Antecedenten onderzoek

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
XCVI
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2023, 22:44

Antecedenten onderzoek

Bericht door XCVI »

Beste topic lezer,

Meer als ooit ben ik gemotiveerd om te beginnen aan de selectieprocedure MAAR.....
Er zijn een aantal zaken dat mij toch tegenhouden die te maken hebben met mijn verleden.
Laten we zeggen dat ik een instabiele jeugd achter de rug heb en dat is iets dat mij doet twijfelen aan mijn slaagkansen.

Context; - 2016;
Iedereen heeft soms een moeilijk moment en op dat moment had ik besloten om mij even af te zonderen. Ik ben daarom door familie aangegeven als "verdwenen". Op mijn 18de woonde ik toen alleen en had de wagen genomen om even tijd voor mezelf te hebben zonder echt mensen te verwittigen van mijn vertrek. Mijn omgeving op dat moment wist wel dat ik niet lekker in mijn vel zat en hebben doordoor alarm geslagen.
Tijdens die "verdwijning" hebben ze een huiszoeking gedaan. Daar hebben ze een alarmpistool aangetroffen met het verplichte label BEL.
Ik heb hierna nooit nog iets gehoord van OM/Politie, de nodige verklaringen werden afgenomen en ik ben toen gewoon naar huis mogen gaan.

- 2018; Niet met opzet, niet met het oog om iemand schade toe te brengen of iemand te benadelen heb ik tijdens mijn toenmalige eenmanszaak een officieel document aangepast ( verwijderen van een naam ) dit om het document in een PowerPoint te gebruiken en de naam niet aan andere mensen te tonen.

Hiervoor heb ik een boete van €500 gekregen nadien volgde een boete van €150 voor dat alarm pistool .... Wat raar was maar uiteindelijk bleek dat OM het vorig feit categoriseerde als "onder voorwaarden als geen nieuwe feiten plegen" en dus volgde de 2 boetes.

Nu 5 jaar later is mijn leven helemaal anders.
Ik heb een stabiele thuis situatie, ik heb geen nieuwe feiten, hooguit 4 verkeersboetes gehad in die periode en niet meer in aanraking geweest met de politie diensten.

Onlangs ben ik met mijn partner getrouwd die overigens een politie-inspecteur is. Ik heb toen de selectie procedure, de school periode, de stage en nu enkele jaren haar vaste dienst op de voet gevolgd en dat heeft mij gemotiveerd om ook dezelfde carrière in te slagen.

Mijn traject om de selectie aan te vatten is eigenlijk al begonnen in 2022.
Januari 2022 heb ik het COC (Controleorgaan op de politionele bestanden) gevraagd om mijn gegevens bij de algemene nationale gegevensbank na te kijken.
Juni 2022 heeft het COC dit afgesloten. (Resultaat mogen ze niet meedelen)
Augustus 2022 heb ik een herstel in eer en rechten procedure via een advocaat laten opstarten. (Procedure is lopende)
Februari 2023 ben ik begonnen aan een voortraject dat een school voorstelt ter voorbereidingen van de 1ste proeven en duurt 4 maanden.

Ik zou me na het slagen van die opleiding me willen inschrijven maar toch blijf ik zitten met het verleden.
Wat kunnen jullie me nog aanraden?

Alvast bedankt,
Groeten
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Antecedenten onderzoek

Bericht door jehowi »

XCVI schreefCOLON 25 Mrt 2023, 23:18
Wat kunnen jullie me nog aanraden?

Alvast bedankt,
Groeten
Eerlijk zijn en minder minimaliseren. "Verwijnen" op zich is niet strafbaar, maar je verhaal over het document dat je als zelfstandige aangepast hebt om op een powerpoint te gebruiken en waarvoor je vervolgens 500 euro boete krijgt, is nogal vreemd. Niemand gaat een boete krijgen vanwege een slide in een powerpointpresentatie, dus daar zit meer achter. Als je daar nu al zo'n draai aan geeft, hoe ga je dan geloofwaardig overkomen bij de psychologen?

Eerlijk zijn, geen zaken verzwijgen, verdraaien of minimaliseren. Dat is al een eerste belangrijke stap. En je herstel in eer en rechten krijgen natuurlijk. Daar begint het mee. Instabiele jeugd, iedereen heeft al eens een minder moment... en andere uitspraken getuigt van minimaliserend gedrag.
BUTTON_POST_REPLY