Antecedentenonderzoek

wat is het antecedentenonderzoek of moraliteitsonderzoek, .... hoe lang moet ik wachten op een uitslag ? Waarom wordt dit gedaan ?
BUTTON_POST_REPLY
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Antecedentenonderzoek

Bericht door karim_2140 »

Ik zou mij graag kandidaat willen stellen maar, ik betwijfel of ik door de selectie raak. Aangezien ik in het verleden al een paar keer in aanraking ben gekomen met de politie. Nu ben ik 24 jaar en heb ik een blanco uittreksel uit het strafregister...

Mijn dossier bij de jeugdrechtbank is gesloten. ik heb geleerd van mijn fouten én ik ben sinds mijn 18 jaar niet meer in aanraking gekomen met de politie...

Ik denk namelijk dat ik niet door de selectie raak, omdat alles namelijk (permanent?) in (ANG) Algemene Nationale Gegevensbank blijft staan. Is er iemand die weet of dit al dan wél of niet wordt gewist of permanent wordt bewaard als je een bepaalde leeftijd bereikt?
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Antecedentenonderzoek

Bericht door karim_2140 »

Is er niemand die bij de politie werkt die een antwoord heeft op mijn vraag?.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Antecedentenonderzoek

Bericht door vdv »

Je kan aan het 'Controleorgaan op het politioneel informatiebeheer' ("COC") eerherstel vragen: feiten ouder dan 3 jaar kunnen gewist worden.

https://www.controleorgaan.be/nl/
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
karim_2140
__________________________
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2020, 16:06

Re: Antecedentenonderzoek

Bericht door karim_2140 »

Beste vdv,

Allereerst wil ik u bedanken voor u respons, ik heb namelijk eind november al een dossier gestart. maar ik heb tot op heden nog niets vernomen. dit komt omdat het onderzoek minstens 3 maanden in beslag neemt.
Test 1: Cognitieve vaardigheidsproef en functioneel parcours
Test 2: Persoonlijkheidsproeven
Test 3: Selectiecommissie
Test 4: Medische proef
Moraliteitsonderzoek
BUTTON_POST_REPLY