Uitstel Léger-test (beeptest)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door karim_2140 »

Naar aanleiding van de momenteel opgelegde hygiënische maatregelen, informeren we jullie graag dat de sportproeven voor de maand november tijdelijk geannuleerd zijn.
Wij hernemen de sportproeven in de maand december.
Onze diensten nemen contact op met de betrokken kandidaten om de nieuwe data door te geven. Indien je niet gecontacteerd wordt, zal je situatie niet veranderen!
Wij danken je voor je begrip en medewerking.

Bron: Facebookpagina Jobpol politie
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
MichelCous
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2020, 16:49

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door MichelCous »

Bedankt voor de info, karim2140!

Ik vroeg me wel volgende af. Net ingeschreven en klaar voor de Léger-test.maar stel dat het misloopt, geldt dan de onderstaande regel ook qua herkansing als bij het functioneel parcours?

"Wat gebeurt er bij een mislukking? Om te slagen voor deze proef, beschikt de kandidaat over een eerste deelname gevolgd door, indien nodig, een herkansing. Bij een herkansing moeten steeds de twee delen van het functioneel parcours worden afgelegd, zelfs indien men maar voor één onderdeel mislukte bij de eerste deelname. De herkansing mag niet plaatsvinden in een termijn van minder dan twee maanden en meer dan één jaar. De kandidaat die bij de herkansing de vereiste minima opnieuw niet behaalt wordt beschouwd als mislukt en verliest één van de drie kansen van deelname aan de selectieproeven van het desbetreffende kader. Dit geldt eveneens voor de kandidaat waarvoor de maximumtermijn van één jaar, vanaf de datum van de mislukking, is verstreken zonder zich opnieuw te hebben aangeboden voor het functioneel parcours. De kennisgeving van deze mislukking zal schriftelijk worden bevestigd door de dienst rekrutering en selectie. De brief zal eveneens de modaliteiten om opnieuw in te schrijven vermelden. De kandidaat die zich in een dergelijke situatie bevindt zal één jaar moeten wachten vooraleer zich opnieuw in te schrijven. "
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door jehowi »

MichelCous schreefCOLON 08 Dec 2020, 09:35 Bedankt voor de info, karim2140!

Ik vroeg me wel volgende af. Net ingeschreven en klaar voor de Léger-test.maar stel dat het misloopt, geldt dan de onderstaande regel ook qua herkansing als bij het functioneel parcours?

"Wat gebeurt er bij een mislukking? Om te slagen voor deze proef, beschikt de kandidaat over een eerste deelname gevolgd door, indien nodig, een herkansing. Bij een herkansing moeten steeds de twee delen van het functioneel parcours worden afgelegd, zelfs indien men maar voor één onderdeel mislukte bij de eerste deelname. De herkansing mag niet plaatsvinden in een termijn van minder dan twee maanden en meer dan één jaar. De kandidaat die bij de herkansing de vereiste minima opnieuw niet behaalt wordt beschouwd als mislukt en verliest één van de drie kansen van deelname aan de selectieproeven van het desbetreffende kader. Dit geldt eveneens voor de kandidaat waarvoor de maximumtermijn van één jaar, vanaf de datum van de mislukking, is verstreken zonder zich opnieuw te hebben aangeboden voor het functioneel parcours. De kennisgeving van deze mislukking zal schriftelijk worden bevestigd door de dienst rekrutering en selectie. De brief zal eveneens de modaliteiten om opnieuw in te schrijven vermelden. De kandidaat die zich in een dergelijke situatie bevindt zal één jaar moeten wachten vooraleer zich opnieuw in te schrijven. "
Ja, maar probeer dat maar te vermijden. Je zult anders lang mogen wachten.
PieterL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2020, 12:24

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door PieterL »

Heeft er iemand al de beeptest moeten doen? Is dit de enige test of moet je ook nog pompen/andere oefeningen doen?
Waar gaat deze test door? Politieschool of in Brussel?

Tips voor het afleggen van de beeptest?
Kandidaatstelling INP: 15/11/2020
Bevestiging kandidatuur INP: 02/12/2020
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: 15/02/2021 (uitnodiging ontvangen op 14/01/2021)
Persoonlijkheidsproef:
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
MichelCous
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2020, 16:49

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door MichelCous »

Normaal gezien is dat de enige test, als je de info op de site van jobpol.be bekijkt.

De test zou doorgaan in één van de politiescholen, vermoedelijk degene van de provincie waar je woont.

Qua tips niet echt iets, want ik moet hem zelf nog doen, maar terug op jobpol kan je wel een trainingsschema vinden om je voor te bereiden.
Veel succes!
StefG_98
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2020, 07:28

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door StefG_98 »

Ik heb zelf voor de beeptest al een uitnodiging ontvangen. Bij mij gaat deze echter niet door in de politieschool van mijn provincie, maar in Brussel. Ik weet niet of dit voor iedereen het geval is.
Kandidaatstelling INP: 15/10/'20
Bevestiging kandidatuur INP: 25/11/'20

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: 04/02/'21: Geslaagd!
Persoonlijkheidsproef: 27/04/'21: Geslaagd!
Selectiecommissie: 06/05/'21: Niet geslaagd
Medisch onderzoek: ?
PieterL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2020, 12:24

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door PieterL »

Net mijn uitnodiging ontvangen voor de fysieke proef op 15/02. Deze bestaat uit een 'Beep-test' en gaat zoals StefG_98 zei door in Brussel.
Al bij al vind ik het nog snel gaan. Nu nog een maand goed verder werken aan de conditie.

Vraag me af of de test binnen in een sportzaal wordt afgenomen, of in openlucht?
Kandidaatstelling INP: 15/11/2020
Bevestiging kandidatuur INP: 02/12/2020
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: 15/02/2021 (uitnodiging ontvangen op 14/01/2021)
Persoonlijkheidsproef:
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door jehowi »

PieterL schreefCOLON 14 Jan 2021, 15:47 Net mijn uitnodiging ontvangen voor de fysieke proef op 15/02. Deze bestaat uit een 'Beep-test' en gaat zoals StefG_98 zei door in Brussel.
Al bij al vind ik het nog snel gaan. Nu nog een maand goed verder werken aan de conditie.

Vraag me af of de test binnen in een sportzaal wordt afgenomen, of in openlucht?
Normaal in een sporthal.
Bert insp in spé
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2021, 16:07

Re: Uitstel Léger-test (beeptest)

Bericht door Bert insp in spé »

Interessante site gevonden rond deze beeptest. Er is ook een app beschikbaar.
https://beepfitness.com/help.html#:~:te ... anizations.
Bevestiging kandidatuur INP: 10/12/'20

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: 26/02/21 (uitnodiging ontvangen op 20/01/21)
Persoonlijkheidsproef: ?
Selectiecommissie: ?
Medisch onderzoek: ?
BUTTON_POST_REPLY