Mag de politie gefilmd worden?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
bormsalex
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2022, 09:19

Mag de politie gefilmd worden?

Bericht door bormsalex »

Paar keer gebeurd dat ik op mijn telefoon bezig zat en hier op werd aangesproken, ik zat niet te filmen nota bene en mijn telefoon was zelfs naar de grond gericht en er was ook niets aan de hand geen arrestatie of dergelijke, maar het lijkt wel dat de politie iedere vorm van filmen wil verbieden.

Online vind ik enkel dat het niet verboden is om de politie te filmen maar enkel om de beelden te verspreiden.
VicW
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2016, 21:50

Re: Mag de politie gefilmd worden?

Bericht door VicW »

Het klopt dat het filmen van ons niet verboden is (zeker op openbare plaatsen) maar dat het verspreiden van de beelden (bv. op sociale media) zonder toestemming in principe wel strafbaar is.

Ongeacht de wetgeving kan ik maar de raad meegeven dit beter niet te doen en de smartphone gewoon achterwege te laten. Zeker als de collega's aan het werk zijn (tenzij je het vraagt en het geen probleem is hé). Dit is gewoon niet fijn om zo ons werk te doen en het is alleen maar aanleiding tot soms meer problemen en sensatie dan er zich op dat moment reeds voordoen. We zijn ook maar mensen en geen dieren in de zoo ;)

^ Dit is enkel mijn mening he!
Inspecteur (Lokale Politie)
PROM 122
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Mag de politie gefilmd worden?

Bericht door jehowi »

bormsalex schreefCOLON 02 Jun 2022, 12:11 Paar keer gebeurd dat ik op mijn telefoon bezig zat en hier op werd aangesproken, ik zat niet te filmen nota bene en mijn telefoon was zelfs naar de grond gericht en er was ook niets aan de hand geen arrestatie of dergelijke, maar het lijkt wel dat de politie iedere vorm van filmen wil verbieden.

Online vind ik enkel dat het niet verboden is om de politie te filmen maar enkel om de beelden te verspreiden.
Het klopt dat je op de openbare weg in principe mag filmen, maar wat als er op dat moment radioberichtgeving van de politie op je opname staat? Dit is vertrouwelijke info, hiervoor kan men je GSM in beslag nemen. Toch maar voorzichtig mee zijn.
BUTTON_POST_REPLY