Groepsproef feedback?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
enthousiasteaspirant
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2019, 15:28

Groepsproef feedback?

Bericht door enthousiasteaspirant »

Dag allen!

ik heb het gevoel dat ik tijdens mijn persoonlijkheidsproef nogal veel het initiatief nam en de rest wat aanzette tot actie.
Ik had het gevoel dat de rest zelf niet veel initiatief nam, en daarom heb ik het gevoel dat ik wat "de leiding" nam. Ik lette er natuurlijk wel op dat ik niemand onderbrak, de mening van anderen vroeg, wel ruimte liet voor anderen... Ook belangrijk: toen ik iemand tegensprak en ik de groep niet mee had, bond ik snel in en excuseerde me ook nadien. Voornamelijk om geen tijd te verliezen. Dus het is ook niet dat ik per se mijn wil wou doordrammen. Dus met "te overheersend" bedoel ik niet dat ik geen ruimte liet voor anderen. Nadien vroeg ik het ook na en gaven de andere deelnemers aan dat ze mij niet te overheersend vonden. Kan natuurlijk ook beleefdheid zijn geweest...

Ik gaf ook wel snel antwoord op wat de psychologen zeiden, als ze een vraag stelden of dergelijke aan de groep, om de beslissingen te argumenteerden... Ik weet niet of dit goed of slecht is... Ze lieten ons alvast weinig uitspreken...

Nu is het wat in mijn hoofd gekropen dat ik daardoor misschien het allemaal heb verpest, want qua tips werd altijd aangegeven dat teveel initiatief nemen ook een goede manier was om te buizen voor deze test.

Nu vraag ik me af: ligt het aan mij, zo dat inzoomen en zenuwen maken nadien? Klinkt dit als "te overheersend"? Ik begrijp dat het weinig informatie is, maar ik dacht hier eens na te vragen... Tips om met de stress om te gaan zijn ook welkom want het is minimum nog 2 weken wachten op de resultaten...
Niet meer actief op Forum
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Groepsproef feedback?

Bericht door vdv »

Je mag niet domineren, maar als de rest passief is moet je zeker niet even passief worden. Initiatief nemen en de rest aansporen is goed. Zolang je iedereen de kans geeft en hun mening vraagt is het goed.
Maar dat is natuurlijk heel subjectief: ik was er niet bij.

Geen tips voor de stress... relativeren helpt altijd.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
BUTTON_POST_REPLY