Pivo 2 december 2019

Forumregels
Afbeelding
Shni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2019, 16:30

Pivo 2 december 2019

Bericht door Shni »

Nog mensen die starten aan Pivo 2 december? :-)
* Ingeschreven (inspecteur) : 11/12/2018
1. Cogn. proeven en fysiek : 18/03/2019 - GESLAAGD
2. Persoonlijkheidsproeven : 02/04/2019 - GESLAAGD
* Moraliteitsonderzoek : 19/06/2019 - GESLAAGD
3. Selectiecommissie : 21/08/2019 - GESLAAGD
4. Medische proef : 03/09/2019 - GESLAAGD

Start PIVO 2 December 2019
Frederik89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2014, 16:41

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Frederik89 »

Aanwezig!
Zwaar aan het aftellen, kijk er echt naar uit!

Nu het stilaan dichterbij begint te komen, begint het hier op mijn huidig werk ook steeds moeilijker en moeilijker te worden om de focus nog te behouden.
Maar nog even doorbijten :wink:
Practice Makes Perfect!
Jolvdm
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2018, 14:45

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Jolvdm »

Ik start ook 2 December!
Iemand van jullie toevallig al meer info gekregen van de politieschool?

Indien er iemand ook van de regio Denderleeuw is kunnen we eventueel carpoolen!

Nog 39 dagen :-D
Frederik89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2014, 16:41

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Frederik89 »

Nee, tot op heden ook nog geen extra info verkregen van het PIVO zelf.
Enkel van de dienst rekrutering die een bevestiging heeft gestuurd.
Heb ondertussen reeds meerdere malen proberen bellen naar de rekruteringsdienst, maar krijg er niemand aan de lijn.

Onderstaand artikel van vandaag in de krant (i know, kranten = dikwijls sensatie, maar toch wel beetje "zorgwekkend" en vooral jammer om te horen!), zou wel eens kunnen verklaren natuurlijk waarom ik niemand aan de lijn krijg.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/re ... ~acaa7e19/

Hopelijk komt alles daar snel in orde.

BTW, ik ben van Aalst, kort bij het OLV Ziekenhuis :wink:
Practice Makes Perfect!
gorex
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 14:38

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door gorex »

1 tot 2 weken voor de start van de opleiding krijg je een mail van de PIVO uit. Hierin zullen ze vertellen wanneer je daar moet zijn en hoe je u moet aanmelden. Alle info krijg je in de eerste week van je opleiding. Zo ging het toch bij mij vorig jaar.
Proef 1 INP Geslaagd September 2017
Proef 2 INP Geslaagd April 2018
Proef 3 INP Geslaagd Juni 2018
Proef 4 INP Geslaagd Augustus 2018
Opleiding INP - PIVO 2019
Jolvdm
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2018, 14:45

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Jolvdm »

Ik had een mailtje gestuurd deze week en ze hebben mij nog eens bevestigd dat ik ingeschreven ben en dat we verdere info zullen verkrijgen via het PIVO zelf (zoals Gorex dus bevestigd!).

Blijkbaar net op tijd onze procedure afgerond dan!
MathieuH
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2019, 17:01

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door MathieuH »

Dag iedereen!
Ik start 2 december aan het ANPA in Gent. Ik heb ook van de dienst rekrutering vernomen dat ze de lijst van de kandidaten 3 weken voor aanvang doorsturen naar de school. Verder zullen we alle informatie van de school zelf krijgen. Alvast iedereen veel succes gewenst met de opleiding en nogmaals proficiat! :)
Shni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2019, 16:30

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Shni »

Ik ook enkel een brief van de politie zelf met de bevestiging en de startdatum en uur,
Nog even geduld dus voor meer informatie.
Ik ben van Dendermonde dus kunnen we misschien in de toekomst wel carpoolen!
Frederik89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2014, 16:41

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Frederik89 »

Eind vorige week toch ook nog eens iemand aan de lijn gekregen van de dienst rekrutering en selectie.
Werd mij toen ook verzekerd dat er geen problemen zijn, dat de lijsten nog moeten worden doorgestuurd en dat daarna de opleidingsschool zelf alles verder regelt.

Nog minder dan een maand te gaan, begint toch echt wel te korten nu :-D

Had ook nog eens de vraag gesteld hoe het nu concreet met de kledij en dergelijke zit, waarvoor iedereen hier waarschijnlijk al wel naar de maatopname is geweest.
Kennelijk wordt op de eerste dag de lijst met effectief aanwezige personen doorgestuurd en dan pas wordt de bestelling van kledij doorgestuurd.
Bij aanvang van de opleiding is het dus wel nog enige tijd wachten tot we er allemaal in het blauw uitzien :wink:

Ideetje, maar misschien kunnen we hier al een klein beetje info verschaffen aan elkaar, dit als een kleine eerste kennismaking.

Bij deze.. Frederik hier (zeer moeilijk af te leiden uit mijn gebruikersnaam :roll: ), momenteel nog 29, maar tegen het begin van de opleiding zal ik mij op tram 3 bevinden.
Werkzaam in de IT-sector, en zoals reeds aangehaald voordien, woon ik dus in Aalst.
Serieus aan het aftellen om eraan te kunnen beginnen!
Practice Makes Perfect!
Robbers
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2018, 08:57

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Robbers »

Ik heb mijn keuze doorgeven in Juni 2019 om te kunnen starten aan het GIP op 2 December. Ik heb ook nog niets ontvangen vanuit de politieschool. Ik heb enkel een email ontvangen vanuit de dienst rekrutering dat mijn inschrijving in orde is en dat ik kan starten op 2 December (zonder datum, uur, plaats). Zojuist heb ik de politieschool gecontacteerd maar zij weten nog van niks aangezien ze nog geen lijsten hebben ontvangen.

Ik zal er maar vanuit gaan dat alles in orde is en dat verdere communicatie last minute nog zal volgen?
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
Medisch onderzoek:
gorex
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 14:38

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door gorex »

Robbers schreefCOLON 05 Nov 2019, 15:26 Ik heb mijn keuze doorgeven in Juni 2019 om te kunnen starten aan het GIP op 2 December. Ik heb ook nog niets ontvangen vanuit de politieschool. Ik heb enkel een email ontvangen vanuit de dienst rekrutering dat mijn inschrijving in orde is en dat ik kan starten op 2 December (zonder datum, uur, plaats). Zojuist heb ik de politieschool gecontacteerd maar zij weten nog van niks aangezien ze nog geen lijsten hebben ontvangen.

Ik zal er maar vanuit gaan dat alles in orde is en dat verdere communicatie last minute nog zal volgen?


Hey, dat is normaal dat je nog geen info hebt. Je krijgt die info een week voor je start. Maar veel info is dat ook niet. Je krijgt normaal een uur wanneer je aanwezig moet zijn de eerste dag. Eenmaal je begint aan de opleiding zal alles wel duidelijk worden.
Proef 1 INP Geslaagd September 2017
Proef 2 INP Geslaagd April 2018
Proef 3 INP Geslaagd Juni 2018
Proef 4 INP Geslaagd Augustus 2018
Opleiding INP - PIVO 2019
Frederik89
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2014, 16:41

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Frederik89 »

Is er iemand van jullie die eigenlijk gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid tot "Onmiddellijke werving voor het basiskader" ?

Mij lijkt er wel een heel interessante eenheid bij te staan, maar dan hang je daar eigenlijk vanaf nu al aan vast, nog voor je aan je opleiding begonnen bent.
Stel dat je tijdens je opleiding toch nog andere interessante eenheden/functies tegenkomt, dan kan je niet meer terug als ik het goed lees?
Langs de andere kant wel super interessant natuurlijk omdat je dan al "zeker" bent van je plaats..

Iemand hier ervaring mee?
Practice Makes Perfect!
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door jehowi »

Frederik89 schreefCOLON 06 Nov 2019, 10:26 Is er iemand van jullie die eigenlijk gebruik heeft gemaakt van de mogelijkheid tot "Onmiddellijke werving voor het basiskader" ?

Mij lijkt er wel een heel interessante eenheid bij te staan, maar dan hang je daar eigenlijk vanaf nu al aan vast, nog voor je aan je opleiding begonnen bent.
Stel dat je tijdens je opleiding toch nog andere interessante eenheden/functies tegenkomt, dan kan je niet meer terug als ik het goed lees?
Langs de andere kant wel super interessant natuurlijk omdat je dan al "zeker" bent van je plaats..

Iemand hier ervaring mee?
Die werving is vooral interessant als je een zone een beetje kent en die je bevalt + het woon/werkverkeer meevalt.
DavyL
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2019, 14:31

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door DavyL »

Ik start ook op 2 december aan het PIVO. Ikzelf ben van de regio Haaltert (tussen Aalst en Denderleeuw).
Ik heb reeds contact gehad met het PIVO omtrent de start van de opleiding, verdere informatie van hun kant en dergelijke ... Momenteel weten zij zelf niet welke kandidaten ze mogen verwachten op maandag 2/12. We moeten ons aanmelden op basis van de brief van de rekrutering en op het voorziene uur bij het onthaal (gebouw 69). Verder hadden zij geen verdere info ...
Nog 1 week .....
Jolvdm
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2018, 14:45

Re: Pivo 2 december 2019

Bericht door Jolvdm »

Merci voor de update Davy!
Volgende week zit onze eerste dag er al op! :)
BUTTON_POST_REPLY