Persoonlijkheidstest 08/02/23

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Jens2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2022, 09:37

Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door Jens2000 »

Beste,

Ik legde op 08/02/23 mijn PHP proef af in Antwerpen op de campus Vesta. Zijn er bepaalde vragen van de psycholoog waaraan je kan weten of het een positief of negatief antwoord zal worden? Verder zou ik graag weten hoelang een normaal gesprek in beslag neemt ?

Mvg Jens
INP Cognitieve en fysieke proef : Geslaagd -
INP persoonlijkheidsproef : Geslaagd uitgevoerd 08/02/23 - resultaat 14/02/23
Medische test : 17/02/23-Geschikt. Uitslag per brief op 22/02/23.
Deliberatiecommissie: 30/03/23 Geschikt. Uitslag per mailop 30/03/23
Start opleiding: ?
HalPOL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2023, 20:48

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door HalPOL »

Dag Jens

Kan je ons uw ervaring meedelen van PHP? Binnenkort moet ik ook voor een PHP en ik heb totaal geen idee wat mij te verwachten staat.
Alvast bedankt.
Jens2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2022, 09:37

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door Jens2000 »

Hey HalPOL,
je kan je verwachten aan een gesprek van ongeveer 1u30 hierin polsen ze naar jouw motivatie voor de functie. Ook gaan ze vragen stellen over de biografische lijst die je invulde. Ze zullen je ook enkele situaties voorleggen en kijken hoe je reageert op deze situaties. Verder zou je je best goed voorbereiden en zo veel mogelijk theorie kennen over de functie waarvoor je postuleert. over zowel het lokale als federale luik.
INP Cognitieve en fysieke proef : Geslaagd -
INP persoonlijkheidsproef : Geslaagd uitgevoerd 08/02/23 - resultaat 14/02/23
Medische test : 17/02/23-Geschikt. Uitslag per brief op 22/02/23.
Deliberatiecommissie: 30/03/23 Geschikt. Uitslag per mailop 30/03/23
Start opleiding: ?
HalPOL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2023, 20:48

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door HalPOL »

Dag Jens

Alvast super bedankt voor info.
Dus ik ga ervan uit dat we eerst een biografische lijst invullen en achteraf face to face met iemand in gesprek gaan van 1,5uur. Laten ze je dan direct weten of je erdoor bent of niet? En als je niet erdoor bent, is er een herkansing mogelijk?
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door jehowi »

HalPOL schreefCOLON ↑15 Feb 2023, 14:27 Dag Jens

Alvast super bedankt voor info.
Dus ik ga ervan uit dat we eerst een biografische lijst invullen en achteraf face to face met iemand in gesprek gaan van 1,5uur. Laten ze je dan direct weten of je erdoor bent of niet? En als je niet erdoor bent, is er een herkansing mogelijk?
Als je niet slaagt, kun je een herkansing aanvragen vanaf 8 maanden na bericht van niet-slagen. ze laten je niet direct weten of je geslaagd bent.
Belangrijke tip: ga eens langs bij een ambassadeur/beroepenvoorlichter in je zone. Dit is eigenlijk een must om goed voorbereid te zijn. Ik denk niet dat je dat al gedaan hebt, anders weet je hoe de proef eraan toegaat.
HalPOL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2023, 20:48

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door HalPOL »

Dag Jens

Ik heb mij reeds ingeschreven voor meer info in een politie zone. Alvast bedankt voor uw antwoorden. Ik ga je wel eens af en toe sturen en checken over verdere toestand van uw selectieprocedure. :-D Aangezien je een stapje verder bent... 8) :wink:
Groeten
INPTOBE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2022, 03:01

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door INPTOBE »



Goeiemiddag allen,

Ik heb de cognitieve- en sportproef reeds achter de rug en ben op beide geslaagd. Dus ik mag binnenkort een uitnodiging verwachten van de PHP. Kan je eens meedelen wat voor soort vragen ze u hebben gesteld?

Alvast bedankt en misschien tot op de politieschool!

Met vriendelijke groeten,

INPTOBE 😆
AINP
Shevein
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2023, 12:01

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door Shevein »

Dag allemaal,

Ik heb op 08/02 mijn sport en cognitieve testen afgelegd, op 1/3 kreeg ik te horen dat ik geslaagd ben.
Nu vroeg ik me af hoelang het ongeveer duurt alvorens ik een uitnoding voor het persoonlijkheidsgesprek mag verwachten.

Heeft er toevallig iemand van jullie een idee?
Ik zag dat de volledige selectieprocedure max 18 weken in beslag zou mogen nemen.

alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.
Sporttest 08/02/2023: Geslaagd
Cognitieve test 08/02/2023: Geslaagd
antecedentenonderzoek 21/03/2023
Persoonlijkheidsgesprek nog geen uitnodiging ontvangen.
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door jehowi »

Shevein schreefCOLON ↑20 Mrt 2023, 13:50 Dag allemaal,

Ik heb op 08/02 mijn sport en cognitieve testen afgelegd, op 1/3 kreeg ik te horen dat ik geslaagd ben.
Nu vroeg ik me af hoelang het ongeveer duurt alvorens ik een uitnoding voor het persoonlijkheidsgesprek mag verwachten.

Heeft er toevallig iemand van jullie een idee?
Ik zag dat de volledige selectieprocedure max 18 weken in beslag zou mogen nemen.

alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.
Als je altijd beschikbaar bent, zou dat binnen die 18 weken moeten zijn. Bel je af, vraag je uitstel of periodes dat je niet kunt, dan kan het langer duren. Hangt er ook van af hoe snel de wijkinspecteur je antecedentenonderzoek uitvoert, want dat hebben ze wel graag voor de persoonlijkheidsproef. De tijd verschilt van persoon tot persoon.
Shevein
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2023, 12:01

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door Shevein »

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb toevallig vandaag het antecedentenonderzoek gehad door de wijkinspecteur.
Gisteren had ik nog een infosessie over het persoonlijkheidsgesprek, daar zeiden ze dat het in principe nog "te lang" duurt tussen de 1ste proef en het gesprek. Ik ben benieuwd wanneer ik dan effectief uitgenodigd zal worden.

De inspecteur vertelde ook dat mijn broers gekend zijn voor een aantal feiten en hij een ongunstig advies moet geven omwille van de feiten.
Wat niet wil zeggen dat ik niet zou mogen starten aan de opleiding zei hij er nog bij.

Ik ben benieuwd en hoop echt te mogen starten...
met vriendelijke groeten.
Sporttest 08/02/2023: Geslaagd
Cognitieve test 08/02/2023: Geslaagd
antecedentenonderzoek 21/03/2023
Persoonlijkheidsgesprek nog geen uitnodiging ontvangen.
t3xas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2023, 16:28

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door t3xas »

Shevein schreefCOLON ↑21 Mrt 2023, 13:16 Ik ben benieuwd wanneer ik dan effectief uitgenodigd zal worden.
Ik vrees dat dit nog even zal duren. Ikzelf heb in September een bezoek gekregen van een hoofdinspecteur voor het antecedentenonderzoek en heb tot op heden nog geen uitnodiging gehad voor het persoonlijkheidsgesprek. Inmiddels al meerdere malen contact gehad met dienst rekrutering en daar is het antwoord "Nog even wachten".
Selectieprocedure INP:
Kandidaatstelling: 31/05/2022
Fysieke proef: 22/08/2022 Geslaagd!
Cognitieve proef: Vrijstelling
Psychologische proef: 26/06/2023
Medisch geschiktheidsonderzoek: 25/08/2023
MaartenVA
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2023, 14:06

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door MaartenVA »

Jens2000 schreefCOLON ↑13 Feb 2023, 07:12 Beste,

Ik legde op 08/02/23 mijn PHP proef af in Antwerpen op de campus Vesta. Zijn er bepaalde vragen van de psycholoog waaraan je kan weten of het een positief of negatief antwoord zal worden? Verder zou ik graag weten hoelang een normaal gesprek in beslag neemt ?

Mvg Jens
Beste Jens,

Ik zie dat je voor de 2de keer meedoet aan de PP en geslaagd bent. Ik mag binnenkort een 2de keer deelnemen aan de PP, vond je het gesprek hetzelfde verlopen als de eerste keer?
Wordt er gesproken over de biografische vragenlijst van de vorige poging of start je helemaal opnieuw met een "schone lei" ?

Zijn je negatieve eigenschappen veranderd ? Want ik kan me voorstellen als je dezelfde gebruikt als je eerste poging dat ze niet veel ontwikkeling zien in je persoonlijkheid of ben ik mis ?

Bedankt alvast!
Jens2000
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2022, 09:37

Re: Persoonlijkheidstest 08/02/23

Bericht door Jens2000 »

Beste Maarten,

Het gesprek is qua structuur volledig het zelfde ik raad je ook aan indien je de mogelijkheid hebt om je vorige biografische vragenlijst bij je te hebben wanneer je de nieuwe invult er word wel gestart met een schone lei maar het zou ook niet heel logisch zijn dat alle antwoorden anders zijn dan de vorige keer. Zorg vooral dat je punten kan aangeven vanuit je feedback waarom je de 1ste maal niet geslaagd was hier word namelijk wel op ingegaan
INP Cognitieve en fysieke proef : Geslaagd -
INP persoonlijkheidsproef : Geslaagd uitgevoerd 08/02/23 - resultaat 14/02/23
Medische test : 17/02/23-Geschikt. Uitslag per brief op 22/02/23.
Deliberatiecommissie: 30/03/23 Geschikt. Uitslag per mailop 30/03/23
Start opleiding: ?
BUTTON_POST_REPLY