Informatie verwerken/ werk structureren

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

Informatie verwerken/ werk structureren

Bericht door alex85 »

Beste,

Kan iemand mij helpen aan tips/oefeningen/links om deze competenties (informatie verwerken/werk structureren) wat beter onder de knie te krijgen.

Met vriendelijke groeten
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: Informatie verwerken/ werk structureren

Bericht door Mitchell1 »

Beste,

Deze competentie werden getest in de proeven waarvoor je geslaagd was.

groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Informatie verwerken/ werk structureren

Bericht door vdv »

Niet helemaal Mitchell. De selectiecommissie test vooral
competenties waarop je in de eerdere proeven lager scoorde. Dingen waar je goed in was worden niet meer bevraagd.
Als je niet slaagt in de commissie wil dat dus zeggen dat ze bevestiging hebben gekregen in het gesprek dat je een bepaalde competentie niet verworven hebt.
In dit geval informatie verwerken/werk structureren.

Nu, hoe verbeter je dit? Als je geen olifantengeheugen hebt, kan je werken met kernwoorden selecteren, samenvattingen maken, mindmaps.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

Re: Informatie verwerken/ werk structureren

Bericht door alex85 »

Beste,

Ik had voor beide competenties slechts een 2. Volgens mij lag dit voornamelijk aan mijn postbakoefeningen. Ik heb hierbij vraag na vraag opgelost, en heb niet vooraf de ganse lijst met vragen overlopen. Waardoor ik misschien prioritaire zaken over het hoofd heb gezien. Iemand raad daaromtrent?

Mvg
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Informatie verwerken/ werk structureren

Bericht door jehowi »

alex85 schreefCOLON 25 Nov 2020, 19:27 Beste,

Ik had voor beide competenties slechts een 2. Volgens mij lag dit voornamelijk aan mijn postbakoefeningen. Ik heb hierbij vraag na vraag opgelost, en heb niet vooraf de ganse lijst met vragen overlopen. Waardoor ik misschien prioritaire zaken over het hoofd heb gezien. Iemand raad daaromtrent?

Mvg
Ik heb je een PM gestuurd.
BUTTON_POST_REPLY