Nog niet geslaagd voor de derde proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Titatovenares »

Ik heb net mijn 3de proef achter de rug, alles was ok, behalve de Cooper
ben opgestaan met een verkoudheid en heb heel de piste gehoest ... op een halve ronde na heb ik het dus niet gehaald
gelukkig mag ik de Cooper snel opnieuw doen want je moet voor de sportproeven blijkbaar geen jaar wachten als je er niet door bent :P gelukkig maar!
zo weten jullie het ook :) moest je een slechte dag hebben op de sportproeven ..niet getreurd!
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Nicxa »

Je moet nog afwachten of je medisch ook geslaagd bent, meestal vinden ze daar ook nog iets waarvoor je niet goedgekeurd wordt. :-)
In ieder geval veel succes bij de volgende keer met je coopertest!

Greetz!
promotie 25 Campus Vesta 2010
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Neo »

Idd. Mijn proeven waren ook allemaal ok maar de brief van de medische dienst vertelde mij dat ze geen uitspraak konden doen aan de hand van de resultaten van het EKG.
Ik moest naar mijn cardioloog en die moest uitsluitsel geven. Gelukkig was die positief en kon ik verder.
Resultaat, 4 maand vertraging in het dossier.
Inspecteur Interventie
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Iced_Max »

Als je de coopertest niet positief aflegt wordt je niet weerhouden.

Wel mag je de coopertest opnieuw doen en je moet daar geen jaar voor wachten.

Het is aan u om meer te trainen,...als je eenmaal vindt dat je er klaar voor bent, dien je zelf contact op te nemen met de selectiedienst om alzo een datum vast te leggen.

U moet die dag enkel de coopertest opnieuw doen, u hebt een vrijstelling voor de shuttle run en de evenwichtsbalk.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Kenny VDM »

Ik heb een tijdje geleden wel vernomen dat de fysieke proeven ( shuttle-run, cooper, evenwichtsbalk) gaan veranderen in de vorm van een functioneel parcours.
Vandaag heeft de examenafnemer dit ook bevestigd aangezien er 2 deelnemers niet door waren, zei moeten dus nu het parcours doen als ze niet zouden terug komen in december met gevolg dat hun vrijstellingen zouden vervallen van de proeven waar ze nu voor geslaagd waren.

Functioneel parcours treedt in voegen vanaf 1 januari

Ik kan er wel bij vermelden dat het makkelijker zou zijn dan de huidige proeven volgens de examenafnemer althans.
In opleiding @ PIVO AINP28
Jean-klop
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:08

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Jean-klop »

Kenny VDM schreefCOLONIk heb een tijdje geleden wel vernomen dat de fysieke proeven ( shuttle-run, cooper, evenwichtsbalk) gaan veranderen in de vorm van een functioneel parcours.
Vandaag heeft de examenafnemer dit ook bevestigd aangezien er 2 deelnemers niet door waren, zei moeten dus nu het parcours doen als ze niet zouden terug komen in december met gevolg dat hun vrijstellingen zouden vervallen van de proeven waar ze nu voor geslaagd waren.

Functioneel parcours treedt in voegen vanaf 1 januari

Ik kan er wel bij vermelden dat het makkelijker zou zijn dan de huidige proeven volgens de examenafnemer althans.
Heb je daar iets meer informatie over? Hoe dat precies in zijn werk zal gaan en zo? Ik zou alvast "een gat in de lucht springen" als die oefening met die evenwichtsbalk er niet meer bij zit :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Kev1n »

Ik denk wel dat er dan nog een evenwichtsoefening tussen zal zitten als ik me niet vergis, of het in de vorm van zo'n balk zal zijn dat is iets anders.. Echt Jean-Klop, als je dat enkele keren gedaan hebt ga je merken dat het gewoon een knop omdraaien is!

Je "moet" voor je uit kijken en een referentiepunt zoeken, daarna schuif je gewoon met de zijkant van je voet tegen de zijkant van de balk aan, stapje per stapje.
Als je voelt dat je je evenwicht gaat verliezen, hurk een klein beetje dieper door waardoor je middelpunt lager komt te liggen en je kan terug naar een vertrouwde
vertrekstand terugkeren. Gewoon doen, dat lukt wel!!!
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door BigV »

Functioneel parcours, das ook weer iets nieuws als ze dat gaan doen voor de selectie proeven. Lijkt mij niet echt logisch, aangezien je toch een paar keer moet oefenen om vlot over elk obstakel te gaan. Trouwens het maakt niet veel verschil hoor coopertest of functioneel parcours. Je moet voor beide op het einde zonder adem zitten. ;)
Bulleke76
Politie
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 11:12

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Bulleke76 »

Als je fysiek in orde bent mogen de sportproeven geen enkel probleem zijn. Weet je van jezelf dat lopen niet je sterkste kant is,TRAIN DAN! Je weet het lang genoeg op voorhand. De balk is iets anders, als je een beetje hoogtevrees hebt kan je het moeilijk hebben. Het is hier al gezegd geweest, als je op de balk staat mag je absoluut niet naar bededen kijken. Focus je op een punt voor je en blijf ernaar kijken. Misschien nog een kleine tip: wanneer je je verplaatst op de balk moet je voet altijd contact blijven houden met de balk. Zet je stap voor- of achterwaarts, glij dan met je binnenkant van je voet tegen de zijkant van de balk. Zo weet je precies waar de balk is en kan je geen misstap doen wanneer je je voet terug op de balk plaatst.
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Kenny VDM »

Idd op het functioneel parcours zal ook een evenwichtsbalk aanwezig zijn zoals ik vernomen heb van de examenaflegger gisteren, maar deze dient enkel voorwaarts genomen te worden.

Wat de evenwichtsbalk betreft bij de huidige proef heeft ieder zo zijn methode (ikzelf heb continu naar de balk zelf gekeken en ging heel vlot voor -en achterwaarts), heb er totaal niet op geoefend maar mijn tijd nuttig in het lopen gestoken, met als resultaat dat ik 2600m heb kunnen afleggen dus zoals bulleke 76 zegt trainen is de boodschap.
In opleiding @ PIVO AINP28
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Kev1n »

Ik heb hierover gegoogled en gevonden:

REKRUTERING - In de aanloop naar een 'vernieuwd concept van selectie' heeft de politie intussen haar medische selectiecriteria voor kandidaten voor een uniformfunctie gewijzigd.


Nieuw selectieconcept: visie op middellange en lange termijn

Sinds geruime tijd werkt de politie aan een vernieuwd selectieconcept, waarbij het medisch-fysische gedeelte van het selectietraject voor uniformfuncties grondig wordt herzien. De brede bedoeling van deze herziening bestaat erin het arbeidsgeneeskundig onderzoek van kandidaat-politieambtenaren te laten aansluiten bij de gewijzigde wetgeving terzake en de klassieke sportproeven, zoals ze tot op heden bestaan, te laten evolueren naar een functioneel parcours, zeg maar een fysiek parcours dat de kandidaten moeten afleggen.

...

Nieuwe medische selectiecriteria: toepasselijk vanaf 15 mei 2009

De Minister van Binnenlandse Zaken, de heer Guido De Padt, heeft, aansluitend bij het akkoord in het onderhandelingscomité van de politiediensten van 10 december 2008, zijn goedkeuring verleend aan de politie om deze onderhandelde nieuwe medische selectiecriteria al toe te passen en de kandidaat-politieambtenaren, die voldoen aan deze gewijzigde criteria en slagen voor het geheel van de selectieketting, toe te laten de basisopleiding aan te vatten.

Concreet betekent dit dat de kandidaten, die al ingeschreven waren voor 15 mei 2009, hun selectieketting verder doorlopen en op hen de oude medische selectiecriteria zullen worden toegepast, behalve wanneer wordt vastgesteld dat het nieuw medisch selectieprofiel een gunstiger criterium vaststelt. Dan kunnen deze kandidaten eveneens genieten van dit gunstiger criterium. Kandidaten die zich vanaf 15 mei 2009 inschrijven, doorlopen de selectieketting met toepassing van het nieuw medisch selectieprofiel.

Op dit moment worden de sportproeven, in afwachting van de inwerkingtreding van het functioneel parcours, inhoudelijk nog niet aangepast. Ze blijven dus bestaan uit:

* een evenwichtsproef;
* een shuttle-run;
* een cooper test.
Bron: http://www.jobpol.be/nl/home/nieuws_det ... 0cff62ad4/ , 18/05/2009.

Maar! In hoeverre is dit nog up-to-date?
Ik lees hier dat mensen nog steeds het oude regime moeten afleggen ook al zijn ze na 15 mei ingeschreven.. Heeft er iemand recentere info?
Of concrete info ipv direct te zeggen vanaf 1 januari 2010 en daarmee punt andere lijn?

Grtn
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Kenny VDM »

De minister van binnelandse zaken is ondertussen ook al veranderd dus denk ik niet echt dat je er staat mag op gaan dat deze regel al in voegen is, ik heb mij in september ingeschreven en heb de fysieke proeven zoals ze nu gekend zijn nog gedaan, dit was op 4 december, volgens de examenaflegger zou het functioneel parcours in voegen treden begin januari.

Als je daar echt duidelijkheid omtrent wil bel je beter is naar de dienst rekrutering denk ik.
In opleiding @ PIVO AINP28
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door Titatovenares »

Trainen is inderdaad de boodschap, maar ik kan je met het hand op mijn hart zeggen dat ik normaal gezien nog 2 rondes over ging hebben, maar als je het gehele parcours al hoestend en proestend aflegt met een zware verkoudheid, haalt het niet veel uit ...
start to run is een echte aanrader voor zij die willen trainen en van bijna 0 beginnen.
Ik heb echter gehoord dat als je je sportproeven onder een bepaald regime begint (cooper, evenwicht en shuttle), je niet moet overstappen op dat functioneel parcours, maar dat wel mag als je denkt dat het voor jou gunstiger is en natuurlijk als het dan al in voege is.
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
float

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door float »

Vanaf 01 januari 2010 zal op 2 à 3 sites het functioneel parcours aanwezig zijn, alle kandidaten zullen dit parcours ondergaan, tegen de zomer 2010 zal het parcours in alle politiescholen aanwezig zijn.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Nog niet geslaagd voor de derde proef

Bericht door sassa »

Ik zou liever gewoon de coöpertest opnieuw doen voor mijn eventuele herkansing dan dit functioneel parcours hoor ... aan het lopen kun je werken, maar dat parcours .. ik weet niet hoor!
Nuja, ik wacht nog steeds op me verlossende brief (op 9 november sporttesten gaan afleggen) en ik hoop dan ook dat indien het voor me coöpertest negatief is, dat ik zo snel mogelijk een nieuwe afspraak kan maken en liefst natuurlijk geen parcours hoef af te leggen!!!
WPS klas 27
BUTTON_POST_REPLY