Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
SilentRex
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2022, 20:54

Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door SilentRex »

Beste leden,

Op 28/07 legde ik de persoonlijkheidsproef af in het nieuwe systeem.

Vandaag kreeg ik telefonisch te horen dat ik 30/08 langs mag gaan voor het medische luik. Echter ontving ik nog geen resultaat van de persoonlijkheidsproef.

De correspondent aan de telefoon wist mij na mijn vraag over slagen te zeggen dat dit resultaat pas bekend gemaakt zal worden na de medische proef.

Ik las enkele jaren geleden hier op het forum dat als men een uitnodiging krijgt voor de medische proef men er van uit mag gaan dat de persoonlijkheidsproeven positief resultaat opleverden gezien de proeven sequentieel verlopen.

Is dit in het nieuwe systeem gewijzigd of mag ik er met een sprankeltje hoop van uit gaan dat ik geslaagd ben voor de persoonlijkheidsproef?
INP Eerste inschrijving: 09/12/21
INP Sport- en cognitieve proef: 27/04/22 - GESLAAGD
INP Persoonlijkheidsproef: 29/07/22 - GESLAAGD
INP Medische proef: 30/08/22 - GESLAAGD
INP Deliberatiecommissie: 13/09/22 - GESLAAGD
INP Start opleiding: 01/12/22 - PAULO
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door jehowi »

SilentRex schreefCOLON 27 Aug 2022, 01:32 Beste leden,

Op 28/07 legde ik de persoonlijkheidsproef af in het nieuwe systeem.

Vandaag kreeg ik telefonisch te horen dat ik 30/08 langs mag gaan voor het medische luik. Echter ontving ik nog geen resultaat van de persoonlijkheidsproef.

De correspondent aan de telefoon wist mij na mijn vraag over slagen te zeggen dat dit resultaat pas bekend gemaakt zal worden na de medische proef.

Ik las enkele jaren geleden hier op het forum dat als men een uitnodiging krijgt voor de medische proef men er van uit mag gaan dat de persoonlijkheidsproeven positief resultaat opleverden gezien de proeven sequentieel verlopen.

Is dit in het nieuwe systeem gewijzigd of mag ik er met een sprankeltje hoop van uit gaan dat ik geslaagd ben voor de persoonlijkheidsproef?
Meestal is dit een goed teken, maar geen garantie. Je dossier moet na de medische proef nog voor de deliberatiecommissie komen. Ga er dus niet van uit dat je geslaagd bent, tot het verlossende bericht is gekomen. Ik ken er die na hun medische proef nog door de deliberatiecommissie zijn afgekeurd, zelfs na positief advies van de assessor op het persoonlijkheidsonderzoek.
SilentRex
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2022, 20:54

Re: Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door SilentRex »

Dank voor de info.

Wil dit dan zeggen dat ik toch niet volledig beschik voor het beoogde competentieprofiel?

Tevens las ik recentelijk in het selectiereglement volgende passage over het medische luik: “ Deze proef vindt plaats aan het einde van de generieke selectie voor kandidaten die door de deliberatiecommissie geschikt zijn verklaard.”

Gezien ik overal tegenstrijdigheden hoor en lees ben ik toch wel behoorlijk in de war.
INP Eerste inschrijving: 09/12/21
INP Sport- en cognitieve proef: 27/04/22 - GESLAAGD
INP Persoonlijkheidsproef: 29/07/22 - GESLAAGD
INP Medische proef: 30/08/22 - GESLAAGD
INP Deliberatiecommissie: 13/09/22 - GESLAAGD
INP Start opleiding: 01/12/22 - PAULO
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door jehowi »

SilentRex schreefCOLON 15 Sep 2022, 01:33 Dank voor de info.

Wil dit dan zeggen dat ik toch niet volledig beschik voor het beoogde competentieprofiel?

Tevens las ik recentelijk in het selectiereglement volgende passage over het medische luik: “ Deze proef vindt plaats aan het einde van de generieke selectie voor kandidaten die door de deliberatiecommissie geschikt zijn verklaard.”

Gezien ik overal tegenstrijdigheden hoor en lees ben ik toch wel behoorlijk in de war.
Dit wilt zeggen dat u moet wachten tot de medische proef is gepasseerd. Dan pas komt de deliberatiecommissie samen om te beslissen of u al dan niet geschikt bent. Ik ken er meerdere die ook hun medische mochten gaan doen en toch niet geslaagd waren.
SilentRex
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2022, 20:54

Re: Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door SilentRex »

Intussen positief resultaat gekregen. Gehele selectieprocedure geslaagd. Resultaat ontvangen via mail.
INP Eerste inschrijving: 09/12/21
INP Sport- en cognitieve proef: 27/04/22 - GESLAAGD
INP Persoonlijkheidsproef: 29/07/22 - GESLAAGD
INP Medische proef: 30/08/22 - GESLAAGD
INP Deliberatiecommissie: 13/09/22 - GESLAAGD
INP Start opleiding: 01/12/22 - PAULO
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Uitnodiging medische proef zonder resultaat persoonlijkheidsproef

Bericht door jehowi »

SilentRex schreefCOLON 21 Sep 2022, 18:31 Intussen positief resultaat gekregen. Gehele selectieprocedure geslaagd. Resultaat ontvangen via mail.
Proficiat!
BUTTON_POST_REPLY