Combinatie selecties & opleiding

BUTTON_POST_REPLY
Jefvr
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2020, 17:21

Combinatie selecties & opleiding

Bericht door Jefvr »

Dag iedereen,

Ik zit momenteel in mijn 3e bachelor. Ik ben van plan om volgend jaar nog te beginnen aan mijn master, en die ook af te maken. Aangezien de selectieprocedure wel wat tijd in beslag neemt, wil ik na mijn masterdiploma graag heel snel aan mijn opleiding starten. Dus mijn geprefereerde plan is dat ik die selecties zou doen tijdens mijn studies, dit jaar dus.
Zo kan ik volgend jaar in het najaar starten met de opleiding zelf.

Mijn vraag aan jullie: Hoe hebben jullie die selecties ervaren? Nemen die veel tijd in beslag? Zijn de data waarop je uitgenodigd wordt voor gesprek vast, en kan je die niet verzetten (voor mochten die bijvoorbeeld in examens vallen). Maar vooral: denken jullie dat ik mijn studies kan combineren met het voorbereiden en het doen van die selectieproeven?

(ik studeer Economische Wetenschappen. Nu niet de zwaarste richting op de aarde, maar ik heb er wel mijn werk mee!)

Alvast bedankt!
Groetjes,
Jef
RobinDS
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2019, 15:14

Re: Combinatie selecties & opleiding

Bericht door RobinDS »

Dag Jef

Bedoel je de opleiding voor inspecteur van politie? Ik heb mijn eerste keer deelgenomen aan de selectieprocedure voor INP via fasttrack in oktober 2019 (fasttrack = versnelde selectieprocedure waarbij je al je proeven kunt afleggen op 10 dagen tijd, hiervan zijn er maar enkele per jaar en in mijn geval was ik gebonden aan de politieschool die deze organiseerde nl. PIVO in Asse). Ik ken echter een hele hoop mensen die ook al hebben deelgenomen aan de selectieprocedure voor INP zonder fasttrack. Zij deden er allen zo'n 6 maanden tot 1 jaar over.