De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
buzzy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2012, 09:46

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door buzzy »

Volgende week de uitslag van de 4de proef.
Ik heb vandaag gebeld naar Brussel en de contactpersoon vertelde me dat de deliberatiecommissie maandag samen
komt.

12 maart ben ik voor de selectiecommissie verschenen.
Dus als er nog personen geweest zijn,de ontknoping komt! :-)

grtjs!
Jeroenvdn
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014, 14:30

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Jeroenvdn »

buzzy schreefCOLONVolgende week de uitslag van de 4de proef.
Ik heb vandaag gebeld naar Brussel en de contactpersoon vertelde me dat de deliberatiecommissie maandag samen
komt.

12 maart ben ik voor de selectiecommissie verschenen.
Dus als er nog personen geweest zijn,de ontknoping komt! :-)

grtjs!

Ik heb mijn gesprek op 28 maart gehad.
Hopelijk wordt mijn dossier ook volgende week maandag al bekeken.
Anders zal het nog lang wachten worden op een nieuwe samenkomst
van de delibiratiecommissie.

Laat ons hopen :)
Inspecteur politiezone Aalst
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Mrblomme »

Heeft er iemand een idee om de hoeveel tijd die commissie samenkomt? Als ik hier sommige data bekijk zou ik concluderen dat dit maar één maal per maand is? Dan mag ik met mijn gesprek maandag wel een tijdje wachten aangezien ze vorige week nog samengekomen zijn...
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Amedee
Aspirant
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2013, 09:59

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Amedee »

Iemand van de DSR wist mij via telefoon te vertellen dat "als je de 15e april selectiecommissie hebt, ze tegen eind april/begin mei de deliberatie doen". Ik vermoed dus ook dat het een vaste periode is, 1 keer per de maand.
Inspecteur van Politie
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Mrblomme »

Matthijs schreefCOLONIemand van de DSR wist mij via telefoon te vertellen dat "als je de 15e april selectiecommissie hebt, ze tegen eind april/begin mei de deliberatie doen". Ik vermoed dus ook dat het een vaste periode is, 1 keer per de maand.
Hmmm hoja eind april cva nog... Kga ze dat daar morgen eens gaan vragen zie! :mrgreen:
De nodige portie stress is toch aanwezig, maar als dat gesprek even ""losjes"" gaat als bij de persoonlijkheidsproef zal ik al snel op mijn gemak zijn. :)
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
dartel
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 18:14

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door dartel »

Iemand een idee wanneer de deliberatiecommissie samenkomt in plot in Genk? Gisteren heb ik m'n gesprek gehad.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Sw@tLorD »

Heb net gebeld met DSR. 24 juli mijn gesprek gehad, maar er is niet geweten wanneer de deliberatiecommissie zal samenkomen.

:snif:
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door VRS »

Ah zo, geen wonder dat ik nog niets in mijn postbus gevonden heb (en ik begon al de postbode te verdenken van een fout :mrgreen: ). De selectiecommissie (meer bepaald de psychologe) vertelde me dat de uitslag normaal binnen de 2 weken zou moeten volgen (dus tegen volgende week woensdag)... Laten we hopen dat het niet langer zal zijn voor ons.
Sw@LorD, jij bent ook in Etterbeek voor de selectiecommissie moeten verschijnen eh?
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Sw@tLorD »

Dat klopt Hielcom. Etterbeek, 2e verdiep :)

Ik zou graag in oktober starten aan Vesta, maar ik vrees ervoor. Ik zit ook met 1.5 maand opzeg bij mijn huidige werkgever.
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Dorien11
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013, 13:15

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Dorien11 »

Hallo,

ik heb mijn gesprek 28 juli in het plot gehad (wat overigens hel was!! 2u binnen geweest) En heb net met DSR gebeld en de volgende deliberatiecommissie zou 13 augustus bijeen komen.

Grtz
Dorien11
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013, 13:15

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Dorien11 »

Hallo,

ik heb mijn gesprek 28 juli in het plot gehad (wat overigens hel was!! 2u binnen geweest) En heb net met DSR gebeld en de volgende deliberatiecommissie zou 13 augustus bijeen komen.

Grtz
Stijnbckx
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2014, 11:18

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Stijnbckx »

Ik heb 2-3 weken geleden ongeveer mijn resultaten gekregen van de psychologische testen. Hier was ik geslaagd en nu ben ik me wat voor aan het bereiden op de selectiecommissie. Nu las ik hier op het forum dat de medische testen sinds 1/1/2014 pas na de selectiecommissie komen. Klopt dit want op de site jobpol staat het nog steeds andersom. Ik heb de laatste 3 dagen al 5x per dag naar de nummer gebeld die op de papieren staan maar ik krijg echt niemand beet, iemand hier een idee van? :eek:

Ook heb ik een vraag ivm het antecedenten onderzoek. Hoe krijg je deze resultaten te horen? En moet iedereen sowieso op gesprek bij je wijkagent of is maar in sommige gevallen? :)

Alvast bedankt! :)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door VRS »

Stijnbckx schreefCOLONIk heb 2-3 weken geleden ongeveer mijn resultaten gekregen van de psychologische testen. Hier was ik geslaagd en nu ben ik me wat voor aan het bereiden op de selectiecommissie. Nu las ik hier op het forum dat de medische testen sinds 1/1/2014 pas na de selectiecommissie komen. Klopt dit want op de site jobpol staat het nog steeds andersom. Ik heb de laatste 3 dagen al 5x per dag naar de nummer gebeld die op de papieren staan maar ik krijg echt niemand beet, iemand hier een idee van? :eek:

Ook heb ik een vraag ivm het antecedenten onderzoek. Hoe krijg je deze resultaten te horen? En moet iedereen sowieso op gesprek bij je wijkagent of is maar in sommige gevallen? :)

Alvast bedankt! :)
De volgorde van de proeven is inderdaad veranderd zodat de selectiecommissie sinds dit jaar de derde proef is en de medische proef de vierde. De deliberatiecommissie die over gans je selectieprocedure (dus de proeven en het milieu- en antecedentenonderzoek) oordeelt, komt wel nog steeds samen na het afleggen van de proef bij de selectiecommissie (en dus niet na de medische proef). Enkel als er iets mis is op medisch vlak kan het zijn dat de deliberatiecommissie opnieuw moet beslissen. Dat is voor zover ik weet de praktijk tot op heden (rechtstreeks vernomen van een CP die bij DSR werkt).

Het milieu- en antecedentenonderzoek zal voor jou binnenkort plaatsvinden. Het houdt in dat DSR de lokale politie van jouw zone belast met het controleren van, inderdaad, je omgeving en je geschiedenis. Een deel gebeurt achter de schermen (dus je hebt er geen weet van), een ander deel is het gesprek dat ze doen met je. Hiervoor komen ze normaal gezien langs bij je thuis (al hebben sommige korpsen (nog) de gewoonte om je te ontbieden op hun commissariaat). Ze doen dat normaliter ook onaangekondigd, maar als je niet thuis bent of als ze willen vermijden dat ze langskomen wanneer je er niet bent, bellen ze meestal om af te spreken. Dat gesprek is in sommige zones met de bevoegde wijkinspecteur, in andere zones dan weer met een commissaris die deze specifieke taak behartigt. Het onderzoek en gesprek verloopt volgens een standaard checklijst. Voorbereiden daarop kan je niet echt doen, maar de gemotiveerde kandidaat neust natuurlijk rond op dit forum om te weten wat hij of zij kan verwachten daaraan, zodat hij of zij toch wat voorbereid is.... Je krijgt geen beslissing of 'resultaten' meegedeeld daarvan. Als het lang duurt tegen dat je uitgenodigd wordt voor de volgende proef (ik spreek van meer dan 1 of 2 maanden), neem dan gewoon contact op met je korps en DSR.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door VRS »

Omdat ik ook vandaag nog niets ontvangen heb van brief en er geen volledige duidelijkheid is over wanneer de deliberatiecommissie samenkomt om over de uitslag te beslissen, heb ik zojuist ook gebeld naar DSR. De man die ik aan de telefoon kreeg zei meteen na mijn datum van de proef (23 juli) gehoord te hebben dat hij geen uitslag daarvan had en dat de deliberatiecommissie samenkomt op 12 augustus daarvoor. Hij bevestigde dat de brief met uitslag pas daarna bezorgd zou (kunnen) worden. Dus dat laat nog een goeie 2 weken op zich wachten.

Mogelijk is de datum bij mij 12 augustus omdat ik mijn proef vroeger dan Dorien11 aflegde (jij spreekt van 13 augustus).
Lotje
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014, 06:19

Re: De Deliberatiecommissie : vragen en antwoorden

Bericht door Lotje »

Dorien11 schreefCOLONHallo,

ik heb mijn gesprek 28 juli in het plot gehad (wat overigens hel was!! 2u binnen geweest) En heb net met DSR gebeld en de volgende deliberatiecommissie zou 13 augustus bijeen komen.

Grtz
Hey Dorien, was het zo een hel, jou gesprek in het PLOT?
Ik moet daar aanstaande dinsdag voor de commissie verschijnen..
Hopelijk duurt het bij mij geen 2uur..
BUTTON_POST_REPLY