Fout gemaakt bij cognitieve test

Forum rules
Image
Post Reply
Golf
Nieuw op 't forum

Fout gemaakt bij cognitieve test

Post by Golf »

Hello,

Midden augustus opgeroepen voor mijn cognitieve vaardigheidsproef en fysieke proef. Fysieke proef ging vlot en voor de cognitieve proef had ik me -naar eigen gedacht- goed voorbereid. Numeriek redeneren ging goed. Abstract redeneren vond ik zeer moeilijk en de informatieverwerking vond ik qua opgave best meevallen. Voor deze laatste test kregen we 10’ voor 150 vragen. Ik sukkelde de eerste paar minuten wat met de sneltoetsen waardoor ik veel tijd verloor. Hierdoor maakte ik mij snel een gedacht dat ik op het einde heel wat vragen willekeurig moest gokken om nog een kleine kans te maken op slagen (Ik had ongeveer 60 vragen ingevuld en dan heb ik er ongeveer 40 gegokt) . Ik heb reeds van een aantal mensen vernomen dat dit een zeer domme keuze was, want dat deze resultaten heel anders worden berekend. Weet iemand op dit forum hoe de resultaten worden berekend? En of er een mogelijkheid is of je alsnog geslaagd bent als je 1 van de 3 redeneertesten zeer slecht hebt gescoord? Als ik niet geslaagd ben voor deze test, kan ik dan 8 maanden na het falen van de test me opnieuw inschrijven?

Alvast bedankt voor de hulp.
jehowi
Moderator

Re: Fout gemaakt bij cognitieve test

Post by jehowi »

Golf wrote: 26 Aug 2023, 15:32 Hello,

Midden augustus opgeroepen voor mijn cognitieve vaardigheidsproef en fysieke proef. Fysieke proef ging vlot en voor de cognitieve proef had ik me -naar eigen gedacht- goed voorbereid. Numeriek redeneren ging goed. Abstract redeneren vond ik zeer moeilijk en de informatieverwerking vond ik qua opgave best meevallen. Voor deze laatste test kregen we 10’ voor 150 vragen. Ik sukkelde de eerste paar minuten wat met de sneltoetsen waardoor ik veel tijd verloor. Hierdoor maakte ik mij snel een gedacht dat ik op het einde heel wat vragen willekeurig moest gokken om nog een kleine kans te maken op slagen (Ik had ongeveer 60 vragen ingevuld en dan heb ik er ongeveer 40 gegokt) . Ik heb reeds van een aantal mensen vernomen dat dit een zeer domme keuze was, want dat deze resultaten heel anders worden berekend. Weet iemand op dit forum hoe de resultaten worden berekend? En of er een mogelijkheid is of je alsnog geslaagd bent als je 1 van de 3 redeneertesten zeer slecht hebt gescoord? Als ik niet geslaagd ben voor deze test, kan ik dan 8 maanden na het falen van de test me opnieuw inschrijven?

Alvast bedankt voor de hulp.
Je moet niet alle oefeningen doen, gewoon zoveel als je kunt. Blind gokken is uiteraard nooit goed. Die 150 vragen kun je nooit op tien minuten doen.
De scores van uw drie proeven inzake redeneervermogen worden samengeteld en vervolgens nemen ze een gemiddelde. Een heel goed onderdeel kan een slecht onderdeel dus goedmaken.
Golf
Nieuw op 't forum

Post by Golf »

Bedankt voor het antwoord.
Indien ik niet geslaagd ben zie ik dat je je na 8 maanden terug kan inschrijven. Is dit vanaf de datum van de test gerekend of vanaf de datum wanneer je uw uitslag krijgt?
bouton83
Nieuw op 't forum

Post by bouton83 »

Tel 8 maand na bericht afwijzing.
Selectieprocedure BAGP:
Kandidaatstelling: 06/12/2022
Fysieke proef: 06/01/2023 - geslaagd
Cognitieve proef: 06/01/2023 - geslaagd
Antecedentenonderzoek: 17/01/2023
Persoonlijkheidsproef: 15/05/2023 - niet geslaagd
Medisch geschiktheidsonderzoek: NTB