Oogtest

BUTTON_POST_REPLY
Axelle_B
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2019, 00:05

Oogtest

Bericht door Axelle_B »

Hallo,

Ik had graag iemand gecontacteerd die recentelijk de oogtest heeft gedaan ? Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt !
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Oogtest

Bericht door jehowi »

- oogonderzoek: De minimaal vereiste gezichtsscherpte bedraagt 8/10 aan ieder oog afzonderlijk. Het dragen van een bril of lenzen is hierbij toegestaan. Bij dergelijke situatie wordt de gezichtsscherpte ook zonder bril of lenzen gemeten. Deze moet minimaal 1/10 bedragen aan ieder oog afzonderlijk. De basiskleuren (rood, groen en geel) dienen vlot onderscheiden te kunnen worden. Het nachtzicht moet minimaal 2/10 bedragen met beide ogen samen. Het gezichtsveld mag geen defecten of vernauwingen vertonen. Aan kandidaten die lenzen dragen wordt gevraagd hun lensdoosje en lensvloeistof mee te brengen.

Indien u twijfelt of u aan deze criteria voldoet, raden we u aan een oogarts te raadplegen en de eventuele correctie aan te schaffen of aan te passen. Indien u niet aan deze criteria beantwoordt, wordt u medisch ongeschikt verklaard. Een laseroperatie aan de ogen evenals intraoculaire lenzen zijn toegelaten.

De test zal denk ik gelijkaardig zijn als op een medisch onderzoek. Zien of je kleuren herkent en dan tekens of getallen van verschillende lettergroottes aflezen. Wat ik mij ook herinner van mijn oogtest, is dat ze lichtjes laten schijnen vanuit verschillende ooghoeken en je dan vragen van waar het licht kwam.
Axelle_B
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2019, 00:05

Re: Oogtest

Bericht door Axelle_B »

Bedankt voor je antwoord weet je nog bepaalde testen ? Vb. wat ze geven om je dieptezicht te testen ? Figuren of bolletjes in vierkantjes die naar rechts, links, boven of onder verspringen ?

Alvast bedankt !
BUTTON_POST_REPLY