Bevoegde ministers

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
goovi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2021, 02:22

Bevoegde ministers

Bericht door goovi »

Dag allemaal ,

Ik ben me aan het voorbereiden op de persoonlijkheidsproef.
Hierbij heb ik echter een vraag.
Ik weet dat de ministers van justitie en binnenlandse zaken de 'baas' zijn over de politie.
Nu weet ik dat er ook een vlaamse minister is van justitie en handhaving , moet ik deze ook noemen als ze vragen wie da baas/bazen zijn?

Mvg
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Bevoegde ministers

Bericht door jehowi »

goovi schreefCOLON 01 Apr 2022, 11:06 Dag allemaal ,

Ik ben me aan het voorbereiden op de persoonlijkheidsproef.
Hierbij heb ik echter een vraag.
Ik weet dat de ministers van justitie en binnenlandse zaken de 'baas' zijn over de politie.
Nu weet ik dat er ook een vlaamse minister is van justitie en handhaving , moet ik deze ook noemen als ze vragen wie da baas/bazen zijn?

Mvg
Uiteraard, en de Vlaamse minister van binnenlandse zaken ook.
Dat zijn trouwens niet de enige die iets te zeggen hebben bij de politie, en bovendien geldt het enkel voor de federale politie dat zij verantwoordelijk zijn.
goovi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2021, 02:22

Re: Bevoegde ministers

Bericht door goovi »

Hallo ,
Dank je voor je antwoordt.
Zijn er toevallig ministers ook die iets te zeggen hebben over de lokale zones?
Wie is er nog bevoegd voor de federale? ( Comissaris-generaal , en de 3 directeur-generalen ...)

De lokale zone , is dat dan de burgemeester of politiecollege waarbij de korpschef een uitvoerende taak heeft.
Of zijn er ook ministers bevoegd als 'baas'.

Alvast Bedankt!
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Bevoegde ministers

Bericht door jehowi »

goovi schreefCOLON 04 Apr 2022, 11:46 Hallo ,
Dank je voor je antwoordt.
Zijn er toevallig ministers ook die iets te zeggen hebben over de lokale zones?
Wie is er nog bevoegd voor de federale? ( Comissaris-generaal , en de 3 directeur-generalen ...)

De lokale zone , is dat dan de burgemeester of politiecollege waarbij de korpschef een uitvoerende taak heeft.
Of zijn er ook ministers bevoegd als 'baas'.

Alvast Bedankt!
Antwoord is in dit geval een zelfstandig naamwoord, dus dat hoef je niet met -dt te schijven.

De verantwoordelijken in een lokale zone zijn de korpschef en een of meerdere burgemeesters, afhankelijk van of het een eengemeentezone of meergemeentezone is. Zij maken samen deel uit van een politiecollege en/of politieraad waar de korpschef verantwoording aflegt over het functioneren in de zone, aanbestedingen bespreekt, etc...
De ministers hebben in principe niks te zeggen in een lokale zone, maar stellen wel met de Commissaris-Generaal van de federale politie een nationaal veiligheidsplan op, dat door alle lokale zones ook gerespecteerd en opgevolgd moet worden.
BUTTON_POST_REPLY