Scooter gekocht zonder gva en inschrijvingbewijzen

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Suzy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2020, 10:51

Scooter gekocht zonder gva en inschrijvingbewijzen

Bericht door Suzy »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Peugeot kisbee gekocht uit 2015 zonder papieren wel met sleutels.
De brommer was van een oude man maar die is recent overleden zijn zoon heeft dan de scooter verkocht maar heeft de papieren niet gevonden.
Een maat van mij wilt die overkopen van mij maar met papieren.
Brommer heeft geen gva en ook geen deel1 en 2.
Nu weet ik niet waar ik moet beginnen.
Een bewijs van verlies van het gva kan ik aanvragen heb ik gelezen maar het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijzen moet door de persoon gebeuren die met de scooter aan het rijden was maar die is overleden.
Nu weet ik echt niet wat ik moet doen.
Kan ik zelf een bewijs van verlies van de inschrijvingen aanvragen en is dat genoeg om de brommer dan opnieuw door mijn maat te laten inschrijven met een nieuw GVA of zal dat niet lukken en als ik weet wat het laatste nummerplaat nummer was zou mijn maat hem normaal gezien moeten kunnen inschrijven aangezien de verzekeraar hey inschrijvingsbewijzen kan bekijken of ben ik verkeerd?
Wat moet ik dan doen?
Ik heb jullie hulp echt nodig

Bedankt
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Scooter gekocht zonder gva en inschrijvingbewijzen

Bericht door karim_2140 »

Het eerste dat je zou moeten doen, is de status van de bromfiets checken op de website: http://www.mobilit.fgov.be. heeft de vorige eigenaar die nu overleden is ooit de bromfiets ingeschreven? vroeger moest dit niet...

Dit kan je allemaal checken op de website. Als deze nooit is ingeschreven dan hoef je geen bewijs van verlies inschrijvingsbewijs aan te vragen. als je het chassisnummer intikt en de bromfiets is onbekend bij DIV dan zal er staan 'voertuig is onbekend bij onze dienst' dit wil dan zeggen dat deze nooit is ingeschreven. moest dit wel het geval zijn dan zal er staan: 'ingeschreven op + datum of nummerplaat geschrapt...

Wat betreft een bewijs van verlies aanvragen bij de politie:

Bij verlies of diefstal van het inschrijvingsbewijs is het de titularis of eigenaar van het betrokken voertuig die de aangifte moet doen. Betreft het een voertuig van een zaak, dan moet ook de eigenaar zelf of een bestuurslid de aangifte komen doen.

Bij de aangifte dien je het voertuig, waarvan het inschrijvingsbewijs verloren of gestolen is, mee te brengen.

Na de aangifte ontvang je een attest dat je, eventueel via tussenkomst van je verzekeringsagent, aangetekend opstuurt naar de Dienst Inschrijving Voertuigen (DIV).
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Akeks
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2023, 22:33

Re: Scooter gekocht zonder gva en inschrijvingbewijzen

Bericht door Akeks »

Beste ik heb een piaggio zip uit 2017 gekocht met deel 1 en 2 maar er zit geen gelijkvormigheidattest bij wat moet ik doen. Met sleutels
BUTTON_POST_REPLY