Diefstal?

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
j0045
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2020, 14:55

Diefstal?

Bericht door j0045 »

Beste

Ik heb een concrete vraag omtrent een mogelijke aangifte voor diefstal.

Ik ben 19 jaar. Ik had lange tijd een relatie met mijn inmiddels ex-vriendin. Die breuk is dan ook de aanleiding van de problematiek.

Ik ben er nooit welkom geweest en de ouders, en met name de moeder, hebben alles gedaan om ons uit elkaar te krijgen. Het was op een gegeven moment zelfs zo dat zij de gsm van haar dochter afnam en dagen aan een stuk bij zich hield. Wij hadden geen schijn van kans meer om elkaar te zien, te sturen of te bellen. Zo was er ook een oppas voor de broers in huis die ervoor moest zorgen dat zij het huis niet kon verlaten.
Om deze situatie ietwat dragelijker te maken heb ik haar mijn oude telefoon, een iPhone, geschenkt, die ze dan op bepaalde ogenblikken stiekem kon gebruiken. Ook dit is op een bepaald moment ontdekt nadat de moeder heel de kamer overhoop heeft gehaald na vermoedens.

Nu is onze relatie dus beëindigd, op haar vraag. Ik heb het lange tijd laten bekoelen maar nu wil ik wel mijn spullen terug. Ik heb reeds meerdere verzoeken via SMS en telefoon proberen doen om deze iPhone (was nog een relatief nieuw model, geschatte waarde nog zo’n 300 euro) terug te krijgen. Er kwam nooit antwoord. Kan dit als diefstal worden gezien, aangezien ik de gsm niet gegeven heb aan haar moeder, en mijn ex-vriendin ook geen idee heeft waar die gsm is? Alle sms’en waarin te lezen staat dat zij de gsm doen verdwijnen heeft destijds heb ik nog.

Het klinkt misschien allemaal kinderlijk, maar voor mij is het dat niet. Er hangt een grote emotionele waarde aan vast, en ik ben niet van plan om me dit ook nog te laten afnemen na alle pesterijen die ik in die twee jaar heb moeten slikken.

Iemand raad? Een aangifte is het laatste wat ik wil, daar ik ook denk dat dit heel moeilijk zou worden, maar heeft misschien iemand een ander voorstel?

Alvast dank bij voorbaat.

J. S.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Diefstal?

Bericht door Jens »

U kunt zich ofwel wenden tot uw lokaal politiekantoor om uw situatie te bespreken met een onthaalmedewerker (en dan alsnog te beslissen aangifte te doen) ofwel kunt u pogen te bemiddelen via de buurtinspecteur van de woonplaats van uw voormalige vriendin.
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY