Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Josme
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2014, 11:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Josme »

Bijna 6 weken na datum het minder leuke nieuws gekregen dat ik niet geslaagd ben.
Nog een jaar langer wachten voor ik kan gaan doen wat ik wil doen :cry:
Bevestiging van inschrijving AINP: 20/07/2014
Cognitieve vaardigheidsproef: Vrijgesteld
Functioneel Parcours: 05/08/2014
Persoonlijkheidsproef: 03/10/2014
Antecedentenonderzoek: Positief
Interview voor de Commissie: 05/03/2015
Medische geschiktheidsproef: ...
toest
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2014, 10:25

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door toest »

Ook ik, na 6 weken, gisteren nieuws gekregen en spijtig genoeg voldoe ook ik niet aan 'het competentieprofiel'. Voor mij eindigt het dus na de selectiecommissie. Moet wel zeggen dat ik (en anderen uit mijn omgeving) mij totaal niet herkennen in die scores die worden gegeven. Misschien dat ik wel wat feedback ga vragen ivm. die scores. Heeft iemand een idee welke onderdelen je opnieuw moet doen als je beslist om je terug kandidaat te stellen volgend jaar? grtz
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Addajajatu »

toest schreefCOLONOok ik, na 6 weken, gisteren nieuws gekregen en spijtig genoeg voldoe ook ik niet aan 'het competentieprofiel'. Voor mij eindigt het dus na de selectiecommissie. Moet wel zeggen dat ik (en anderen uit mijn omgeving) mij totaal niet herkennen in die scores die worden gegeven. Misschien dat ik wel wat feedback ga vragen ivm. die scores. Heeft iemand een idee welke onderdelen je opnieuw moet doen als je beslist om je terug kandidaat te stellen volgend jaar? grtz
Niet opgeven. Veel kandidaten slagen pas na de 2e of 3e keer.

Ik zou zéker feedback vragen. Dat kan nuttig van pas komen bij alle eventuele toekomstige sollicitatieprocedures. Zo hoor je eens hoe de selectiedienst jouw gedrag en uitleg interpreteert, en dan kan jij nagaan waarom zij jou scores toekennen waar jij jezelf niet in herkent.

Wat betreft de opnieuw af te leggen onderdelen: dat zal afhangen van de selectiedienst en valt helaas niet te voorspellen.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
duntec
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2015, 14:07

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door duntec »

ikzelf heb vandaag mijn brief ook ontvangen, helaas er niet door voor de jury... zoals andere voor mij al zeiden scores die niemand begrijpt zoals heel laag normbesef en integriteit..
Dit was al mijn 2de poging op de selectieprocedure. Ik ga zowiezo voor een derde poging gaan maar ik wilde eigenlijk horen of iemand ervaring heeft met het in beroep gaan tegen de beslissing? Er staat namelijk dat je tot 60 dagen na ontvangst voor een nietigverklaring van deze resultaten kan gaan dus misschien dat ik op deze manier nogmaals beoordeeld kan worden zonder weer een heel jaar te moeten wachten om alle proeven opnieuw te mogen doen.
Pouladora
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2014, 06:08

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Pouladora »

Rutger schreefCOLONHey

Momenteel staan er geen plaatsen open voor het agenten kader.

De selectieproeven zijn juist hetzelfde voor agent als inspecteur. Deze worden anders beoordeeld maar zijn daarom niet simpel.
Je moet wel weten dat het agentenkader iets anders is dan het basiskader. Dus zoek hier zeker eerst wat over op.

Wacht verder eerst uw feedback af. En blijf kalm aan de telefoon want ze noteren wat je zegt. Als je de feedback hebt gekregen is het aan u om daar aan te werken. Zo kan je op de commissie laten zien dat je iets doet met de feedback en dat je er aan werkt.

Informeer ook even of je geen vrijstelling hebt voor de persoonlijkheidsproef (ik denk 2 jaar geldig). Het kan zijn dat je nadien enkel nog de commissie moet doen.

veel succes
Hey Rutger

Onlangs kreeg ik ook mijn brief dat ik niet geslaagd was voor de commissie. Ook heb ik feedback gevraagd.
Toen ze mij hadden gebeld had ik mezelf afgezonderd, om zo weinig mogelijk lawaai te hebben en alles kon opschrijven(dit was tijdens mijn werkuren en vroeg wel om na 16 uur te bellen).
Tijdens het gesprek aan de telefoon kwam er net mensen binnen op de plaats waar ik was en ze maakten redelijk wat lawaai.
Dit zal waarschijnlijk niet goed overkomen.. En aangezien ze opschrijven wat je allemaal zegt aan de telefoon en waarschijnlijk ook dit?
Ik kon er natuurlijk ook niet aan doen. Met gebarentaal vroeg ik wel of ze wat stiller wouden zijn natuurlijk.
Aangezien ik vroeg om na 16 uur bellen, was het om dit te vermijden.

Volgend jaar in februari probeer ik nog eens opnieuw. En blijkbaar moet ik alles opnieuw doen klopt dit?
De fysieke en pers.proef ? (cognitieve heb ik vrijstelling voor)

Groetjes
Startdatum: 03/04/2017 Paulo
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kevin_Fox »

Niet geslaagd, echt kutgevoel.
Verdomme zeg...zoveel woorden schieten me tekort....
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kAP »

Den deze ook NIET geslaagd :(
Ik snap niet hoe perfect je echt moet zijn en hoeveel geluk je moet hebben om erbij te horen?!
Echt een onbeschrijfelijk slecht gevoel nu!
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kevin_Fox »

duntec schreefCOLONikzelf heb vandaag mijn brief ook ontvangen, helaas er niet door voor de jury... zoals andere voor mij al zeiden scores die niemand begrijpt zoals heel laag normbesef en integriteit..
Dit was al mijn 2de poging op de selectieprocedure. Ik ga zowiezo voor een derde poging gaan maar ik wilde eigenlijk horen of iemand ervaring heeft met het in beroep gaan tegen de beslissing? Er staat namelijk dat je tot 60 dagen na ontvangst voor een nietigverklaring van deze resultaten kan gaan dus misschien dat ik op deze manier nogmaals beoordeeld kan worden zonder weer een heel jaar te moeten wachten om alle proeven opnieuw te mogen doen.
Idem hier, ik krijg voor integriteit en normbesef een 1... no offence, maar men kan de bal niet meer verkeerd slaan dan dit.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel was de hoofdreden waarom ik deelnam aan de proeven.... :roll:

en ter info: neen dat kan je niet, Raad Van State gaat over het vormelijke, de vormvereisten waar uw brieven die je krijgt aan moeten voldoen. Inhoudelijk spreken ze zich niet uit.
Dit leidt tot absurde situaties soms maarja...
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
thomasinos
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2014, 09:50

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door thomasinos »

kAP schreefCOLONDen deze ook NIET geslaagd :(
Ik snap niet hoe perfect je echt moet zijn en hoeveel geluk je moet hebben om erbij te horen?!
Echt een onbeschrijfelijk slecht gevoel nu!


Perfect is niemand en geluk... dat kan misschien wel een rol spelen.
Ikzelf heb ook 2 maal de selectie helemaal moeten doorstaan. De eerste maal was ik ook niet geslaagd voor de jury.
Als ik dit nieuws kreeg had ik eerlijk gezegd ook mijn twijfels bij hun scores die ze gaven. 4 jaar later heb ik het opnieuw geprobeerd en ben deze keer wel geslaagd. Als ik nu terugkijk naar mijn eerste deelname vind ik het normaal dat ik niet geslaagd was en kan ik wel begrijpen waarom ze mij die scores gaven. Het is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik zou zeggen: werk aan je zwakkere punten en bereid je opnieuw heeeeel goed voor en het zal lonen, als je natuurlijk binnen het gevraagde profiel past.

succes!
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kAP »

@thomasinos Opnieuw proberen zal ik sowieso.
En ja natuurlijk ze zullen beter weten wie door mag en niet, maar toch een teleurstelling.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kevin_Fox »

NickVE schreefCOLONDat moet mijns inziens inderdaad 'minder of gelijk aan 4' zijn, gezien 4 ook een tekort is.
Inzake het telefoontje, dat krijg je enkel als je geslaagd bent. Je kan echter ook geslaagd zijn als je enkel een brief krijgt.
Dat kan toch niet hoor :) Het selectiereglement is daarin duidelijk nee toch?
Wordt als “GESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met slechts maximaal drie scores van minder
dan 4
en geen score van 1.
MINDER dan 4... een 4 is dus geslaagd?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Addajajatu »

Kevin_Fox schreefCOLONWordt als “GESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met slechts maximaal drie scores van minder
dan 4
en geen score van 1.
MINDER dan 4... een 4 is dus geslaagd?
Zo interpreteer ik het eerlijk gezegd ook.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kevin_Fox »

Addajajatu schreefCOLON
Kevin_Fox schreefCOLONWordt als “GESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met slechts maximaal drie scores van minder
dan 4
en geen score van 1.
MINDER dan 4... een 4 is dus geslaagd?
Zo interpreteer ik het eerlijk gezegd ook.
Denk eigenlijk dat het niet voor interpretatie vatbaar is :P
Het staat er zoals het is--> MINDER... :p
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
DoubleJ
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2015, 13:39

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door DoubleJ »

Hallo iedereen

Ik was voor mijn jury niet geslaagd.
Nu dat er een jaar verstreken is zou ik graag terug een aanvraag doen.

Met welke brief kan ik mijzelf terug herinschrijven? is deze de zelfde als de originele inschrijving?
Dit vind ik niet op de site terug.

Alvast bedankt!
Jorryd
Dries De Graef
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2018, 19:33

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Dries De Graef »

Niet geslaagd voor de commissie...
Wat zijn de mogelijkheden?
Is dit een jaar wachten?
Kan je vrijstelling aanvragen voor de andere testen?
BUTTON_POST_REPLY