces-verbaal moeten kunnen opmaken, of aan boswachters.'

De gebouwen van de politieschool in het provinciedomein Boeverbos staan binnenkort dus leeg. 'Al blijft de eerstkomende maanden nog een klein onderdeel van onze school, het computerlokaal waar verschillende tests kunnen worden afgelegd, hier nog achter', zegt Bloeyaert. 'Maar het is de bedoeling dat we uiteindelijk volledig verhuizen. Onze 15 personeelsleden verhuizen dus allemaal mee.'

Zodra de politieschool weg is, zullen het Wivo, een vzw die opleidingen geeft aan medewerkers van onder gemeentebesturen, OCMW's en intercommunales, en de school voor bestuursrecht hun intrek nemen in de leslokalen. De politieschool is uiteindelijk 25 jaar gevestigd geweest in het Boeverbos.

'Onze school heeft ook nog een eigen schietstand, in de Oude Kortrijkstraat in Assebroek, en die blijft behouden', zegt Bloeyaert. 'Het is de schietstand van de militairen, die naast de onze ligt, die zal verdwijnen en plaats maken voor woningen. Maar de onze blijft in gebruik. Het is voorlopig te duur om een volledig nieuwe schietstand te bouwen in Zedelgem.'
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Elwinehn »

Weet iemand waar de school ligt in Brugge? ver van het oorspronkelijke gebouw?
Groetjes
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Dries »

Euhm? Wat vraag je nu precies?
Waar de oude onderofficierenschool is te Zedelgem?
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Elwinehn »

Dries schreefCOLONEuhm? Wat vraag je nu precies?
Waar de oude onderofficierenschool is te Zedelgem?
Ja inderdaad :)
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Dries »

euhm, aan de oude spoorweg (rechts als je van Jabbeke komt) inslaan op de hoofdstraat in Zedelgem
nogal hobbelig flutweggetje als ik me dat goed herinner
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Elwinehn »

Wauw als ik dat zo lees zal het wel een hele verandering worden tegenover de vorige lesjaren!

zal leuk worden!
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Maxiflo
Politie
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 16:53

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Maxiflo »

Er is allesinds voldoende plaats om alles op de site van de WPS te organiseren (buiten de schietstand die nog in Brugge ligt.). Vroeger was het van hot naar her lopen, Van de WPS naar Lombardsijde, naar Zedelgem naar het Jan Breydelstadion...
eMJee..
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 22:48

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door eMJee.. »

Elwinehn schreefCOLONWeet iemand waar de school ligt in Brugge? ver van het oorspronkelijke gebouw?
Groetjes
Diksmuidse Heirweg 6
8210 Zedelgem

Ligt toch op 10min rijden van Sint-Andries hoor. :wink:
Enkel voor de schietstand moet je nog naar Assebroek en daar doe je toch wel 20min over. Voor het zwemmen moet je ook nog terug naar Sint-Andries. Het computerlokaal zou normaal binnenkort verhuizen, anders moesten we ook naar Sint-Andries daarvoor...

De uren zijn ook verandert, stukken beter! :whoeha:
Mike
Aspirant
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2010, 16:37

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Mike »

eMJee.. schreefCOLON
Elwinehn schreefCOLONWeet iemand waar de school ligt in Brugge? ver van het oorspronkelijke gebouw?
Groetjes
Diksmuidse Heirweg 6
8210 Zedelgem

Ligt toch op 10min rijden van Sint-Andries hoor. :wink:
Enkel voor de schietstand moet je nog naar Assebroek en daar doe je toch wel 20min over. Voor het zwemmen moet je ook nog terug naar Sint-Andries. Het computerlokaal zou normaal binnenkort verhuizen, anders moesten we ook naar Sint-Andries daarvoor...

De uren zijn ook verandert, stukken beter! :whoeha:
Hoezo veranderd? Welke uren worden het nu?
Start opleiding INP: 1 oktober 2010 WPS
eMJee..
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 22:48

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door eMJee.. »

Mike schreefCOLONHoezo veranderd? Welke uren worden het nu?
8u20 starten de lessen, pauze om 10u;
10u20 starten de lessen, middagpauze om 12u;
12u40 starten de lessen, pauze om 14u20;
14u40 starten de lessen, einde om 16u20.

Beter dan vroeger dus, toen was het om 9u beginnen en pas om 17u30 gedaan... (en over de middag een uur pauze. :eek: )
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Dries »

Hmm, ik vond de oude uren een stuk beter :eek:
eMJee..
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 22:48

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door eMJee.. »

Dries schreefCOLONHmm, ik vond de oude uren een stuk beter :eek:
Eenmaal je ze gewend bent (wij zaten in die overgang) is het stukken beter hoor!
Anders was het 17u30 naar huis, om 18u30 thuis komen voor mij, dan moet ik kijken voor mijn dochter en eer ik voor school kon beginnen was het al 21u voorbij. :wink: Nadeel is dat het nu NOG vroeger opstaan is, en wat problemen met de opvang, maar voor alles is er een oplossing! :whoeha:
Dries
__________________________
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 02:10

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Dries »

De nieuwe uren zullen concreet inhouden dat ik vroeger dan de madam er uit moet (byebye ochtendseks) en 's avonds voor het eten moet zorgen omdat ik vroeger thuis zal zijn :|


edit, elke avond na school nog een uurtje gaan zwemmen, dat lost al de helft van het probleem op :whoeha:
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Elwinehn »

Kheb gisteren eens een kijkje genomen aan het blok waar de wps zal zitten in oktober,
en kmoet zeggen dat het er echt verlaten bijstaat, er zal nog veel werk aan de winkel zijn qua inrichting. Maar daar is er nog genoeg tijd voor denk ik :-)

greetz
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: WPS definitief naar Zedelgem

Bericht door Elwinehn »

Tis hier verdacht stil op de sectie van de wps! Waar zitten de mede-studenten!

Weet er iemand al iets meer over de nieuwe school, veranderingen?


groetjes
sam
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
BUTTON_POST_REPLY