Wat te doen tijdens selectieprocedure? Slaagkansen?

BUTTON_POST_REPLY
TVW
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2023, 08:40

Wat te doen tijdens selectieprocedure? Slaagkansen?

Bericht door TVW »

Dag allen

Even wat achtergrond info over mezelf:
Ik ben 23 jaar oud.
Ik ben in juni 2022 afgestudeerd van de hogeschool. In Juli vakantie genomen en in augustus een studentenjob gedaan in het buitenland.
Van september tot en met december gewerkt als zelfstandige, dan gestopt en van januari 2023 tot en met februari 2023 liggen solliciteren zonder resultaat (dus 2 maand thuis gezeten, ik woon nog bij mijn ouders).
Eind februari kwam ik tot de conclusie dat ik mijn kinderdroom wou verderzetten. Na wat overleg met mijn ouders, mezelf ingeschreven op de site van Jobpol voor INP.

Aangezien de selectieprocedure wel een tijdje kan duren, wil ik me in de tussentijd nuttig bezig houden. Ik dacht aan interim werk of iet gelijkaardigs. Als ik mij niet vergis komt dit ook beter over bij de persoonlijkheidsproef. Natuurlijk spendeer ik ook ongeveer 6 uur de week in de fitness en loop ik ongeveer 1.5 uur per week, alsook ben ik nog leiding in de klj, dus mijn zaterdag is ook goed gevuld.

Conclusie:
Het komt erop neer dat ik mijn slagingspercentage zo hoog mogelijk wil maken. Een kameraad was bijvoorbeeld niet geslaagd, mede door te weinig inzet, hij vertelde me dat dit kwam omdat hij maar 3 dagen de week een studentenjob deed.

De vragen:
1) Wat stellen jullie voor dat ik in de tussentijd doe?
2) Gaan die 2 maanden dat ik voor iets ander solliciteerde en dus thuis zat, een slechte invloed geven op mijn slaagkansen?

Alvast bedankt
INP - Inschrijving op Jobpol => 28-02-2023
INP - Ontvangst bevestigingsbrief van inschrijving => 09-03-2023
INP - Cognitieve & fysieke proef => uitgenodigd
INP - Persoonlijkheidsproef => nog geen uitnodiging
INP - Medische proef => nog geen uitnodiging
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Wat te doen tijdens selectieprocedure? Slaagkansen?

Bericht door jehowi »

TVW schreefCOLON 06 Mrt 2023, 15:26 Dag allen

Even wat achtergrond info over mezelf:
Ik ben 23 jaar oud.
Ik ben in juni 2022 afgestudeerd van de hogeschool. In Juli vakantie genomen en in augustus een studentenjob gedaan in het buitenland.
Van september tot en met december gewerkt als zelfstandige, dan gestopt en van januari 2023 tot en met februari 2023 liggen solliciteren zonder resultaat (dus 2 maand thuis gezeten, ik woon nog bij mijn ouders).
Eind februari kwam ik tot de conclusie dat ik mijn kinderdroom wou verderzetten. Na wat overleg met mijn ouders, mezelf ingeschreven op de site van Jobpol voor INP.

Aangezien de selectieprocedure wel een tijdje kan duren, wil ik me in de tussentijd nuttig bezig houden. Ik dacht aan interim werk of iet gelijkaardigs. Als ik mij niet vergis komt dit ook beter over bij de persoonlijkheidsproef. Natuurlijk spendeer ik ook ongeveer 6 uur de week in de fitness en loop ik ongeveer 1.5 uur per week, alsook ben ik nog leiding in de klj, dus mijn zaterdag is ook goed gevuld.

Conclusie:
Het komt erop neer dat ik mijn slagingspercentage zo hoog mogelijk wil maken. Een kameraad was bijvoorbeeld niet geslaagd, mede door te weinig inzet, hij vertelde me dat dit kwam omdat hij maar 3 dagen de week een studentenjob deed.

De vragen:
1) Wat stellen jullie voor dat ik in de tussentijd doe?
2) Gaan die 2 maanden dat ik voor iets ander solliciteerde en dus thuis zat, een slechte invloed geven op mijn slaagkansen?

Alvast bedankt
1) Actief zijn is belangrijk, dus ofwel actief naar werk zoeken, ofwel ergens (tijdelijk) werk vinden in afwachting van.
Inzet tonen is meer dan alleen hoe actief je bezig bent geweest. Ook het studieverleden, extra initiatieven die je neemt (bvb. in je vrijetijdsbesteding), hoeveel moeite je gedaan hebt om je voor te bereiden en te antwoorden op de vragen, of je een doorzetter bent... wordt beoordeeld. Bovendien scoor je al 40% van je punten op inzet tonen tijdens het invullen van de geïnformatiseerde persoonlijkheidsvragenlijst.

2) Nee, als je dat kunt kaderen.
BUTTON_POST_REPLY