Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Elwinehn
Aspirant
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2010, 21:23

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Elwinehn »

Dat is waar, al vindt ik het voorbarig dat ze dit nu al vragen, want we zitten nog niet eens in onze opleiding,

maar hoe vroeger hoe beter zeker? :D
Why is it divine or human? Can't human be divine?

Start opleiding wps okt '10
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

:whoeha: Nuja, ik heb niet getekend en ik ben daar blij om,hoop alleen dat ik toch nog in oktober dit jaar zal mogen starten. Maar het lijkt mij zinloos om een keuze te maken waar je niet volledig achter staat gewoon omdat je zeker dit jaar je opleiding zou kunnen starten..
Mike
Aspirant
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2010, 16:37

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Mike »

lecoutre schreefCOLON:whoeha: Nuja, ik heb niet getekend en ik ben daar blij om,hoop alleen dat ik toch nog in oktober dit jaar zal mogen starten. Maar het lijkt mij zinloos om een keuze te maken waar je niet volledig achter staat gewoon omdat je zeker dit jaar je opleiding zou kunnen starten..
Deze brief heeft volgens mij niets te maken met het feit dat je al dan niet in oktober mag starten... ALS je voor 1 van die 4 zones kiest, dan krijg je NA de opleiding (in de zone die je gekozen hebt dus) voorrang op de mensen die het klassiek traject gekozen hebben... Dus bvb: je twijfelt om na je opleiding in PZ Antwerpen te beginnen, en je antwoordt op die brief dat je gewoon het klassiek traject volgt, omdat je het nog niet zeker bent, dan krijgen de mensen die er in die brief wel voor gekozen hebben om direct na de opleiding in de PZ Antwerpen te beginnen, voorrang.

En als je van plan bent om bvb ergens in West-Vlaanderen aan de slag te gaan, dan heeft deze brief (of je antwoord erop) totaal geen invloed hierop.. het zou enkel iets uitmaken als je daadwerkelijk na je opleiding voor 1 van deze 4 zones kiest.

Alé, dat denk ik toch hé
Start opleiding INP: 1 oktober 2010 WPS
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

@Mike
Hopelijk heb je daar gelijk in :-) Dat zou een hele opluchting zijn.
Varre
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2010, 17:15

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Varre »

@ mike

je antwoord is volledig correct. Deze brief had niets te maken met het al dan niet kunnen starten in oktober :-)

dus rustig blijven mensen :-)
start opleiding INP WPS : 01/10/2010
Jessy..
Aspirant
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2010, 19:44

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Jessy.. »

Zijn jullie daar zeker van?

Ik heb deze voormiddag gebeld ( naar brussel) om meer info te vragen over de desbetreffende brief. Daar hebben ze mij WEL gezegd dat er chronologisch zou kunnen geschrapt wordt als er voldoende mensen zouden tekenen. Dus wel voor de opleiding hoor..
Start opleiding in PIVO op 1 oktober
Mike
Aspirant
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2010, 16:37

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Mike »

Jessy.. schreefCOLONZijn jullie daar zeker van?

Ik heb deze voormiddag gebeld ( naar brussel) om meer info te vragen over de desbetreffende brief. Daar hebben ze mij WEL gezegd dat er chronologisch zou kunnen geschrapt wordt als er voldoende mensen zouden tekenen. Dus wel voor de opleiding hoor..
Alé denk er eens over.. hoe kunnen ze je nu (zelfs al VOOR de opleiding) verplichten om al te tekenen voor 1 van deze 4 zones? Voor ons (meestal West-Vlamingen) zijn deze zones ook nogal ver hé.. Moesten er een aantal West-Vlaamse PZ's tussen hebben gezeten, dan zou het misschien kunnen (ook al zou ik het nog altijd verkeerd vinden om je voor zoiets te schrappen..)

Als ze dit echt hebben gezegd aan de telefoon kan dat hoogstens een poging zijn om de mensen wel te doen tekenen, omdat ze in die zones een tekort hebben.. ze hopen misschien dat sommige mensen bang worden en daarom al tekenen.
Start opleiding INP: 1 oktober 2010 WPS
Jessy..
Aspirant
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2010, 19:44

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door Jessy.. »

Ik zeg niet dat ik dat zelf niet absurd vind wat ze zeggen hé en ook ik denk dat ze ons vooral bang willen maken. Maar ik zeg maar wat ze me gezegd hebben aan telefefoon. Ze had me er ook wel duidelijk bijgezegd dat het waarschijnlijk geen probleem zou vormen voor de scholen buiten Brussel en Antwerpen (omdat er daar inderdaad waarschijnlijk niet veel mensen gaan tekenen), maar dat het wel misschien een probleem zou zijn voor de mensen die naar de Brusselse en Antwerpse scholen gaan.
Je mag niet vergeten dat dit voor sommigen ook een aantal voordelen biedt; oa je hebt meteen werk na je opleiding. Diegene die er in de buurt wonen waren er misschien al van plan om te gaan werken, dus dan is tekenen zeker een voordeel.
Ik weet dat er voor de meesten veel nadelen aan verbonden zijn, maar dat is niet voor iedereen zo denk ik..
Start opleiding in PIVO op 1 oktober
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

Ik had een mail gestuurd naar de selectiedienst de dag dat ik die brief gekregen heb en ik heb daar vanmorgen telefonisch antwoord op gekregen. Blijkbaar is het wel zo dat het gaat om prioritaire toelating bij de opleiding, maar ze zei zelf dat de kans klein was dat er heel veel mensen zouden tekenen in West-Vlaanderen, dus normaal hoeven we niet te vrezen :-) Ze zei ook ze dus eerst de mensen toelaten die getekend hebben en dat de opleiding dan verder aangevuld wordt met mensen in chronologische volgorde van inschrijving voor de selectie. Iemand die zich dus vorig jaar inschreef krijgt dus voorrang op iemand die zich bv dit jaar inschreef.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door sassa »

Ah dat is interessant om te weten, dus ik nog 'hopelijk' deze zomer de laatste proef kan afleggen, zou het uds toch nog kunnen dat ik aan de opleiding in oktober zal kunnen starten vermits ik me al langer heb ingeschreven :wink: :wink:
WPS klas 27
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

@sassa: Van wanneer ben je wel al bezig met je selectie?
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door sassa »

@ Lecoutre
Vorig jaar juli ... dus .....
Nuja, ik geduldig aan het wachten voor mijn antecedentenonderzoek en hopelijk nog deze zomer de 4de proef, want het duurt al een hele tijd ... fingers crossed!
WPS klas 27
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

Das idd al een heel eind. Ik ben vorig jaar in maart begonnen en weet van eind mei dat ik mag beginnen. Bij mij heeft het ook lang geduurd vooraleer ik de 4de proef mocht doen. Ik heb drie maand en een half moeten wachten, maar eens ze mij gebeld hadden mocht ik de week erna al gaan dus laten we hopen dat dat bij jou ook het geval zal zijn é :-)
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door sassa »

pfff zolang nog wachten ..... hoop dat ik snel iets hoor! Maar je erin opjagen helpt ook niet hé :wink:
WPS klas 27
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: Aanvang opleiding Oktober 2010 (Wps)

Bericht door lecoutre »

Ja, ze nemen nogal hun tijd ja :p Ik heb toen ook zelf een keer gebeld om te weten wanneer ik ongeveer zou kunnen gaan, maar ze konden mij toen geen antwoord geven...
BUTTON_TOPIC_LOCKED